17 Eylül 2010 Cuma

I.DÖNEM MATEMATİK DERSİ İLÇE ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR.

2008-2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TAŞPINAR İLÇESİ
I.DÖNEM MATEMATİK DERSİ
İLÇE ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR.


ZÜMRE NO:1
TARİH: 12.09.2008
TOPLANTI YERİ: İsmet İnönü İlköğretim Okulu
SAAT: 11:00

ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ

1. Zümre Başkanı İsmet İnönü İ.O Matematik Öğretmeni …
2. M.F.Çakmak İ.O Matematik Öğretmeni ….
3. Mahmut İ.O Matematik Öğretmeni ….
4. Yatılı Bölge İ.O Matematik Öğretmeni ….
5. Taşpınar Lisesi Matematik Öğretmeni ….
6. SarıPAŞA İ.O Matematik Öğretmeni ….
7. ALaköprü İ.O Matematik Öğretmeni ….
8. BinBEŞpınar İ.O Matematik Öğretmeni …
9. Kırımalıkaya İ.O Matematik Öğretmeni ….
10. Mehmet Ziya İ.O Matematik Öğretmeni ….
11. Paksı-oy İ.O Matematik Öğretmeni ….
12. Fatmalı İ.O Matematik Öğretmeni …..


GÜNDEM:

1. Açılış ve yoklama
2. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun genel amaçlarının okunması,
3. İlçedeki Genel Matematik seviyesinin görüşülmesi
4. Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme konularının görüşülmesi
5. Öğrenci başarısı ve eğitim kalitesinin artırılması ile ilgili alınacak tedbirler,
6. Sınavların ve Ölçme değerlendirme esaslarının belirlenmesi.
7. Matematik alanında yapılan yeniliklerin öğrenciye aktarılması
8. Atatürkçülük konularının planlara yansıtılması.
9. Proje ve performans görevleri konularının görüşülmesi
10. Değişen sınav sisteminin değerlendirilmesi
11. Velilerle işbirliğine gidilmesi
12. Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği
13. Dilek ve temenniler


GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1. Toplantı Zümre Başkanı Tuncay AKSOY ´nın , yeni eğitim öğretim yılının başarılı ve verimli geçmesi dilekleriyle açıldı.Yapılan yoklamada yukarıda adı geçen öğretmenlerin toplantıda hazır bulunduğu görüldü.

2. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun genel amaçları okundu.

3. İlçedeki Genel Matematik seviyesinin değerlendirilmesi konusunda Zümre Başkanı Tuncay AKSOY; Matematik seviyesinin genel olarak düşük olduğunu,öğrencilerin sayısal derslere yönlendirilmesi konusunda daha çok çalışmalar yapılması gerektiğinin önemine değindi.Özellikle de temel Matematik konularının kazandırılmasına ağırlık verilmesi gerektiğini belirtti.Bu yıl ilçe genelinde SBS sınavına giren ve başarılı olan öğrenci sayısının geçen seneye oranla daha fazla olduğu,matematik sorularının çözülmesinde de kayda değer bir artışı gözlendiği , bunda değişen sınav sistemi ve soru yapısının önemli etkileri olduğu Kırımkaya İ.O Matematik Öğretmeni …. tarafından dile getirildi.

4. Fatih İ.O Matematik Öğretmeni …..; Derslerde konular işlenirken anlatım ,not tutturma ,soru- cevap , günlük hayata indirgeyip görerek öğrenme ve örnek çözme gibi yöntem ve tekniklerle başvurulmasının öğrenciler açısından faydalı olacağını belirtti.Bu konuda söz alan Yatılı Bölge İ.O Matematik Öğretmeni M….. yeni eğitim sistemimizin yapılandırıcı olma özelliğine değinerek kılavuz kitabındaki etkinliklerin önemini vurguladı ayrıca kılavuz kitapta yer alan formların da yeri geldiğinde uygulanması gerektiğini söyledi.

5. Paksı-oy İ.O Matematik Öğretmeni ….. ;Başarıyı artırmanın önemli yollarından birinin derse başlamadan önce bir önceki derste anlatılan konu ile ilgili sorular sorularak dersin kısa bir tekrarının yapılması olduğunu vurguladı. Konuların sadece teorikte kalmaması amacıyla günlük hayattan örnek ve benzetmelerle somut hale getirilmesi gerektiğini belirtti. Bu konuda söz alan Ziya İ.O Matematik Öğretmeni …..;Yöntem ve tekniklerin çeşitliliğinin, araç gereç kullanımının ve uygulama çalışmalarının arttırılması ve bireysel ayrılıkları göz önünde bulundurarak derslerin işlenmesi,bunun yanında öğrencilerin derse dikkat ve katılımının sağlanması başarının artırılması açısından önemli faktörler olduğunu söyledi.

6. Binpınar İ.O Matematik Öğretmeni ….. : Sınavların ilköğretim yönetmeliğinde belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapılacağını belirtti. 2008/2009 eğitim öğretim yılında yapılacak olan sınavların hem çoktan seçmeli hem de yazılı cevaplandırma gerektirecek şekilde hazırlanmasının , öğrencilere en az bir hafta önceden sınav günü ve saatinin duyurulmasının ve ölçme değerlendirme sonuçlarının en geç bir hafta içerisinde öğrencilere açıklanmasının önemine değindi .Ayrıca Bir dönem boyunca 6-7-8. sınıflara 3 sınav yapılmasının yeterli olduğu konusunda ortak fikirler belirtildi.Sınav tarihleri herhangi bir aksilik olmaması durumunda aşağıdaki şekilde belirlendi.Sınavın herhangi bir nedenden dolayı belirtilen tarihte yapılamaması durumunda bir hafta öne veya geriye alınabilmesi konusunda karara varıldı.

I. Dönem I. Yazılı 2008 Ekim ayının 5. haftası
I. Dönem II. Yazılı 2008 Aralık ayının 1. haftası
I. Dönem III. Yazılı 2009 Ocak ayının 1. haftası






7. Karaköprü İ.O Matematik Öğretmeni …. ;Matematik alanındaki yeni gelişmelerin çeşitli bilim dergilerinden, matematik üzerine yazılmış kitaplardan ve konuyla ilgili web sitelerinden incelenerek öğrenciye aktarmanın matematiğe daha sıcak bakılacağını ve öğrenciyi araştırmaya yönelteceği söyledi.İnternet üzerinden matematiğe dair her türlü bilgiye kolayca ulaşılabilindiğini ve internet üzerinden bilgi taramasının ne şekilde yapıldığı konusunda öğrencilerin eğitilmesi gerektiğini vurguladı.

8 .2504 ve 2551 sayılı tebliğler dergisinden Atatürkçülükle ilgili konular görüşüldü. Sarıveli İ.O Matematik Öğretmeni ….. ; Derslerde yeri geldikçe Atatürk İlke ve İnkılaplarının, Atatürk’ ün eğitime, bilime ve fenne verdiği önemin, eğitim ve öğretime kattığı yeniliklerin öğrencilere anlatılması ve kavratılmasının büyük önem arz ettiği belirtti.

9. Projeler ve performans görevleriyle ilgili 2584 sayılı Tebliğler Dergisinde yapılan ek ve değişiklikler Mahmut İ.O Matematik Öğretmeni …. tarafından okundu.Öğrencilere her dönem için en az bir performans görevinin ve bir yıl içinde bir kez proje görevinin verilmesi uygun görüldü . Öğrencilere görevlerini hazırlama süreçlerinin her aşamasında yardımcı olunması gerektiği,toplanma süresi ve değerlendirme kriterleri gibi bilgilerin öğrencilere tebliğ edilmesi gerektiği konusunda karara varıldı.Görev konularını okulların bulunduğu çevrenin şartlarına ve öğrencilerin imkanlarına göre her okulun kendi zümresinde belirlemesi uygun görüldü.

10. Toplantı Zümre Başkanı Tuncay AKSOY; SBS ve ÖSS ye hazırlanan öğrenciler için her yıl hazırlık kursları düzenlendiğini belirtti.Bu kurslara sürekli katılan öğrencilerin sınavlarda başarılı oldukları görülmüştür.Ayrıca geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ilköğretimin 2. kademesinin her aşamasında sınavların yapılacağını belirterek ,öğrencileri daha sıkı ve düzenli bir çalışma programına yönlendirmenin ve bu konuda bilinçlendirmenin önemine değindi.

11. Taşpınar Lisesi Matematik Öğretmeni ….; velilerle işbirliği konusuna ağırlık verilmesinin öğrencilerin daha yakından tanınması açısından daha faydalı olacağını ve bu durumun öğrenci başarısına olumlu etkileri olacağından bahsetti.Ayrıca zümre öğretmenlerinin her konuda yardımlaşabilmeleri ve fikir alışverişinde bulunabilmeleri açısından , internet üzerinden haberleşmelerini sağlayan mail adreslerinin paylaşılması gerektiğini vurguladı.

12. M.F.Çakmak İ.O Matematik Öğretmeni ….; Oran Orantı ,geometrik şekillerin hacimleri ,hız, ölçme konusunda Fen Bilgisi Öğretmeni ile Türkçe’nin doğru ve güzel kullanılması için Türkçe Öğretmenleri ile işbirliği içinde olunmasının eğitim ve öğretim açısından faydalı olacağı söylendi.

13. Başka söz alan olmadığı için Zümre Başkanı Tuncay AKSOY , amacımızın toplumun geleceğini oluşturan genç kuşakları yetiştirmek olduğunu belirterek, 2008-2009 eğitim ve öğretim yılının hepimize başarı ve mutluluk getirmesi dileğiyle toplantıyı sona erdirdi.


Alınan Zümre Kararları

1. Ders işlenirken görerek,öğrenmeyi sağlamak için anlatılan konuyu günlük hayat indirgeme ve
geçen dersin tekrarına dikkat edilmesi gerektiğine karar verildi.
2. Öğrenci merkezli ders anlayışına ağırlık verilmesine karar verildi.
3. Matematik alanındaki yeni gelişmelerin takip edilmesine ve edinilen güncel bilgilerin öğrencilerle paylaşılmasına,öğrencilerin popüler bilime yönlendirilmesine karar verildi.
4. Öğrencilere etkili ve programlı ders çalışma yöntemleri konusunda yardımcı olunmasına karar verildi.
5. Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliğinin sürekliliğine karar verildi.
6. Öğrenci-veli-idare diyaloğunun mümkün olduğu kadar etkili kullanılması gerektiğine karar verildi.
7. Atatürkçülük konularının planlara ve derslere yansıtılmasına karar verildi.
8. Sınavların ilköğretim yönetmeliğinde belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapılmasına karar verildi.Sınav tarihleri kararlaştırıldı.
9. Proje ve performans görevlerinin konuları okulların bulunduğu çevrenin şartlarına ve öğrencilerin imkanlarına göre her okulun kendi zümresinde belirlemesine karar verildi.
10. Zümre öğretmenlerinin her konuda yardımlaşabilmeleri ve fikir alışverişinde bulunabilmeleri açısından internet üzerinden haberleşmelerini sağlayan mail adreslerinin pay

Hiç yorum yok: