16 Ocak 2011 Pazar

REKLAMIN TOPLUMSAL ETKİLERİ

Reklamın Toplumsal Etkileri 

Reklamlar toplumu oluşturan bireylere yönelik olduğundan, reklamın toplum üyelerini etkilemesi kaçınılmazdır.

Reklamın toplum üzerinde iki temel işlevi vardır.

Reklamın birinci işlevi tüketiciyi bilgilendirmektir. Bir tüketici istek ve gereksinimlerinikarşılamak için bilgi arayışa girer. Mevcut olan bir çok ürün ve hizmet yelpazesinde hangisinin ona uygun olduğunu kendi bulmaya çalışması hem zaman kaybı hem de maliyetli iştir. Bu yüzden maliyeti düşük olan ve ürün ve hizmet hakkındaki bilgileri ayağına getiren reklamlara yönelebilir.

Reklamın ikinci işlevi tüketiciyi ikna etmektir. Reklam ikna yeteneği ile tüketiciyi istenilen şekilde yönlendirmek ve inandırmak reklamın ana amaçlarındandır. İyi bir reklam kampanyasında görsel ve işitsel öğeler kullanılanılarak tüketiciyi etkilemeye çalışılarak piyasaya sürülen malın kalitesinin iyi olduğu düşündürülür. 

Toplumların ekonomik kalkınmalarını gerçekleştirebilmeleri için daha çok üretip daha çok sermaye yatırımına gitmeleri gerekmektedir. Fakat sadece üretim düzeyinin çok olması yetmemektedir. Bu üretim faktörlerinin toplumun her yerinde en uygun dağılımı gerçekleştirilmelidir. Bu açıdan bakıldığında reklem olgusu kaynakların etkin dağılımının en kolay yolu olmaktadır. 

Hiç yorum yok: