1 Mayıs 2010 Cumartesi

LGS Yerleştirme Puanının Hesaplanması

Yerleştirme Puanının Hesaplanması

Her aday için hesaplanmış olan ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları (AOBP-SÖZ, AOBP-SAY ve AOBP-EA) adayın alanı ile ilgili yükseköğretim programlarına yerleştirme yapılırken 0,15; adayın alanı dışındaki yükseköğretim programlarına yerleştirme yapılırken 0,12 ile çarpılarak sınav puanlarına katılarak ve böylece adayların yerleştirme puanları hesaplanır.

Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) sonucu oluşan her puan türünde, Türkiye genelinde ilk bin kişi arasına giren adayların, ilk bine girdiği puan türünde yerleştirme puanları hesaplanırken, Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları, tercih edeceği bütün programlar için alan içi katsayısı (0,15) ile çarpılır.

2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 2880 sayılı Kanun’la değişik 45. maddesinin (a) fıkrasına ve 3708 sayılı Kanun’un 7. maddesi ile 2547 sayılı Kanun’a eklenen Ek Madde 21’e göre, bir mesleğe yönelik program uygulayan ortaöğretim kurumlarının mezunları, Yükseköğretim Kurulunca saptanacak alanlarda bir yükseköğretim programına yerleştirilirken Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanının 0,06 katsayısı ile çarpımından elde edilecek ek puanlar yerleştirme puanlarına eklenir. Bu ek puanlardan yararlanmak için adayların ilgili puan türünde 180 veya daha yüksek puan almış olmaları gerekir.

2009-ÖSS Puanı veya özel yetenek sınavı sonucu ile bir yükseköğretim programına (açıköğretim kontenjansız programları hariç) yerleştirilen adaylar 2010-ÖSYS puanları ile bir yükseköğretim programına yerleştirilirken Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanına uygulanacak katsayılar yarıya düşürülür.

Sınavsız geçiş ile 2009 –ÖSYS’de bir yükseköğretim programına yerleştirilen adayların Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanlarına uygulanacak katsayılarda herhangi bir değişiklik yapılmaz.



KAYNAKwww.yok.gov.tr

Hiç yorum yok: