17 Eylül 2010 Cuma

II. DÖNEM SOSYAL BİLGİLER DERSİ ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞIDIR.

2009-2010 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI POZANTI İLÇESİ İLKÖĞRETİM OKULLARI
II. DÖNEM SOSYAL BİLGİLER DERSİ ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞIDIR.

Toplantı Yeri: Atatürk İlköğretim Okulu 3-C Sınıfı
Toplantı Tarihi: 12/02/2010
Toplantı Saati: 13:30
Toplantıya Katılanlar: Zeki DOĞAN( Atatürk İlköğretim Okulu ),
Aslı ASLAN ( Aşçıbekirli İlköğretim Okulu )

2009–2010 Eğitim Öğretim yılı Sosyal Bilgiler 2. dönem İlçe Zümre Toplantısı, Atatürk İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN ve Aşçıbekirli İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Öğretmeni Aslı ASLAN’ın katılımıyla 12.02.2009 tarihinde, saat 13.30 da 3-C sınıfında yapılmış ve aşağıdaki gündem maddeleri tespit edilmiştir.


GÜNDEM MADDELERİ

1-Açılış ve yoklama
2-Saygı duruşu ve İstiklal Marşı
3- 2009-2010 Eğitim Öğretim yılının I.döneminin değerlendirilmesi
4- II.Dönemde başarıyı arttırmak için alınabilecek tedbirler ve yapılacak çalışmalar
5- Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler
6- Proje ve Performans ödevleri
7- Yıllık planların uygulanması ve uygulamada karşılaşılan sorunlar
8- Atatürkçülük konularının derslerde işlenmesi
9- Yazılı sınavlar/Değerlendirme
10- SBS çalışmaları
11- Zümre öğretmenleri ile işbirliği
12- Dilek ve temenniler

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1-Toplantı Atatürk İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN ve Aşçıbekirli İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Öğretmeni Aslı ASLAN’ın katılımıyla başladı.

2- Ulu Önder Atatürk ve eğitim şehitleri huzurunda bir dakikalık saygı duruşunda bulunuldu ve akabinde İstiklal Marşı okundu.

3- 2009-2010 eğitim öğretim yılının I.döneminin değerlendirilmesi yapıldı.
Aslı ASLAN; Aşçıbekirli İlköğretim Okulu’nda başarı oranlarının; 6. sınıflarda % 70, 7. sınıflarda % 75, 8. sınıflarda % 60
Kamışı Fatih İlköğretim Okulu’nda başarı oranlarının; 6. sınıflarda % 70, 7. sınıflarda % 85, 8. sınıflarda % 80 olduğunu söyledi.
Zeki DOĞAN; Atatürk İlköğretim Okulu’nda başarı oranlarının; 6. sınıflarda % 85, 7. sınıflarda % 80, 8. sınıflarda % 60 olduğunu ifade etti.
Genel başarı ortalamasının % 70 üzerinde olduğu görüldü.Bu ortalamanın II.dönem daha da artacağı konusunda görüş birliğine varıldı.

4- Atatürk İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN II. Dönem için başarıyı arttırıcı yöntem ve teknik olarak:
Ders içi çalışmalarda konu ile ilgili çeşitli kaynak kitap, dergi, resim ve fotoğraf gibi gereçlerin sınıfa getirilmesi ve mümkün olduğu zaman bilişim teknolojileri sınıfından yararlanılması,
Öğrencilere dersi daha ilginç hale getirecek, soyuttan somuta çevirebilecek ve anlamalarını kolaylaştıracak teknikler kullanılması,
Bunun içinde siyasi olayların seyrinden çok, neden –sonuç ilişkisi üzerinde durulacak ayrıntı sayılabilecek tarihlerle, yer ve kişi adları ezberletilmemesi, ancak Türk tarihinde önemli olayların tarihleri ve neden- sonuçları özellikle öğretilmesinin yararlı olacağını söyledi.

Aşçıbekirli İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Öğretmeni Aslı ASLAN;
Öğrencilerin derse ön hazırlıklı gelmesi için ödev verilmesi ve ödevlerin kontrol edilmesi,
Öğrenci velileri ile işbirliği sağlanması,
Derse tüm öğrencilerin katılımının sağlanması,
Öğrencilerin ödüllendirilmesi gibi çalışmaların öğrencileri daha motive edeceğini ifade etti.

5- Zeki DOĞAN, derslerin ve konuların özelliklerine göre ders işlenirken mümkün olduğunca öğrencilerin merkeze alınmasını, yöntem ve teknik olarak öğrencilerin derse hazır olarak girmeleri sağlandıktan sonra, öğrencilerle konunun karşılıklı işlenmesinin ve konu sonlarında mümkün olduğunca tekrarların yapılmasının faydalı olacağını söyledi.
Aslı ASLAN, derslerde öğretmenin toparlayıcı, eksiklikleri giderici ve bilgi tamamlayıcı fonksiyonu olduğunu, öğrenci merkezli eğitimin daha kalıcı olduğunu ifade etti.

Ders işlenirken; anlatım, soru-cevap, açıklama, tartışma, gösterme yapma, ipucu verme, örneklendirme, beyin fırtınası, karşılaştırma, harita kullanma, not alma, bireysel etkinlik, not tutturma, çözümleme, grup çalışması gibi metotların konuların özelliğine göre kullanılması karara bağlandı.

6- Her derste en az bir tane performans görevi verilmesi, performans görevinin; öğrencinin sahip olduğu bilgi ve becerileri günlük yasamla da ilişkilendirerek ortaya koymasını gerektiren kısa dönemli çalışmalar olmasına,
Performans görevinin öğrencilerin bilgi ve becerilerini gerçek yasam durumlarına uygun olarak kullanmalarını gerektirecek nitelikte olmasına özen gösterilmesi gerektiğine dikkat edilmesi konusunda görüş birliğine varıldı.

Performans görevleri verilirken öğrencilerin konuyu belirlemede görüşünün alınması ödev süreci ile planlamanın yapılmasında rehberlik edilmesi gerektiği belirtildi. Performans görevinin dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirileceği ve değerlendirme ölçütlerinin öğrenciye önceden verilemesinin faydalı olacağı ifade edildi.

Proje ödevlerinin Nisan ayının ilk haftasında toplaması kararlaştırıldı.

7- Yıllık planlara ve Öğretmen Kılavuz Kitabına uyulduğu ancak, ders kitabındaki etkinliklerin fazla zaman alması, A1 gribinden dolayı okulların bazı günler tatil edilmesi gibi nedenlerle yıllık planların uygulamasında bazı konularda geri kalındığı belirtildi. Konuların yıllık plandaki akışına göre işlenmesi ve yeri geldiğinde diğer zümre öğretmenleriyle iş birliği yapılması, bazı etkinliklerin ev ödevi olarak verilmesi kararlaştırıldı.

8- 2488 sayılı T.D.deki Atatürkçülük konularının derslere, konulara ve zamana uygunluk durumuna göre yıllık planlara alındığı, bu konuların yeri geldiğince titizlikle işlenmesi gerektiği üzerinde duruldu.. Ayrıca, Atatürk’ün bilime verdiği önem vurgulanıp gösterdiği hedeflerin anlatılması; muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkmanın en önemli şartının bilimsel alandaki gelişmeleri takip etmek ve yürütmek olduğunun vurgulanması ifade edildi.

9- Yazılı sınavların 6. ve 7. sınıflar Sosyal Bilgiler, 8.sınıf T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri için Mart ayının 3.Nisan ayının 2. ve Mayıs ayının 3.haftasında olmak üzere 3 sınav yapılmasına karar verildi. Yazılı sınavlarda doğru-yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, klasik ve test tekniğinin uygulanmasına, konuların tamamını kapsayan soruların sorulmasına,derse katılım notlarının dersin işlenişi sırasında öğrencilerin ders veya derslerdeki etkinlikleri neticesine göre verilmesine karar verildi.
Derse ve etkinliklere katılım notlarının her ders için 2 adet olması kararlaştırıldı.

10- SBS sınavlarına hazırlık amacıyla Halk Eğitim destekli açılan kursların çok faydalı olduğu ve devam ettirilmesi gerektiği, ayrıca ders sonlarında konu ile ilgili test sorularının çözülmesinin önemi üzerinde duruldu.İmkanlar ölçüsünde deneme sınavlarının yapılabileceği ifade edildi.

11- Derslerde geçen kavramlar, dil bilgisi kuralları ve öğrencilerin anlaşılır şekilde okuma ve okuduğunu anlama konusunda Türkçe öğretmenleriyle işbirliğine gidilmesinin faydalı olacağı belirtildi.
6 ve 7. sınıf müfredatında istatistiksel bilgilerin ve oran ile ilgili konuların yer aldığını bu konuda Matematik öğretmenleri ile iş birliğine gidilmesinin faydalı olacağı belirtildi.

12- Daha iyi ve verimli bir dönem geçirilmesi dileğiyle toplantıya son verildi.

Hiç yorum yok: