• Öğretmenin konuya ilişkin olgu, bilgi ve ilkeleri sözel olarak karşısındakilere iletmesi biçimde uygulanır
• Bilgi düzeyindeki hedef alanının kazandırılması amaçlanır
• Bilgilerin kısa sürede aktarılması gereken durumlarda, dersin girişinde öğrencileri güdülemek için, konuların açıklanması ve özetlenmesinde kullanılabilir
• Çok sayıda kişiye ulaşma anlamında ekonomik olmasına rağmen öğrenmeyi sağlama az olan bir yöntemdir
• Öğrencinin pasif kalması en önemli sınırlılığıdır
• Tartışma yada soru sorma düzeyinde katılım yoktur
• Öğrencilerin dinleme ve not alma becerilerinin gelişimin sağlar
• Dersin etkisinin arttırılması için; ders iyi planlanmalı, konular basit ve kısa ifadelerle sunulmalı, araç gereç kullanılmalı, uygun örnekler verilmelidir
• Dersin hızını ayarlamak öğretmenin elindedir
• Psikomotor becerilerin geliştirilmesi mümkün değildir
• İşitme sorunu yaşayan öğrencilere uygun değildir
Anlatım yönteminde kullanılan bazı teknikler;
• Günlük konuşma; önceden düşünülüp tasarlanmamış belli bir davranışı kazandırmayı hedeflemeyen konuşmadır
• Söylev; anma günlerinde herhangi bir konuda bir kişinin duygusal yönü baskın ve dinleyicileri coşturma için yaptığı konuşmadır
• Demeç; yetkili bir kişinin bilgilendirme amacıyla yaptığı konuşmadır. Okulun açılış kapanışlarında idarecilerin yaptığı konuşmalar gibi
• Brifing; değişik konularda ilgili kişiye bilgi vermek amacıyla kısa ve öz olarak oluşturulan sözel iletişimdir
• Seminer; uzmanlık gerektiren bir konuda uzman kişinin sunu yapmasıdır. Öğretmenin sınıfta verdiği ders bir seminerdir
Öğrenci seviyelerine göre dikkat süreleri
Seviye
|
İlgi süresi
|
Ders süresi
|
Teneffüs
|
1,2,3
|
3-4
|
30-35
|
15-20
|
4,5
|
5-6
|
30-35
|
15-20
|
6,7,8
|
6-8
|
35-40
|
15
|
Ortaöğretim
|
8-10
|
40-45
|
15
|
Yükseköğretim
|
10-15
|
45-50
|
10
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder