12 Nisan 2018 Perşembe

Atatürkün Eğitim ve Kültür alanın da yaptığı yenilikler nelerdir kısaca yazınız araştırma

Eğitim ve Kültür Alanında İnkılap

Cumhuriyet öncesinde medreseler, azınlık okulları ve yabancı okullar vardı. Bu okulların
eğitim sistemi birbirinden farklıydı. Tevhid-i Tedrisat Kanunuyla tüm okullar Millî Eğitim Bakanlığına bağlanarak eğitimde birlik sağlandı.

• Tevhid-i Tedrisat (Öğretim Birliği) Kanununun kabulü (3 Mart 1924)

• Türk Millî Eğitimi, Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen vatandaşlar yetiştirmeyi amaçlar.

Cumhuriyetten önce Arap harfleri kullanılıyordu. Okuma - yazma bilenlerin sayısı azdı. Atatürk’ün yeni Türk alfabesini hazırlatması ve uygulamaya koymasıyla birlikte okuma yazma kolaylaştı. Türk dilinin yapısına uygun bu alfabe ile okuma - yazma bilenlerin sayısı arttı.

• Yeni Türk Harflerinin kabulü (1 Kasım 1928)

• Türk diline en uygun alfabe uzmanlar tarafından hazırlandı.

• Atatürk milletin başöğretmeni oldu.

Hiç yorum yok: