- Taşıt trafiğine kapalı olsa bile bisiklet yolun sağında sürülmelidir.
- Bisikletin korna ve freni çalışır durumda olmalıdır.
- Bisiklet, kaykay, paten, kızak ve araç kullanırken asla hız yapılmamalıdır.
- Bisiklet, kaykay, paten, kızak kullanırken kask, dizlik, dirseklik takmalıdır.
BİSİKLET KULLANIMINDA KİŞİYE BAĞLI HATALAR
- Çok hızlı sürmek.
- Trafiğe ters yönde bisiklet kullanılması.
- El sinyallerini uygun olarak verme alışkanlığı kazanmamış olmak.
- Bisiklette cambazlık yapmak.
- Hareket etmekte olan taşıtların arkasına tutunmak.
- Trafikte bisiklet sürerken zikzak yapmak, sık şerit değiştirmek.
- Caddenin ortasında bisiklet sürmek.
- Kavşaklarda durmamak. Ya da duramayacak hızda sürmek.
BİSİKLET SÜRME KURALLARI
- En önemli konu; kask takmak, eldiven kullanmak, gerekirse dizlik ve dirseklik takmak.
- Caddenin sağından sürmelidir.
- Tek bir şerit izlenmelidir.
- Paketler bisiklet selesindeki sepette taşınmalıdır ve bunun içerisine dengeyi bozacak yada bisiklet genişliğini etkileyecek hiç bir şey konulmamalıdır.
- Sinyal verme dışında bisiklet iki elle sürülmelidir.
- Dönerken mutlaka uygun el sinyali verilmelidir.
- Tali yoldan ana caddeye geçmeden önce bisikletten inerek kontrol edilmelidir.
- Geceleri mutlaka ışıkları yakmalı, açık renkli elbise giymelidir.
- Bisiklet kesinlikle kontrol edilemeyecek hızlarda kullanılmamalıdır.
- Ön ve arka çamurluklarda ışığı yansıtan bantlar bulunmalıdır.
- Eğer bisikletler için özel yolda bisiklet kullanılıyorsa yayalara dikkat edilmeli,gereğinde zille uyarmalıdır.
- Buzlu kaplama yollarda, karlı ve aşırı yağmurlu havalarda bisiklet kullanılmamalıdır.
- Ani fren yapmayı alışkanlık haline getirmemelidir.
- Kalabalık kavşaklarda bisikletten inilerek, bisikletle birlikte yürünerek geçilmelidir.
BİSİKLETİN KONTROL EDİLMESİ GEREKEN BÖLÜMLERİ
- Bisikletin selesi gevşek olmamalıdır. Gevşek bir sele kolayca durumunu değiştirebilir ve kazalara neden olabilir. Selenin uygun yükseklikte olması ve ayakların rahatça
pedala ulaşabilecek biçimde ayarlanması gerekir.
- Pedallar: Lastikleri aşındığında yeni lastikler tatkılmalıdır.
- Reflektör: Temiz tutulmalıdır. 10 metreden görülebilecek biçimde olmalıdır.
- Frenler: Yeterli ve kuru asfaltta istenilen mesafede durabilecek etkinlikte olmalıdır.
- Zincirler: Çok sıkı olmamalıdır. Kırık veya zayıf bağlantıların yenilenmesi gerekir.
- Tekerlekler sağa sola yalpalamamalıdır.
- Bisikletin tutacak yerlerinin aşınmamış olması gerekir. Tutacak yerlerdeki lastiklerin dönmemesi gerekir.
- Zil yada korna etkin çalışmalıdır.
- Ön lamba beyaz renkte olmalıdır ve temiz tutulmalıdır. Işıkları en az 170 -200metreden görülmelidir.
- Tekerlek telleri kırıldığında hemen değiştirilmelidir.
- Lastikler uygun biçimde şişirilmiş olmalıdır.
- Aşınan lastikler zamanında değiştirilmelidir.
- El freni bulunan bisikletlerin fren ayarının uygun biçimde yapılmış olması gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder