5 Ekim 2009 Pazartesi

3. sınıflar zümre toplantı tutanağı

GEMİCİ İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜ’NE

VİZE

İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 95.maddesi doğrultusunda, 11.09.2009 Cuma günü saat 12.00’de 2009-2010 Eğitim- öğretim yılında 3. sınıflar arasında planlama, uygulama, Ölçme ve değerlendirme çalışmalarında birlik ve beraberliğin sağlanması amacıyla 3.sınıflar zümre öğretmenler kurulu toplantısı yaparak aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek istiyoruz.
Gereğini bilgilerinize arz ederiz.

Salim SAL Muharrem ÇAKAN
3-A SNF ÖĞRT 3-B SNF ÖĞRT
GÜNDEM MADDELERİ

1. Açılış, yoklama ve yeni zümre başkanının seçilmesi,
2. Yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin incelenmesi. Geçen yıla ait zümre tutanakları ve sene sonu ‘Ders Kesimi Raporları’nın incelenerek bitirilmeyen ders konularının olup olmadığının tespiti,
3. Programların ve derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesi için; Dersin öğretim programının incelenerek, programın uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin belirlenmesi ve nasıl giderileceğinin kararlaştırılması,
4. Derslerin yıllık toplam ders saati sayısının hesaplanarak plana yazılması,
5. Her dersin amaç, davranış ve kazanımlarının incelenmesi,
6. Ders konularının işlenmesinde uygulanacak yöntem ve tekniklerin, yapılacak etkinliklerin tespit edilerek Ünitelendirilmiş yıllık plana yazılması hususunun karara bağlanması,
7. Dersler için 2504 ve 2566 sayılı Tebliğler Dergilerinde yayınlanan Atatürkçülük konularının, işleneceği konulara göre Ünitelendirilmiş yıllık planda yazılacağı yerlerin kararlaştırılması,
8. Öğrencilere teker, teker veya grup çalışması şeklinde verilecek, yeter sayıdaki performans ödevleri ve proje konularının ders-sınıflar düzeyinde tespiti,
9. Okuma alışkanlığını geliştirme, sınıf kitaplıkları
10. Dilek, temenniler ve kapanış.
Salim SAL Muharrem ÇAKAN

3-A sınıf öğretmeni 3-B sınıf öğretmeni
Uygundur

GÜNDEMİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR:

1. Cumhuriyet İlköğretim Okulu 3.Sınıf Öğretmenleri Muharrem ÇAKANve Salim SAL 11.09.2009 Cuma günü, saat 10.00’da 3-B sınıfında Zümre Öğretmenler Kurulu toplantısını yapmak üzere toplandı. Zümre başkanlığına Salim SALseçilerek toplantıya başlandı.
2. Yeni gelen emir, genelge ve tebliğler incelendi.Geçen yıla ait zümre tutanakları ve sene sonu ‘Ders Kesimi Raporları’ incelenerek bitirilmeyen ders konularının olmadığı tespit edildi.
3. Programların ve derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesi için; tüm derslerin öğretim programları incelendi..
Öğrenci başarılarının değerlendirilmesi konusunda Salim SAL öğrenci ürün dosyaları, performans ödevleri ve ders içi etkinliklere göre öğrencilerin değerlendirildiğini belirtti. Bu sınıfta öğrencilerin başarılarının artırılması konusunda gerekli önlemlerin alındığı her türlü çabanın sarf edildiğini örnekleriyle anlattı. Bu yılda öğrenci başarılarının daha da artırılması için uygulamalı ve görsel etkinliklere ağırlık verilerek çalışmalara devam edilmesi gerektiğini belirtti.
Muharrem ÇAKAN, öğrenci başarısının arttırılması için eve verilen çalışmaların velilerin ilgileri doğrultusunda yürütülmesi, verilen çalışmalar için gerekli kaynakların sağlanması konusuna değindi.Salim SAL da geçen sene yapılan çeşitli yarışmaların uygun.dönemler de yapılarak öğrenciler arasındaki rekabet duygularını canlı tutmanın öğrenci başarısı üzerinde etkili olacağını söyledi.
4. Derslerin yıllık toplam ders saati sayısı aşağıdaki gibi hesaplanmıştır.

TÜRKÇE DERS DAĞILIMI
TEMA KONU TARİHLER
1.TEMA
BİREY VE TOPLUM OKULA DÖNMEK 24 Eylül– 2 Ekim 2009
SEN DE BÜYÜYORSUN 5 – 9 Ekim 2009
TRAFİK 12 – 16 Ekim 2009
ÇALIŞMAK 19 – 23 EKİM 2009
CUMHURİYET AĞACI 26 – 30 EKİM 2009
2. TEMA
ATATÜRK SANA BORÇLUYUZ 02 – 06 Kasım 2009
ATATÜRK’ÜN HAYATI 09-10 Kasım 2009
ATATÜRK’ÜN İĞDE AĞACI 16-20 Kasım 2009
23-26 KASIM 2009
3. TEMA
DEĞERLERİMİZ BAYRAMLIKLARIM 01 – 04 Aralık 2009
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ 22 – 26 MART 2010
BÜYÜDÜK 07 – 11 ARALIK 2009
ESKİ SOFRALAR 14 – 18 ARALIK 2009
ÇANAKKALE İÇİNDE 15 – 19 MART 2010
4. TEMA
SAĞLIK VE ÇEVRE ÇATLAK KOVA 21 – 25 ARALIK 2009
Mustafa Kemal Ağlıyor 28 -31 ARALIK 2009
HASTAHANE 04 –08 OCAK 2010
BU DÜNYA HEPİMİZİN 11 – 15 OCAK 2010
SAYGIN İNSAN 18 – 23 OCAK 2010
5. TEMA
DÜNYAMIZ VE UZAY DOLUNAY 8 – 12 ŞUBAT 2010
YILDIZLAR VE GÖKTEKİ RESİM 03-07 MAYIS 2010
12 AY 19 – 22 NİSAN 2010
DENİZİ ÖZLEYEN ÇOCUK 15 – 19 ŞUBAT 2010
6. NİTE
ÜRETİM VE TÜKETİM REKLAMLAR 22-26 ŞUBAT 2010
ALIŞVERİŞ 01-05 MART 2010
TUTUMSUZ İLE KIRLANGIÇ 08-12 MART 2010
NE OLSAM 29 MART – 02 NİSAN 2010
7. ÜNİTE
DOĞAL AFETLER TSUNAMİ 05-09 NİSAN 2010
KIRMIZI KARINCA AİLESİ 12 – 16 NİSAN 2010
DEPREM OLUNCA 19 – 22 NİSAN 2010
DAYANIŞMA İÇİNDE OLMALI 26 NİSAN – 30 NİSAN 2010
DOĞAL AFETLER 03-07 MAYIS 2010
8. ÜNİTE
EĞİTSEL VE SOSYAL ETKİNLİKLER KÖY DÜĞÜNÜ 10 – 14 MAYIS 2010
BİR FİLİN ANISI 17 – 21 MAYIS 2010
BİLİM ŞENLİĞİ 24 – 28 MAYIS 2010
OKUMA ALIŞKANLIĞI 31 MAYIS – 04 HAZİRN 2010
İZCİ MARŞI

GÖKANNE 07 – 11 HAZİRAN 2010

14-18 HAZİRAN 2010

MATEMETİK DERS DAĞILIMI
TEMA TARİHLER SAAT
1. TEMA 24 EYLÜL – 30 EKİM 2009 20 SAAT
2. TEMA 2 KASIM –25 ARALIK 2009 31 SAAT
3. TEMA 28 ARALIK 2009 – 15 MART 2010 36 SAAT
4. TEMA 22 MART – 22 NİSAN 2010 20 SAAT
5. TEMA 26NİSAN – 02 HAZİRAN 2010 21 SAAT
6. TEMA 03 HAZİRAN – 18 HAZİRAN 2010 11 SAAT


HAYAT BİLGİSİ DERS DAĞILIMI
TEMA TARİHLER SAAT
TEMA A 24 EYLÜL – 21 ARALIK 2010 59 SAAT
TEMA B 22ARALIK 2009 – 09 NİSAN 2010 63 SAAT
TEMA C 12 NİSAN 2010 – 13 HAZIRAN 2010 47 SAAT

5. Ünitelendirilmiş Yıllık Planların yeni müfredata uygun olduğu en son değişikliklerin yer aldığı görüldü,kılavuz kitaplardan takibinin uygun olduğu görüldü,
6. 3/B sınıf öğretmeni SALİM SAL ders işlenişlerinde dramatizasyon, beyin fırtınası, soru-yanıt, yaparak yaşayarak öğrenme, grup çalışması,sınıflar arası işbirliği yapılması gibi yöntem ve tekniklerin daha sık olarak kullanılması gerektiğini söyledi.Bu konuda görüş birliğine varıldı.
Hayat bilgisi dersinde canlı ve cansız çevreden faydalanılması,imkanlar doğrultusunda en yeni teknolojik araçların kullanılmasına, Matematikte oyunlaştırma yapmak, ritmik saymalara önem verilmesi, Türkçe dersinde okuma –anlama ve güzel yazma etkinliklerine önem verilmesi gereğine karar verildi. İfade ve beceri derslerinde duygu ve düşüncelerini, fiziksel özelliklerini geliştirici etkinliklere yer verilmesi kararlaştırıldı.
Görsel Sanatlar ve Beden Eğitimi derslerinde ölçme ve değerlendirme konusunda Milli Eğitim Müdürlü-ğü’nün 23.01.2007 tarihli yazıları okundu. Bu derslerdeki ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin ilgili yazı doğrultusunda yürütülmesine, karar verildi,
7. Dersler için 2504 ve 2566 sayılı Tebliğler Dergilerinde yayınlanan Atatürkçülük konularının, işleneceği konulara göre Ünitelendirilmiş yıllık planda yazılacağı yerler belirlenerek, ilgili yerlere işlenmesi kararlaştırıldı.
8. Öğrencilere verilecek, performans ödevleri ve proje konularının ders tespiti aşağıdaki gibi yapıldı.
Bakanlığın proje performanslarla ilgili bilgelendirici yazı tekrar okundu ve eklendi,buna göre
Yukarıda en son gelen genelgeden de anlaşılacağı gibi performans ve projeler çevre şartlarına ve öğrencinin sosyal yapısına uygun olarak verilmesi gerektiğini,performans görevlerinin öğretmen gözetiminde sınıfta yapılacağını ,proje çalışmalarını her sınıf kendi bünyesinde yapabileceğini söyledi.
Buna göre ortak kararlaştırılan performans görevleri aşağıdaki gibi kararlaştırıldı.dönem içinde gerekli görüldüğünde yer ve zamana göre değişiklerinde yapılabilmesi ve bu konuda esnek olunacağı kararı alındı
Derslerden verilecek performans ve projeler aşağıya çıkartılmıştır






TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVLERİ
PERFORMANS GÖREVİNİN ÖĞRENCİLERE BİLGİLENDİRME TARİHİ:02 Kasım 2009
PERFORMANS GÖREVİNİN SINIFTA YAPILMA TARİHİ: 13 Kasım 2009
ÖDEV KONUSU ÖDEVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Türkiye ile ilgili bir şiir yazılması
2. Atatürk’e mektup yazarak duygularınızın ifade edilmesi.
3. Atatürk öğretmen olsaydı nasıl bir öğretmen olurdu? Atatürk yaşasaydı, çocukların hangi sorunlarını hemen çözerdi? Gelecekte hangi mesleği seçeceğinizin gerekçeleriyle yazılması.
4. Çok sevdiğiniz bir hayvanın özelliklerinin araştırılması. Bu hayvanla ilgili değişik resimler bulunması. Niçin bu hayvanı çok sevdiğinizi anlatan bir yazının yazılması.
5. Öğretmenler ile ilgili bir şiir yazılması.
Atatürk ’ün ülkemiz için yaptıklarının araştırılarak yazılması.
6. Kutladığımız bayramların isimlerinin yazılması. Büyüklerinizle eski bayramlar konulu bir söyleşi yapılması. En çok sevdiğiniz bayram hangi-sidir? Neden? Bayramda çocuk konulu kısa bir yazı yazılması.
7. Sağlık ve çevre konulu uyarı levhaları hazırlanması.
8. Türkiye ile ilgili bir şiir yazılması.
9. Atatürk’ü tanıtıcı bir yazının yazılması.
10. Yaşadığınız yerle ilgili bir sorunun anlatılarak ve bu sorunları aşmak için çözümler önerilmesi.
11. “Cumhuriyet yönetimi ulusumuza neler kazandırmıştır.” Konulu kompozisyon çalışması yapılması.
12. “Bayram günlerinde neler yaparız?” Gözlemler yapma ve gördüklerini anlatma çalışması.
13. Sağlıkla ilgili söylenmiş atasözlerini araştırılması.
14. “Aşı nasıl elde edilir?” konusunu araştırma ve sonuçları arkadaşları ile paylaşma.
15. “Daha önce kullanmadığınız ve görmediğiniz bir araca sahip olduğunuzda neler hissedersiniz?” konulu yazı çalışması.
16. “Topraktan en iyi verimi almak için ne yapılması gerekir?” araştırma yapılarak, sonuçlarının anlatılması.
17. Okuduğu bir hikaye kitabının arkadaşlarına anlatılması.
18. Başarı ve çalışma temalı bir öykü yazılması.




HAYAT BİLGİSİ PERFORMANS GÖREVLERİ
PERFORMANSIN ÖĞRENCİYE BİLGİLENDİRME TARİHİ: 23 Kasım 2009
PERFORMANS GÖREVİNİN SINIFTA YAPMA TARİHİ: 04 Aralık 2009
ÖDEV KONUSU ÖDEVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1.Okulumuzun tarihinin araştırılması.
2. Okulda ve sınıfta huzurlu, mutlu ve başarılı olmak için olması gereken kurallar listesi oluşturulması.
3. Kişisel bakımımız için yapmamız gerekenlerin resimlerle ve yazılarla açıklanması.
4. Bir çocuğa dengeli ve düzenli beslenmesini sağlayacak bir öğün listesi hazırlanması.
5. Trafik işaretleriyle ile ilgili bir tablo oluşturulması.
6. Kendinize günlük çalışma programı hazırlanması.
7. Çevre kirliliğinin nedenlerini araştırılması.
8. İnsanlık için büyük hizmetlerde bulunmuş bir bilim insanının yaşamını, yaptığı çalışmaların araştırılması.
9. “Su olmasaydı neler olurdu?” başlıklı bir yazı yazılması.
10. Dengeli ve düzenli beslenmenin önemini anlatan bir slogan bulunması.
11. Şimdiye kadar sizi çok etkileyen özel bir günle ilgili olan anılarınızın yazılması.
12. Atatürk resimlerinden oluşan bir albüm oluşturulması.
13. Çeşitli meslek guruplarını tanıtan poster çalışması yapılması.
14. Bir kartonu süsleyerek ders adlarını ve o derste kullanılacakları araç gereçlerin yazılması.
15. Dergi ve gazetelerden vb. farklı duygu durumlarının ifade edildiği duygularımız albümü hazırlanması.
16. Kroki çalışması yapılması (Okul veya kendi evin olabilir.)
17. Okulu tanıtan albüm hazırlanması.
28. Sınıf eşyalarının ağzından şikayetlerini anlatan bir mektup yazılması.
19. Kişisel bakım ve temizlik araçlarını ve kullanımlarını anlatan çalışma (karton üzerine) yapılması.
20. Vitaminlerin hangi besinlerde olduğunun araştırılarak ,resimlerle gösterilmesi . (Karton üzerinde)


MATEMATİK PERFORMANS GÖREVLERİ
PERFORMANSIN ÖĞRENCİYE BİLGİLENDİRME TARİHİ: 03 Aralık 2009
PERFORMANS GÖREVİNİN SINIFTA YAPILMA TARİHİ: 11 Aralık 2009

ÖDEV KONUSU ÖDEVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Tek ve çift sayıları tanıtıcı bir afiş hazırlanması.

2. Toplama ve çıkarma işlemi içeren 10 tane problem kurulup, çözülmesi.
3. Ağırlık,uzunluk,zaman,sıvı ölçme araçlarının tanıtılması.

4. Dört işlem içeren 5 tane problem kurulup ve çözülmesi.

5. Koni,silindir,üçgen piramit,küp,dikdörtgen prizma kartondan modellerinin yapılması.
6. “Tek ve çift ne demektir?” karton üzerinde gösterme

7. 1000’ den küçük iki doğal sayıyı karşılaştırma.

8. Yüzlük tabloda 6, 7, 8, 9 ar sayma etkinlikleri yapılması.

9. Romen rakamları tablosu hazırlanması.

10. Geometrik şekiller ve özellikleri tablosu hazırlanması.

11. Örüntü tablosu oluşturulması.

12. Sınıf mevcut grafiğinin hazırlanması.


GÖRSEL SANATLAR PERFORMASN GÖREVLERİ
PERFORMANS GÖREVİNİN VERİLİŞ TARİHİ: 03 Aralık 2009
PERFORMANS GÖREVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ: 16 Aralık 2009

ÖDEV KONUSU ÖDEVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Doğal afetler konulu resim çalışması yapınız.

2. Kirli ve temiz çevre başlıklı iki ayrı resim çalışması oluşturarak, resmi hangi duygularla oluşturduğunun anlattırılması.


TÜRKÇE PROJE GÖREVLERİ
Proje veriliş tarihi:23 E kim 2009
Proje sunum tarihi ve teslimi: ocak 2010
SIRA N ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1 İçerisinde dayanışma, sevgi, arkadaş kelimelerinin geçtiği bir hikaye yazılması.
2 Hayvanları tanıtıcı kartların hazırlanması.

3 Arkadaşlarınıza yada sevdiğiniz kişiye bayram kutlama tebliği tasarlanıp yazılması.
4 İçerisinde dayanışma, sevgi, arkadaş kelimelerinin geçtiği bir hikaye yazılması.
5 Kukla gösterisi hazırlanması.

6 Sağlık ve Çevre Temasında “Merak ettiklerim” dosyası oluşturulması
7 Öğrencilerin kendilerine soracakları “ Ne yapabiliriz, neler bulabiliriz ?” sorularına cevap olacak yeni düşünceler , tasarımlar , araçlar , ürünler oluşturulması.
8 Üretimden tüketime ürünlerin öyküsünün yazılması (Ürünü kendisi belirleyecek)
9 Eş anlamlı, zıt anlamlı sözcükleri gösteren bir tablo oluşturulması.
10 “Benim Dergim” adlı içeriğinin ve tasarımının kendinizce yapıldığı sınıf dergisi çıkarılması.
11 Çeşitli kaynaklardan derlenen bilmeceler hazırlanması.



HAYAT BİLGİSİ PROJE GÖREVLERİ
Proje veriliş tarihi:23 E kim 2009
Proje sunum tarihi ve teslimi:6 Ocak 2010

SIRA N ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1 Atatürk’ün okul hayatını anlatan bir araştırma yapılması. Drama yoluyla araştırmanızın arkadaşlarınıza sunulması. Ulaştığınız bilgilerin yazılı olarak sınıf panosunda sergilenmesi.
2 Atatürk devrimlerini anlatan bir panonun hazırlanması.
3 Sınıfı güzelleştirmek için yapılabilecek çalışmaların anlatan bir yazı yazılması.
4 Doğal ve sağlıklı besinlerden oluşan besin albümü hazırlanması.
5 Pusula yapılması.
6 Tohumdaki değişikliklerin gözlemlenerek bir rapor haline
getirilmesi.
7 Türkiye haritasından oluşan bir yapboz hazırlanması.

8 Isının etkisiyle maddelerde ve çevrelerinde meydana gelen değişmeleri anlatan bir yazı yazılması. (şekil,renk,koku,tat)
9 Ayın farklı görünümlerinin gözlemlenerek hangi tarihte hangi görünümde olduğunu gösteren bir tablo oluşturulması.
10 Günümüzde kullandığımız iletişim araçlarından biri hakkında araştırma yapılarak bir rapor hazırlanması.
11 Duvar saati yapılması.
12. Bir aylık hava gözlem grafiği düzenlenmesi.
13. Yurt dışından size misafir olarak gelen birisine çevrenizi tanıtıcı bir yazı hazırlanılarak sunulması.
14. Ailenizin bir aylık gelir ve gider tablosunun hazırlanması.
15. Tüketici dernekleri hakkında araştırma yapılarak yaptıkları çalışmaları anlatan bir yazılması.


MATEMATİK PROJE GÖREVLERİ
Proje veriliş tarihi:23 E kim 2009
Proje sunum tarihi ve teslimi:8 ocak 2010
SIRA NO ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1 Geometrik şekilleri tanıtıcı bir afiş hazırlanması. Sınıfa sunularak ve sınıfta sergilenmesi.
2 20 cm eni 20cm boyu olacak şekilde geometri tahtası oluşturulması.
3 Çizgisiz kağıt büyüklüğünde karton kağıdı 2,3,4,5,6,7,8,9 eş parçaya ayırarak kesir takımı oluşturulması.
4 Alfabemizdeki harflerin ( küçük ve büyük) simetrik olanları simetri doğrularının çizilerek gösterildiği bir tablo oluşturulması.
5 Bir metre yapılması. ( karton, plastik, tahta vb. malzemeleri kullanarak.)
6 Eşit kollu bir el terazi yapılması.

7 Tangram hazırlanması.

8 Paralarımızı tanıtan bir tablo hazırlanması.

9 Bir kumbara yapılması.

10 Mukavvadan örüntü blokları oluşturulması.



GÖRSEL SANATLAR PROJE GÖREVLERİ
Proje veriliş tarihi:23 E kim 2009
Proje sunum tarihi ve teslimi: 11ocak 2010

ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Elişi kağıdıyla kolaj ( yırt yapıştır) çalışması yapılması.

2. Oyun hamuruyla prizmalar oluşturulması.

BEDEN EĞİTİMİ PROJE GÖREVLERİ
Proje veriliş tarihi:23 E kim 2009
Proje sunum tarihi ve teslimi:12ocak 2010

ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Yeni bir oyun öğrenilerek, bu oyunun arkadaşlarına anlatılması ve oynatılması.

2. Belirlediği bir spor dalının oyun şekli ve kurallarının hazırlanması.
3. Dünya ve olimpiyat şampiyonu olmuş bir sporcumuzun yaşamının araştırılması.


PROJE ÇALIŞMALARINI DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Grup adı:………………………… Projenin adı:……………………………… Sınıf:……………
Aşağıda yer alan ifadeleri projenin bütününü dikkate alarak doldurulmasına.Proje ölçütlerinin çok azı gerçekleştirilmişse 1'i, kısmen gerçekleştirilmişse 2’yi, çoğu gerçekleştirilmişse 3'ü ve tamamı gerçekleştirilmişse 4'ü işaretlenmesine karar verildi.


ÖLÇÜTLER 1 2 3 4
Proje Hazırlama Süreci
1. Amaca uygun plân yapma
2. Grup üyelerinin görevlerini belirleme
3. Farklı kaynaklardan bilgi toplama
4. Projeyi plâna göre gerçekleştirme
İçerik
5. Ünite kazanımlarını projede kullanma
6. Projeden beklenenleri gerçekleştirme
7. Özgün özelliklere sahip bir ürün ortaya koyma
8. Proje konusunu yaşamla ilişkilendirme


Rapor Yazma

9. Düzgün, akıcı ve anlaşılır bir dille yazma

10. Türkçe yazım kurallarına uyma
11. Rapor yazma aşamalarına dikkat etme
12. Raporu düzenli ve temiz hazırlama
Sunum Yapma

13. Düzgün, akıcı bir Türkçe ile konuşma

14. Proje sürecinde yapılanları anlatma
15. Projeyi ilgi çekici bir biçimde sunma
16. Sunuyu verilen sürede tamamlama
17. Sorulara cevap verebilme
18. Yaptığı çalışmadan sonuçlara ulaşma
19. Vardığı sonuçlara uygun önerilerde bulunma


Bu değerlendirme ölçeğinden öğrenciler en çok 76 puan alabilirler. Öğrencinin aldığı puanın 76 üzerinden yüzdesi hesaplanacaktır. ( 100:76=1,3 olarak alınır. Eğer 56 puan almışsa gerçek puanı 56x1,3= 73 olarak hesaplanır.)
9. Öğretmen Zerrin Perver sınıf kitaplıklarında bulunan kitapların şubeler arasında değiştirilerek okunmuş kitapların atıl halde kalmamasını ayrıca okuma hızlarını artırmak için geçen sene olduğu gibi bu sene de şube içinde arası okuma yarışmalarının devam etmesini önerdi.Öneri kabul edildi. Kitaplıkları zenginleştirme çalışmalarına devam edilmesi kararlaştırıldı.
10- Toplantı başarılı, sağlıklı, mutlu ve işbirliği içerisinde bir yarıyıl geçirilmesi dilek ve temennileri ile sona erdirildi.
TOPLANTIDA ALINAN KARARLAR
1. Türkçe dersinde okuma yazma çalışmalarına daha çok ağırlık verilmesine ,
2. Bütün derslere ait proje ve performans ödevlerinin çevre şartları da göz önünde bulundurularak öğrenci seviyelerine uygun seçilmesine,
3. Tüm derslerin birbiri ile ilişkilendirilerek işlenmesinin yararlı olacağına ,
4. Temizlik ve sınıf düzeninin mutlaka olması gerektiği, bunun öğrencilere kavratılması gerekliliği, takibinin de öğretmen tarafından yapılmasına
6. Belirli gün ve haftaların yapılan planlamaya göre kutlanması, zümrelerle iş birliği yapılması, ilgili çalışmaların okul ve sınıf panolarında sergilenmesine
7. Yıllık ve günlük planların yeni müfredata göre yapılmasına, kılavuz kitabı olan derslerin yıllık planlarının ayrıca yapılmasına gerek olmadığına,diğer derslerden günlük planların yapılmasına,
8. Öğrenci değerlendirilmesinin proje ve performans, ders içi performans kriterlerine göre yapılmasına,
9. Hayat Bilgisi dersinde teknolojik araçlardan sık sık yararlanılmasına,
10. Matematik derslerinde somutlaştırmaya yer verilip, konuların dramatize edilerek eğlenceli hale getirilmesine,
11. Öğrenci gözlem ve değerlendirme formlarının düzenli olarak e-okulda işlenmesine,
12. Öğrencilerdeki okuma alışkanlıklarının geliştirilmesi için sınıf kitaplarının arttırılmasına, bunun için okul idaresi ve velilerden destek alınmasına ,
13. Veli toplantılarına sık sık yer verilerek öğrenci durumlarının velilere iletilmesine.
14. Tebliğler dergisinin bakanlığın veb sitesinden takibine ve ayrıca eğitimde teknolojik gelişmelerin yakından takip edilmesine .
15. Atatürkçülük konularının(2504S.TD)göre yeri ve zamanı geldiğinde uygun bir şekilde verilmesi ve bunun da planlara yansıtılmasına
16. Konuları iki sınıfında aynı zamanda işlemesi ve yetiştirilemeyen konulara ek süre verilmesi, bu değişikliklerin planlara yansıtılmasına karar verildi

Hiç yorum yok: