20 Ocak 2014 Pazartesi

Bisiklet kaykay paten gibi araçları kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

Bu tür araçları kullanırken kask, dizlik, dirseklik takmayıp hızlı gidersek, dönüşlerde işaret vermezsek, taşıt trafiğine açık alanlarda kullanırsak yaralanmalara neden olabiliriz.
  1. Taşıt trafiğine kapalı olsa bile bisiklet yolun sağında sürülmelidir.
  2. Bisikletin korna ve freni çalışır durumda olmalıdır.
  3. Bisiklet, kaykay, paten, kızak ve araç kullanırken asla hız yapılmamalıdır.
  4.  Bisiklet, kaykay, paten, kızak kullanırken kask, dizlik, dirseklik takmalıdır.
BİSİKLETE BİNME VE GÜVENLİ KULLANMA

BİSİKLET KULLANIMINDA KİŞİYE BAĞLI HATALAR
  1. Çok hızlı sürmek.
  2. Trafiğe ters yönde bisiklet kullanılması.
  3. El sinyallerini uygun olarak verme alışkanlığı kazanmamış olmak.
  4. Bisiklette cambazlık yapmak.
  5. Hareket etmekte olan taşıtların arkasına tutunmak.
  6. Trafikte bisiklet sürerken zikzak yapmak, sık şerit değiştirmek.
  7. Caddenin ortasında bisiklet sürmek.
  8. Kavşaklarda durmamak. Ya da duramayacak hızda sürmek.



BİSİKLET SÜRME KURALLARI
  1. En önemli konu; kask takmak, eldiven kullanmak, gerekirse dizlik ve dirseklik takmak.
  2. Caddenin sağından sürmelidir.
  3. Tek bir şerit izlenmelidir.
  4. Paketler bisiklet selesindeki sepette taşınmalıdır ve bunun içerisine dengeyi bozacak yada bisiklet genişliğini etkileyecek hiç bir şey konulmamalıdır.
  5. Sinyal verme dışında bisiklet iki elle sürülmelidir.
  6. Dönerken mutlaka uygun el sinyali verilmelidir.
  7. Tali yoldan ana caddeye geçmeden önce bisikletten inerek kontrol edilmelidir.
  8. Geceleri mutlaka ışıkları yakmalı, açık renkli elbise giymelidir.
  9. Bisiklet kesinlikle kontrol edilemeyecek hızlarda kullanılmamalıdır.
  10. Ön ve arka çamurluklarda ışığı yansıtan bantlar bulunmalıdır.
  11. Eğer bisikletler için özel yolda bisiklet kullanılıyorsa yayalara dikkat edilmeli,gereğinde zille uyarmalıdır.
  1. Buzlu kaplama yollarda, karlı ve aşırı yağmurlu havalarda bisiklet kullanılmamalıdır.
  2. Ani fren yapmayı alışkanlık haline getirmemelidir.
  3. Kalabalık kavşaklarda bisikletten inilerek, bisikletle birlikte yürünerek geçilmelidir.



BİSİKLETİN KONTROL EDİLMESİ GEREKEN BÖLÜMLERİ
  1. Bisikletin selesi gevşek olmamalıdır. Gevşek bir sele kolayca durumunu değiştirebilir ve kazalara neden olabilir. Selenin uygun yükseklikte olması ve ayakların rahatça 

pedala ulaşabilecek biçimde ayarlanması gerekir.
  1. Pedallar: Lastikleri aşındığında yeni lastikler tatkılmalıdır.
  2. Reflektör: Temiz tutulmalıdır. 10 metreden görülebilecek biçimde olmalıdır.
  3. Frenler: Yeterli ve kuru asfaltta istenilen mesafede durabilecek etkinlikte olmalıdır.
  4. Zincirler: Çok sıkı olmamalıdır. Kırık veya zayıf bağlantıların yenilenmesi gerekir.
  5. Tekerlekler sağa sola yalpalamamalıdır.
  6. Bisikletin tutacak yerlerinin aşınmamış olması gerekir. Tutacak yerlerdeki lastiklerin dönmemesi gerekir.
  7. Zil yada korna etkin çalışmalıdır.
  8. Ön lamba beyaz renkte olmalıdır ve temiz tutulmalıdır. Işıkları en az 170 -200metreden görülmelidir.
  1. Tekerlek telleri kırıldığında hemen değiştirilmelidir.
  2. Lastikler uygun biçimde şişirilmiş olmalıdır.
  3. Aşınan lastikler zamanında değiştirilmelidir.
  4. El freni bulunan bisikletlerin fren ayarının uygun biçimde yapılmış olması gerekir.

Hiç yorum yok: