19 Ekim 2010 Salı

6. SINIF ÖRNEK SORULAR

6. SINIF ÖRNEK SORULAR
TÜRKÇE
1. Şu yüce dağların karı eridi,
Sel oldu gidelim bizim ellere.
Yaylamızı lale, sümbül bürüdü,
Gel oldu gidelim bizim ellere.
Karacaoğlan
Dörtlüğe göre şairin içinde bulunduğu mevsim aşağıdakilerden hangisidir?
A) İlkbahar B) Yaz C) Sonbahar D) Kış
Öğrenme Alanı : Okuma
Konu : 2. Okuduğu metni anlama ve çözümleme
Kazanımlar :11. Okuduklarındaki örtülü anlamları bulur.
24. Metindeki ipuçlarından hareketle metne yönelik tahminlerde bulunur.
2. “Gerçeği buldum.” deme, “Bir gerçek buldum” de!
Bu sözle anlatılmak istenen düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
A) İnsanlar gerçekleri bulabilir.
B) Gerçeğe gözlerimizi kapatamayız.
C) Bir tek gerçek yoktur.
D) Gerçekler saklanamaz.
Öğrenme Alanı : Okuma
Konu : 2. Okuduğu metni anlama ve çözümleme
Kazanım : 4. Metnin ana fikrini / ana duygusunu belirler.
3. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi cümledeki işlevi bakımından diğerlerinden farklıdır?
A) Çocukluğum kırmızı güller arasında geçti.
B) Görev yaptığı yerde temelli kaldı.
C) Şirketin yönetimini tamamen çocuklarına bıraktı.
D) Arkadaşım Orhan bize sürekli gelir giderdi.
Öğrenme Alanı : Dil Bilgisi
Konu : 2. Kelime türleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
Kazanımlar : 6.Sıfatların cümledeki işlevlerini fark eder, sıfatları işlevlerine uygun olarak
kullanır.
7. Sıfat tamlamalarının kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar.
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
4. Aşağıdaki altı çizili eklerden hangisi yeni bir sözcük türetmiştir?
A) Herkesten daha az yorulmuştu.
B) Törende şarkı söyleyip şiir okumuş.
C) Arkadaşımın babası, erkenden eve gelmiş.
D) Bugün mutluluk şiirleri okudum.
Öğrenme Alanı : Dil bilgisi
Konu : 1. Kelimenin yapı özellikleri ile ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
Kazanımlar : 1. Kök ve eki kavrar.
2. Yapım eki ile çekim ekini ayırt eder.
3. Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder.
5. 1) Tren 17( )30’da hareket edecek.
2) Hemen geleceğim( ) dedi.
3) Ayşe Hanım( )ın eşyaları otobüste kalmış.
Yukarıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere sırasıyla hangi noktalama işaretleri getirilir?
A) (:), (;), (,) B) (.), (,), (’) C) (.), (,), (;) D) (:), (,), (;)
Öğrenme Alanı : Yazma
Konu : 6. Yazım ve noktalama kurallarını uygulama
Kazanım : 2. Noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kazanır.
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
MATEMATİK
1. İki kardeşten büyüğünün cevizlerinin sayısı, küçüğünün cevizlerinin sayısının 2 katından 10
fazladır. Bu kardeşlerin toplam ceviz sayısını gösteren cebirsel ifade aşağıdakilerden hangisidir?
(Küçük kardeşin cevizlerinin sayısı x ile gösterilmektedir.)
A) x+20 B) 2x-10 C) 2x+20 D) 3x+10
Öğrenme Alanı : Cebir
Alt Öğrenme Alanı : Cebirsel İfadeler
Kazanım : Belirli durumlara uygun cebirsel ifadeleri yazar.
2.
Şekle göre aşağıdakilerin hangisindeki üç nokta doğru parçaları ile birleştirilirse dar açılı bir
üçgen oluşur?
A) A, C, D B) A, B, F C) C, D, E D) B, C, E
Öğrenme Alanı : Geometri
Alt Öğrenme Alanı : Çokgenler
Kazanım : Üçgenleri açılarına ve kenarlarına göre sınıflandırır.
F
E
D
C
A
B
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
3. Eş küplerden oluşturulmuş yandaki yapının sağdan
görünümü aşağıdakilerden hangisidir?
A) B) C) D)
Öğrenme Alanı : Geometri
Alt Öğrenme Alanı : Geometrik Cisimler
Kazanım : Eş küplerle oluşturulmuş yapıların farklı yönlerden görünümlerini çizer.
4. Ali dışında 5 öğrencinin bir matematik
sınavından aldığı puanlar yandaki tabloda
verilmiştir. Tablodaki 6 öğrencinin aldığı
puanların açıklığı 19 dur. Ali en yüksek puanı
aldığına göre, puanı kaçtır?
A) 66 B) 71 C) 78 D) 82
Öğrenme Alanı : Olasılık ve İstatistik
Alt Öğrenme Alanı : Merkezi Eğilim ve Yayılma Ölçüleri
Kazanım : Verilerin aritmetik ortalamasını ve açıklığını hesaplar ve yorumlar.
Ön Sağ
Tablo: Öğrencilerin aldığı
puanlar
Öğrenciler Puanlar
Ayşe 61
Ali ?
Berk 59
Can 47
Okan 63
Beril 52
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
5. 1 kg şekerin fiyatı, 1 kg unun fiyatının 2 katıdır. 3 kg şeker ve 2 kg una 8,80 YTL ödendiğine göre,
1 kg şeker kaç YTL’dir?
A) 0,55 B) 1,10 C) 2,20 D) 3,30
Öğrenme Alanı : Sayılar
Alt Öğrenme Alanı : Ondalık Kesirler
Kazanım : Ondalık kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar.
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
FEN VE TEKNOLOJİ
1. Aynı maddeden yapılmış aşağıdaki iletken tellerden hangisinin en fazla dirence sahip olması
beklenir?
A) Uzun ve ince B) Uzun ve kalın C) Kısa ve ince D) Kısa ve kalın
Ünite : Yaşamımızdaki Elektrik
Altkonu : İletken ve Yalıtkanlar
Kazanım : 2.4 Maddelerin elektrik enerjisinin iletimine karşı gösterdikleri zorluğu “direnç”
olarak ifade eder.
2.5 Bir iletkenin direncinin iletkenin uzunluğuna, kesitine ve cinsine bağlı olarak
değiştiği sonucuna varır.
2. Ses ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
I- Ses her yönde dalgalar hâlinde yayılır.
II- Yeşil alanlar sesin bir kısmını soğurur.
III- Ses her ortamda yayılır.
A) Yalnız I B) I ve II C) II ve III D) I, II ve III
Ünite : Işık ve Ses
Altkonu : Sesin Yayılması
Kazanım : 3.1 Sesin her yönde dalgalar hâlinde yayıldığını fark eder.
3.2 Sesin bir engel ile karşılaştığında yansıdığını deneyle keşfeder.
3.5 Madde ile karşılaşan sesin soğurulabileceğini fark eder.
3.6 Ses şiddetinin soğurulma ile azaldığını keşfeder.
3.7 Farklı maddelerin sesi farklı soğurduğunu fark eder.
3.9 Sesin yayılabilmesi için neden maddesel bir ortama gerek olduğunu, ortamın
tanecikli yapısıyla açıklar.
3. Maddeyi oluşturan taneciklerin modeli şekildeki gibi verilmiştir. Bu modele göre aşağıdakilerden
hangisi söylenemez?
A) Bileşik molekülüdür. B) İki cins atomdan oluşmuştur.
C) Saf maddedir. D) Bir karışımdır.
Öğrenme Alanı : Madde ve Değişim
Ünite : Maddenin Tanecikli Yapısı
Kazanım : 2.3. Bileşik modelleri üzerinde farklı element atomlarını ayırt eder.
2.4. Farklı atomlar içeren saf maddeleri bileşik olarak adlandırır.
2.5. Basit model veya resimler üzerinde molekülleri gösterir.
2.7. Her molekülde belirli sayıda atom bulunduğu çıkarımını yapar.
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
4. Isıtılan bir madde hâl değiştirdiğinde maddeyi oluşturan taneciklerle ilgili olarak aşağıdakilerden
hangisi gerçekleşir?
A) Taneciklerin hacmi artar. B) Taneciklerin hareketi azalır.
C) Tanecikler arası mesafe artar. D) Taneciklerin kütlesi azalır.
Öğrenme Alanı : Madde ve Değişim
Ünite : Madde ve Isı
Kazanım : 1.1. Gözlem yaparak maddeler ısındıkça moleküllerin hızlandığı sonucuna
varır.
3. Ünite 4. Üst Kazanım: Maddenin hâlleri ile tanecikli yapı arasında ilişki kurar.
5. Aşağıdaki tabloda solunum sistemindeki bazı yapı ve organlar numaralandırılmıştır. Solunumla
aldığımız hava bu yapı ve organları hangi sırayla geçerek alveollere ulaşır?
Soluk borusu
1
Bronşçuk
2
Yutak
3
Gırtlak
4
Burun
5
Bronş
6
A) 5, 3, 4, 1, 6, 2 B) 2, 6, 1, 4, 3, 5 C) 5, 4, 3, 1, 2, 6 D) 2, 6, 4, 3, 1, 5
Öğrenme Alanı : Canlılar ve Hayat
Ünite : Vücudumuzda sistemler
Kazanım : 3.1. Solunum sistemini oluşturan yapı ve organları; model, levha ve/veya
şema üzerinde göstererek görevlerini açıklar. (FTTÇ-4.) Bilimsel bilginin
oluşturulmasında başkalarına açıklamak amacıyla sunumunda
modellerden yararlanmanın yeri ve önemini bilir.
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
SOSYAL BİLGİLER
1. Karahanlılar şehirlerde ve yollarda kervansaraylar yapmışlardır.
Bu durum Karahanlıların hangi alanda gelişmeye önem verdiklerinin bir göstergesidir?
A) Din B) Tarım C) Ticaret D) Bilim
Öğrenme Alanı : Kültür ve Miras
Ünite : İpek Yolu’nda Türkler
Kazanım : 4. İpek Yolu’nun toplumlararası siyasal, kültürel ve ekonomik ilişkilerdeki
rolünü fark eder.
2. Yandaki resimde 2005 yılında Orta Asya’da
yapılan kazılarda çıkarılan Köktürklere ait
paranın ön yüzü görülmektedir. Paranın
üzerinde Kağan ve Hatun’un resimlerinin yan
yana yer almasından aşağıdakilerden hangisi
çıkarılabilir?
A) Devlet yönetiminde hatun da söz sahibidir.
B) Yöneticilerin yarısı kadınlardan oluşur.
C) Hatun, ordunun başkomutanıdır.
D) Devletin hükümdarı kadındır.
Öğrenme Alanı : Kültür ve miras
Ünite : İpek Yolu’nda Türkler
Kazanım : 1. Destan, yazıt ve diğer belgelerden yararlanarak Orta Asya İlk Türk
Devletlerinin siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda
bulunur.
3. Sanayi tesislerinin kuruluş yerlerinin seçiminde hammaddeye yakınlık da önemli bir faktördür.
Buna göre kereste fabrikası kurmak isteyen bir iş adamı öncelikle aşağıdaki illerden hangisini
tercih etmelidir?
A) Kayseri B) Bolu C) Eskişehir D) Gaziantep
Öğrenme Alanı : Üretim, dağıtım ve tüketim
Ünite : Ülkemizin kaynakları
Kazanım : 1. Ülkemizin ekonomik kaynaklarıyla yer şekillerini ilişkilendirerek bunların
ülke ekonomisindeki yerini ve önemini değerlendirir.
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
4. “Kral yasalara uygun olarak verilmiş bir hüküm olmadan kimseyi tutuklayamaz, hapsedemez,
mallarına el koyamaz, sürgüne gönderemez ve kötü muamelede bulunamaz.”
Manga Carta’da geçen bu hüküm günümüz modern yönetim anlayışının hangi özelliği ile
ilişkilendirilebilir?
A) Düşünce özgürlüğü B) Din ve vicdan özgürlüğü
C) Yaşama hakkı D) Hukukun üstünlüğü
Ünite : Demokrasinin serüveni
Kazanım : Değişik Dönem ve Kültürlerde Demokratik Yönetim Anlayışının Tarihsel
Gelişimini Tartışır.
5. Namaz, günün belli saatlerinde kılındığı için namaz kılan kimse günlük işlerini belli bir programa
göre yapar. Örneğin, sabah namazını vaktinde kılan biri, güne erken başlayarak gündüzden
daha çok yararlanabilir. Diğer namazları da vaktinde kılabilmek için işlerini düzene koyar ve
vaktini boşa harcamaz.
Bu paragrafta namazın yararlarından hangisi dile getirilmiştir?
A) Sorumluluklarını yerine getirme B) Zamanı iyi kullanma
C) Temizliğe alışma D) Davranışlarda bilinçli olma
Öğrenme Alanı : İbadet
Ünite : Namaz İbadeti
Kazanım : 9. Namazın bireysel ve toplumsal katkılarının farkında olur.
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
İNGİLİZCE
1. Aşağıda verilen kelimelerden hangisi yapı bakımından diğerlerinden farklıdır?
A) B) C) D)
Ünite : 2
Kazanım : Vocabulary (Jobs)
2. Aşağıdaki konuşma balonunda boş bırakılan yere uygun gelen seçeneği işaretleyiniz.
A) How are you? B) What is your name?
C) How old are you? D) What time is it?
Ünite : 2
Kazanım : Function(Asking & Answering the time)
3. Yanda verilen resme göre doğru ifadenin
bulunduğu seçeneği işaretleyiniz.
A) The man is tall and thin.
B) The man is medium height and fat.
C) The man is short and thin.
D) The man is short and fat.
Ünite : 5
Kazanım : Vocabulary (Adjectives)
dentist farmer pullover journalist
Excuse me!
…………………
……………….?
It is 2 o’clok.
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
I’m an animal. I’ve got long arms and a
long tail. I like bananas. Who am I?
?
4. Aşağıda verilen konuşma balonundaki bilgileri okuyunuz. Buna göre doğru seçeneği
işaretleyiniz.
A) B) C) D)
Ünite : 1, 3, 6
Kazanım : Reading
5. Yanda verilen resme göre cümleyi tamamlayan
seçeneği işaretleyiniz.
David isn’t at school today because …………...........
A) it’s rainy. B) he is ill.
C) the school is closed. D) it’s Monday.
Ünite : 1
Kazanım : Reading
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
ALMANCA
1. Aşağıda konuşma balonunda boş bırakılan yer için uygun olan seçeneği işaretleyiniz.
A) Ich wohne in Ankara. B) Wo wohnst du?
C) Wohnst du in İstanbul. D) Ich wohne hier.
Ünite : 1
Kazanım : Oturduğu yeri söyler.
2. Aşağıdaki resimde saatin kaçı gösterdiğini ifade eden seçeneği işaretleyiniz.
A) Es ist drei Uhr. B) Es ist Viertel nach zwölf.
C) Es ist zwölf Uhr. D) Es ist Viertel vor zwölf.
Ünite : 4
Kazanım : Saatin kaç olduğunu söyler/bilir.
Ja, ich wohne in
İstanbul. Und du,
Bilge. Wo wohnst
du?
Hallo, Murat.
…….. ………
…….. …….?
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
3. Aşağıdaki sözcüklerin Almanca karşılıklarının bulunduğu seçeneği işaretleyiniz.
A) Dienstag, Montag, Samstag B) Mittwoch, Freitag, Sonntag
C) Montag, Donnerstag, Freitag D) Freitag, Samstag, Mittwoch
Ünite : 5
Kazanım : Haftanın günlerini söyler/bilir.
4. “……….. wohnen Sie?” cümlesinde boş bırakılan yere uygun düşen sözcük aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Woher B) Wer C) Wo D) Wie
Ünite : 1
Kazanım : İkamet ettiği yeri sorar.
5. “Ebru …….. nach Hause” cümlesinde boş bırakılan yere uygun düşen sözcük aşağıdakilerden
hangisidir?
A) muss B) musst C) müssen D) müsse
Ünite : 4
Kazanım :Modalverb – müssen” cümle içinde kullanır.
Pazartesi
Perşembe
Cuma
6. SINIF ÖRNEK SORULAR
FRANSIZCA
1. Aşağıda düzensiz olarak verilmiş olan diyaloğun düzenlenmiş hâli hangisidir?
1: Très bien, merci.
2: Ça va bien et toi?
3: Salut, comment ça va?
A) 1 - 3 - 2 B) 2 - 1 - 3 C) 3 - 2 - 1 D) 2 - 3 - 1
Ünite : 2
Kazanım : Saluer
2. Aşağıda verilen diyalogdaki boşluğa gelecek uygun seçeneği işaretleyiniz.
A: Tu aimes mes chapeaux?
B: Oui, je ….. aime bien.
A) l’ B) la C) le D) les
Ünite : 4
Kazanım : Emploi des pronoms personnels compléments d’objet direct.
3. 4. ve 5. sorularda boşluğa gelecek uygun seçeneği işaretleyiniz.
3. ………….. s’appelle Filiz.
A) Il B) Je C) Tu D) Elle
Ünite : 2
Kazanım : Pronoms personnels “Il et elle”
4. Mireille ……. turque, elle ……. française.
A) est / n’est pas B) es / n’es pas C) n’est pas / est D) n’es pas / es
Ünite : 2
Kazanım : La négation
5. …….. fille est très belle. …….. jupe est jaune et ………. tricot est en coton.
A) Ta / ma / sa B) Ma / sa / son C) Sa / son / ma D) Ta / mes / sa
Ünite : 3
Kazanım : Adjectifs possessifs

Hiç yorum yok: