…….…………. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
……………….
3. sınıflar olarak 1.dönem 1. zümre toplantımızı 28/09/2009 Pazartesi günü saat 15.30’ da yapmak istiyoruz. Gündem maddeleri aşağıdadır.
Gereğini bilgilerinize arz ederiz.
GÜNDEM
1. Açılış ve yoklama
2. Sınıf düzenlerinin gözden geçirilip,sınıfların yeniden düzenlenmesi
3. Eğitim programlarının incelenmesi, ünitelendirilmiş yıllık planların ve günlük planların düzenlenmesi.
4. İlköğretim Kurumlarının öğretim programları ile ders kitaplarında yer alması gereken Atatürkçülük ile ilgili konuların kabulüne yönelik 2504 Sayılı Tebliğler Dergisinin incelenmesi ve Atatürkçülük konularının planda gösterilmesi.Program değişikliklerinin incelenmesi.
5. Derslerde işlenecek metot ve tekniklerin belirlenmesi.
6. Ders saatlerinin iş günü takvimine göre dağıtılması.
7. Sağlık,temizlik, beslenme ve kıyafet alışkanlıkları.
8. Güzel okuma ve yazma etkinlikleri.
9. Kutlanacak belirli gün ve haftaların görüşülmesi.
10. Proje ve performans görevleri ve kriterlerinin belirlenmesi.
11. Okul aile işbirliğini geliştirici faaliyetler hakkında görüşülmesi.
12. Sınıf temsilcilerinin,öğrenci klüplerinin seçilmesi.
13. Veli toplantıları.
14. Dilek ve temenniler.
…………….. …………………..
3-A Sınıf Öğr. 3-B Sınıf Öğr.
28.09.2009
UYGUNDUR.
…………………….
Okul Müdürü
GÜNDEM
1. Açılış ve yoklama
2. Sınıf düzenlerinin gözden geçirilip,sınıfların yeniden düzenlenmesi
3. Eğitim programlarının incelenmesi, ünitelendirilmiş yıllık planların ve günlük planların düzenlenmesi.
4. İlköğretim Kurumlarının öğretim programları ile ders kitaplarında yer alması gereken Atatürkçülük ile ilgili konuların kabulüne yönelik 2504 Sayılı Tebliğler Dergisinin incelenmesi ve Atatürkçülük konularının planda gösterilmesi.Program değişikliklerinin incelenmesi.
5. Derslerde işlenecek metot ve tekniklerin belirlenmesi.
6. Ders saatlerinin iş günü takvimine göre dağıtılması.
7. Sağlık,temizlik, beslenme ve kıyafet alışkanlıkları.
8. Güzel okuma ve yazma etkinlikleri.
9. Kutlanacak belirli gün ve haftaların görüşülmesi.
10. Proje ve performans görevi kriterlerinin belirlenmesi.
11. Okul aile işbirliğini geliştirici faaliyetler hakkında görüşülmesi.
12. Sınıf temsilcilerinin,öğrenci klüplerinin seçilmesi.
13. Veli toplantıları.
14. Dilek ve temenniler.
…………………… İ.Ö.O 3. Sınıf Öğretmenleri Zümre öğretmenler kurulu toplantılarını yapmak üzere 3/A Sınıf öğretmeni ……………………. başkanlığında toplanarak İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği ve 2000/18 Sayılı genelgeye göre belirlenen gündem maddelerini görüşmeye başlamışlardır.
GÜNDEMİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR:
1. Evyapan İlköğretim Okulu 3.Sınıf Öğretmenleri ……………………. ve …………………., 28.09.2009 Pazartesi günü, saat 15.30’da 3-B sınıfında Zümre Öğretmenler Kurulu toplantısını yapmak üzere toplandı.
Toplantı zümre başkanı …………………………….’un açılış konuşmasıyla başladı.
2. 3/B Sınıf öğretmeni …………………… okulun açıldığı ilk haftanın İlköğretim Haftası olarak kutlanmasının İlköğretim kurumları yönetmeliğince bir zorunluluk olduğunu söyledi. Bu nedenle hafta boyunca derslerde ve ders dışı etkinliklerde ilköğretimin önemi üzerinde durulması gerektiğini belirtti.
3. Sınıfların düzenlenmesi hususunda 3/B Sınıf öğretmeni ………………… sınıfların temizlenerek yeni öğretim yılına hazırlığının yapılmasını ve ilköğretim okullarının 3. sınıflarında bulunması gereken mevsim şeridi, ünite köşesi, resim-yazı köşesi, Atatürk köşesi, grafikler vb. çalışmalar için panoların hazırlanarak öğretmenler tarafından öğrencilerin kullanımının sağlanması gerektiğini belirtti.
4. 3/A sınıf öğretmeni ……………….. planların yapılmasında eğitim-öğretim programındaki mevcut değişikliklerin dikkate alınarak belirtilen taslaklara uygun ünitelendirilmiş yıllık planların ve günlük planların yapılması, kılavuz kitabı olmayan derslerin ise ünitelendirilmiş yıllık plana göre günlük planların yapılması gerektiğini söyledi. Buna uygun hareket edilmesi gereğine karar verildi.
5. 3/B sınıf öğretmeni ……………. 2504 sayılı tebliğler dergisindeki Atatürkçülük konularının ünitelere uygun olarak günlük ve ünitelendirilmiş yıllık planlara aktarılması gerektiğini söyledi.
6. 3/A sınıf öğretmeni ………………. ders işlenişlerinde dramatizasyon, demonstrasyon, beyin fırtınası, soru-yanıt,yaparak yaşayarak öğrenme, grup çalışması,sınıflar arası işbirliği yapılması gibi yöntem ve tekniklerin daha sık olarak kullanılması gerektiğini söyledi.Bu konuda görüş birliğine varıldı.
Hayat bilgisi dersinde canlı ve cansız çevreden faydalanılması, Matematikte oyunlaştırma yapmak, ritmik saymalara önem verilmesi, Türkçe dersinde okuma –anlama ve güzel yazma etkinliklerine önem verilmesi gereğine karar verildi. İfade ve beceri derslerinde duygu ve düşüncelerini, fiziksel özelliklerini geliştirici etkinliklere yer verilmesi kararlaştırıldı.
7. Zümre öğretmenleri olarak ders saatlerinin çalışma takvimine göre aşağıdaki gibi yerleştirilmesi kararlaştırıldı.
TÜRKÇE DERS DAĞILIMI
TEMA TARİHLER
1.TEMA
BİREY VE TOPLUM 24 EYLÜL 2009
2. TEMA
ATATÜRK
3. TEMA
DÜNYAMIZ VE UZAY
4. TEMA
SAĞLIK VE ÇEVRE
18 – 22 OCAK 2010
5. TEMA
ÜRETİM VE TÜKETİM 8 ŞUBAT 2009
6. TEMA
HAYAL GÜCÜ
7. TEMA
DEĞERLERİMİZ
8. TEMA
OYUN VE SPOR
18 HAZİRAN 2009
MATEMATİK DERS DAĞILIMI
TEMA TARİHLER SAAT
1. TEMA 24 EYLÜL – 13 KASIM 2009 30 SAAT
2. TEMA 16 KASIM – 25 ARALIK 2009 25 SAAT
3. TEMA 28 ARALIK 2009 – 5 MART 2010 31 SAAT
4. TEMA 8MART -7 MAYIS 2010 35 SAAT
5. TEMA 7 MAYIS 2010– 18 HAZİRAN 2009 29 SAAT
HAYAT BİLGİSİ TEMA SÜRE DAĞILIMI
TEMA TARİHLER SAAT
TEMA A 24 EYLÜL – 18 ARALIK 2009 59 SAAT
TEMA B 21ARALIK 2009 – 09 NİSAN 2010 64 SAAT
TEMA C 12 NİSAN 2010 – 18 HAZIRAN 2010 51 SAAT
8. Dengeli beslenmenin kelime anlamının bilimsel anlamı ile bütünleştirilerek her veli toplantısında gündeme alınmasına, ağız ve diş sağlığının bu çağdaki çocuklar için taşıdığı önemin mutlaka anlatılarak vurgulanmasına,temizlik alışkanlıklarının iyi derecede kazandırılması için özendirici etkinlikler yapılmasına ve kılık-kıyafetlerin temiz ve düzenli olması için velilerin bilinçlendirilmesine karar verildi.
9. Öğrencilerin okuma hızlarını arttırarak anlamlı bir şekilde okuyabilmeleri ve defterlerini düzenli kullanıp,güzel yazı yazmalarını sağlamak amacıyla:Öğrencilerin okuma sevinçlerine ortak olmak, onların okumaktan zevk almalarını sağlamak, başarılarıyla övünmelerine fırsat vermek için onların ödüllendirilmesine karar verildi.
Öğrenci seviyesine uygun masal, öykü, şiir, fıkra, bilmece, bulmaca, resimli kitaplar, dergiler, vb. kaynakların sınıf kitaplığına kazandırılması için velilerle işbirliği yapılmasına, sınıf kitaplığının zenginleştirilmesi için çalışılmasına karar verildi.
10. Belirli gün ve haftaların derslerle ilişkilendirilip zümre olarak koordineli bir şekilde kutlanmasına karar verildi.
11. Proje ve performans görevi kriterleri belirlenirken bilgi alış verişinde bulunulması gerektiğine karar verildi. Proje ve performans görevlerinin öğretmen gözetiminde ve bu görevlerin ders saati içerisinde yapılmasına karar verildi.
TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVLERİ
PERFORMANS GÖREVİNİN VERİLİŞ TARİHİ : 02 Kasım 2009
PERFORMANS GÖREVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ : 16 Kasım 2009
GÖREV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Türkiye ile ilgili bir şiir yazılması
2. Çok sevdiğiniz bir hayvanın özelliklerinin araştırılması. Bu hayvanla ilgili değişik resimler bulunması. Niçin bu hayvanı çok sevdiğinizi anlatan bir yazının yazılması.
3. Öğretmenler ile ilgili bir şiir yazılması.
Atatürk ’ün ülkemiz için yaptıklarının araştırılarak yazılması.
4. Kutladığımız bayramların isimlerinin yazılması. Büyüklerinizle eski bayramlar konulu bir söyleşi yapılması. En çok sevdiğiniz bayram hangisidir? Neden?
5. “Bayram günlerinde neler yaparız?” Gözlemler yapma ve gördüklerini anlatma çalışması.
6. Sağlıkla ilgili söylenmiş atasözlerini araştırılması.
7. Başarı ve çalışma temalı bir öykü yazılması.
8. Dilimizde kullanılan deyimler hakkında bilgiler toplayarak, seçtiğiniz on tane deyimin anlamını araştırıp, birer tümce içinde kullanılması.
9. İstiklâl Marşı’nın tamamını yazarak, Atatürk ve Kurtuluş Savaşı resimleri ile süslenmesi. 10 kıtasının ezberlenmesi.
HAYAT BİLGİSİ PERFORMANS GÖREVLERİ
PERFORMANS GÖREVİNİN VERİLİŞ TARİHİ: 23 Kasım 2009
PERFORMANS GÖREVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ: 07Aralık 2009
GÖREV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Okulda ve sınıfta huzurlu, mutlu ve başarılı olmak için olması gereken kurallar listesi oluşturulması.
2. Kişisel bakımımız için yapmamız gerekenlerin resimlerle ve yazılarla açıklanması.
3. Bir çocuğa dengeli ve düzenli beslenmesini sağlayacak bir öğün listesi hazırlanması.
4. Trafik işaretleriyle ile ilgili bir tablo oluşturulması.
5. Kendinize günlük çalışma programı hazırlanması.
6. Atatürk resimlerinden oluşan bir albüm oluşturulması.
7. Çeşitli meslek guruplarını tanıtan poster çalışması yapılması.
8. Bir kartonu süsleyerek ders adlarını ve o derste kullanılacakları araç gereçlerin yazılması.
9. Sınıf eşyalarının ağzından şikayetlerini anlatan bir mektup yazılması.
10. Kişisel bakım ve temizlik araçlarını ve kullanımlarını anlatan çalışma (karton üzerine) yapılması.
MATEMATİK PERFORMANS GÖREVLERİ
PERFORMANS GÖREVİNİN VERİLİŞ TARİHİ: 01 Aralık 2009
PERFORMANS GÖREVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ: 14 Aralık 2009
GÖREV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Tek ve çift sayıları tanıtıcı bir afiş hazırlanması.
2. Toplama ve çıkarma işlemi içeren 10 tane problem kurulup, çözülmesi.
3. Ağırlık,uzunluk,zaman,sıvı ölçme araçlarının tanıtılması.
4. Dört işlem içeren 5 tane problem kurulup ve çözülmesi.
5. Koni,silindir,üçgen piramit,küp,dikdörtgen prizma kartondan modellerinin yapılması.
6. Yüzlük tabloda 6, 7, 8, 9’ ar sayma etkinlikleri yapılması.
7. Romen rakamları tablosu hazırlanması.
8. Geometrik şekiller ve özellikleri tablosu hazırlanması.
9. Örüntü tablosu oluşturulması.
GÖRSEL SANATLAR PERFORMANS GÖREVLERİ
PERFORMANS GÖREVİNİN VERİLİŞ TARİHİ: 01 Aralık 2009
PERFORMANS GÖREVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ: 14 Aralık 2009
GÖREV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Doğal afetler konulu resim çalışması yapınız.
2. Kirli ve temiz çevre başlıklı iki ayrı resim çalışması oluşturarak, resmi hangi duygularla oluşturduğunun anlattırılması.
TÜRKÇE PROJE GÖREVLERİ
SIRA N ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1 İçerisinde dayanışma, sevgi, arkadaş kelimelerinin geçtiği bir hikaye yazılması.
2 Hayvanları tanıtıcı kartların hazırlanması.
3 Arkadaşlarınıza yada sevdiğiniz kişiye bayram kutlama tebliği tasarlanıp yazılması.
4 Kukla gösterisi hazırlanması.
5 Sağlık ve Çevre Temasında “Merak ettiklerim” dosyası oluşturulması
6 Öğrencilerin kendilerine soracakları “ Ne yapabiliriz, neler bulabiliriz ?” sorularına cevap olacak yeni düşünceler , tasarımlar , araçlar , ürünler oluşturulması.
7 Eş anlamlı, zıt anlamlı sözcükleri gösteren bir tablo oluşturulması.
HAYAT BİLGİSİ PROJE GÖREVLERİ
SIRA NO ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1 Atatürk devrimlerini anlatan bir panonun hazırlanması.
2 Sınıfı güzelleştirmek için yapılabilecek çalışmaların anlatan bir yazı yazılması.
3 Doğal ve sağlıklı besinlerden oluşan besin albümü hazırlanması.
3 Isının etkisiyle maddelerde ve çevrelerinde meydana gelen değişmeleri anlatan bir yazı yazılması. (şekil,renk,koku,tat)
4 Günümüzde kullandığımız iletişim araçlarından biri hakkında araştırma yapılarak bir rapor hazırlanması.
5 Duvar saati yapılması.
6. Yurt dışından size misafir olarak gelen birisine çevrenizi tanıtıcı bir yazı hazırlanılarak sunulması.
7. Bir malın garanti belgesinin doldurularak, kullanım kılavuzunun incelenmesi ve nasıl çalıştığının sınıfa sunulması.
8. Kartondan bir saat resmi oluşturulması.
MATEMATİK PROJE GÖREVLERİ
SIRA NO ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1 Geometrik şekilleri tanıtıcı bir afiş hazırlanması. Sınıfa sunularak ve sınıfta sergilenmesi.
2 20 cm eni 20cm boyu olacak şekilde geometri tahtası oluşturulması.
3 Çizgisiz kağıt büyüklüğünde karton kağıdı 2,3,4,5,6,7,8,9 eş parçaya ayırarak kesir takımı oluşturulması.
4 Alfabemizdeki harflerin ( küçük ve büyük) simetrik olanları simetri doğrularının çizilerek gösterildiği bir tablo oluşturulması.
5 Bir metre yapılması. ( karton, plastik, tahta vb. malzemeleri kullanarak.)
7 Tangram hazırlanması.
8 Paralarımızı tanıtan bir tablo hazırlanması.
GÖRSEL SANATLAR PROJE GÖREVLERİ
ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Elişi kağıdıyla kolaj ( yırt yapıştır) çalışması yapılması.
2. Oyun hamuruyla prizmalar oluşturulması.
BEDEN EĞİTİMİ PROJE GÖREVLERİ
ÖDEV KONUSU GÖREVİ ALAN ÖĞRENCİLER
1. Yeni bir oyun öğrenilerek, bu oyunun arkadaşlarına anlatılması ve oynatılması.
2. Belirlediği bir spor dalının oyun şekli ve kurallarının hazırlanması.
3. Dünya ve olimpiyat şampiyonu olmuş bir sporcumuzun yaşamının araştırılması.
PROJE ÇALIŞMALARINI DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Grup adı:………………………… Projenin adı:……………………………… Sınıf:……………
Aşağıda yer alan ifadeleri projenin bütününü dikkate alarak doldurunuz . Proje ölçütlerinin çok azı gerçekleştirilmişse 1'i, kısmen gerçekleştirilmişse 2’yi, çoğu gerçekleştirilmişse 3'ü ve tamamı gerçekleştirilmişse 4'ü işaretleyiniz.
ÖLÇÜTLER 1 2 3 4
Proje Hazırlama Süreci
1. Amaca uygun plân yapma
2. Grup üyelerinin görevlerini belirleme
3. Farklı kaynaklardan bilgi toplama
4. Projeyi plâna göre gerçekleştirme
İçerik
5. Ünite kazanımlarını projede kullanma
6. Projeden beklenenleri gerçekleştirme
7. Özgün özelliklere sahip bir ürün ortaya koyma
8. Proje konusunu yaşamla ilişkilendirme
Rapor Yazma
9. Düzgün, akıcı ve anlaşılır bir dille yazma
10. Türkçe yazım kurallarına uyma
11. Rapor yazma aşamalarına dikkat etme
12. Raporu düzenli ve temiz hazırlama
Sunum Yapma
13. Düzgün, akıcı bir Türkçe ile konuşma
14. Proje sürecinde yapılanları anlatma
15. Projeyi ilgi çekici bir biçimde sunma
16. Sunuyu verilen sürede tamamlama
17. Sorulara cevap verebilme
18. Yaptığı çalışmadan sonuçlara ulaşma
19. Vardığı sonuçlara uygun önerilerde bulunma
13.Velilerle işbirliğinin eğitim-öğretim faaliyetlerindeki önemi tekrar belirtilerek okul-aile birliğinin güçlendirilmesine yönelik etkinliklerin üzerinde önemle durulmasına karar verildi. Kasım ve Nisan aylarının son iş günlerinde öğrenci gelişim raporlarının velilere verilmesi kararı alındı.
14. Okulun açıldığı ilk hafta öğrenci kulüplerinin, okul öğrenci kuruluna sınıf temsilcilerinin ve sınıf başkanlarının seçimi yapılacaktır.
15. Veli toplantılarının aksatılmadan yapılmasına karar verildi.
16.Toplantı, zümre başkanı …………………………’un iyi bir eğitim-öğretim dönemi geçirilmesi dilekleriyle sona erdi.
…………….. …………………..
3-A Sınıf Öğr. 3-B Sınıf Öğr.
28.09.2009
UYGUNDUR.
…………………….
Okul Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder