26 Eylül 2013 Perşembe

2013 / 2014 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI 2. SINIF OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI

AY
HAFTA
TARİH
SAAT
KAZANIMLAR
ETKİNLİK
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
AÇIKLAMALAR
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
EYLÜL
4
16-20
Eylül 2013
5
1.Yer değiştirme hareketlerini artan bir doğrulukla yapar.
Yer Değiştirme Hareketleri”
Kartlarındaki (sarı, 38 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır.
Koşma kartı ile (3. kart) başlanarak sıra olmaksızın diğer kartlardaki etkinlikler yeri geldiğinde kullanılabilir.
Oyunlar: Sıranı Bul, Müzikli Yer Kapmaca, Seken Yılan, Tanışma Dansı, Aç Fil, Mısır Patlatma, Oyuncak Oyunu, Kıvrımlı Koşu vb.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri

“Kartlarda verilmiş olan “öğrenme anahtarı” etkinliklerde öğrencilere geri bildirim verirken kullanılmalıdır.
Etkinliklere kısa mesafe ve yavaş tempoda yer değiştirme hareketleri ile başlanmalı, daha sonra mesafe ve hız kademeli şekilde artırılmalıdır.
Oyun ve Fiziki Etkinlik
Değerlendirme Formu
        Gözlem


5
23-27
Eylül 2013
5
EKİM
1
30 Eylül-
4 Ekim 2013
5
2.Yer değiştirme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
“Yer Değiştirme Hareketleri” kartlarındaki (sarı, 38 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır.
Galop–kayma kartı (6.kart) ile uygulamalara başlanıp diğer kartlardaki etkinlikler yeri geldiğinde kullanılmalıdır.
Oyunlar: Bak Gör Uygula,
Hey Dansı, BakkallarManavlar
Balıkçılar, UzakYakın, Elma
Toplama, Günaydın, Sekerek Yer
Kapmaca, Kuzular Yarışması vb.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Farklı ebatlarda oyun alanları kullanılarak öğrencilerin kişisel ve genel alanını öğrenmesi sağlanmalıdır. Yer değiştirme hareketlerinin yönü, seviyesi ve hızı değiştirilerek bireysel, eşli ve grupla yapabilecekleri etkinlikler düzenlenmelidir.

Atlama ve sıçrama hareketlerinde öğrencinin seviyesine uygun olarak düşük ve orta seviyede engeller ve alan seçilmelidir.
2
7-11
Ekim 2013
5
4
   21-25 Ekim 2013







5
3. Dengeleme hareketlerini artan bir doğrulukla yapar.
“Dengeleme Hareketleri” kartlarındaki (sarı, 917 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır.
Dengeleme hareketleri kart grubundan ağırlık aktarımı (12.kart) ve statikdinamik (15.kart) denge kartlarıyla uygulanmaya başlanmalı ve diğer kartlardaki etkinlikler yeri geldiğinde kullanılmalıdır.
Oyunlar: Sek Sek, Don Çözül, 842 Oyunu, Hasta İyileşti, Tıp Oyunu, Çürük Yumurta, Asiye As, Oynayan Minder, Tilki Kapanı vb.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Kartlarda verilmiş olan “öğrenme anahtarı” öğrencilere geribildirim verirken etkinliklerde kullanılmalıdır.

Öğrencilerin dinamik ve statik dengeleme hareketlerini daha koordineli ve istenilen şekilde (uygun formda) yapmaları sağlanmalıdır.




AY
HAFTA
TARİH
SAAT
KAZANIMLAR
ETKİNLİK
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
AÇIKLAMALAR
ÖLÇME DEĞERLENDİRME

5
28 Ekim -1 Kasım
2013
5
22. Milli bayramlar/ belirli gün ve haftaların
Kutlanışına rontlar, halk dansları, oyun ve dans etkinlikleri yoluyla isteyerek katılır.
Tüm sarı kartlardaki fiziki etkinlikler ve önceki kazanımlarda önerilen oyunlardan yararlanılmalıdır.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilerin belirli gün ve haftalarla ilgili rontlar, halk dansları, oyun ve dans etkinliklerine katılmaları için gerekli yönlendirmeler yapmalıdır.
Katıldığı veya izlediği bu etkinliklerle ilgili olarak “Başka nelere yer verilmesini isterdiniz?” sorusu yöneltilebilir. Öğrencilerin görevli veya izleyici olarak katıldıkları bu etkinlikler hakkında hissettikleri duygu ve düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanmalıdır.
Oyun ve Fiziki Etkinlik Değerlendirme Formu
Gözlem
KASIM
1
4-8 Kasım
5
4.Dengeleme hareketlerini vücut, alan
farkındalığı ve hareket
İlişkilerini kullanarak yapar.

“Dengeleme Hareketleri” kartlarındaki (sarı, 917 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır. Eğilme (9. kart), başlama–durma (14. kart) ve statikdinamik denge (15. kart) kartlarıyla etkinliklere başlanabilir. Sıra olmadan diğer kartlardaki etkinlikler yeri geldiğinde kullanılabilir.

Oyunlar: Horoz Dövüşü, Ayak Ayak Yürüme, Fırıldak Oyunu, İstasyon vb.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilerden vücudunu kullanarak çeşitli yönlere (öne, geriye, sağa, sola) eğilme hareketlerini bireysel ve eşli olarak yapmaları istenmelidir.
Yerde ve eğimli düzlemde öne ve geriye tek ve bağlantılı yuvarlanmalar yaptırılabilir.
Verilen çeşitli uyarılar ile (düdük, el vurma, tef, zil, bayrak vb.) farklı yönlere ve farklı tempolarda, yer değiştirirken başlama ve durmayı geliştiren çalışmalar yaptırılmalıdır.

2
11-15 Kasım
5
5. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri artan bir doğrulukla yapar.

“Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler” kartlarındaki (sarı, 1826 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır. Atmatutma (19. kart) ve yakalama (20. kart) etkinlikleri ile başlanabilir. Diğer kartlardan yeri geldiğinde yararlanılmalıdır.

Oyunlar: Alanında Top Bırakma, Resmi Vur Sayıyı Al, Uzağa Fırlat, Üstünden Altından, Elden Ele Eşya Verme, Çocuktum Büyüdüm Öğretmen Oldum vb.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Nesnelerin (fasulye torbası, farklı ebatlarda toplar, kutular vb.) vücudun çeşitli bölümleri kullanılarak kontrol edilebileceği bireysel ve eşli etkinlikler düzenlenmelidir.
Öğrenciden hafif ve küçük ebatlardaki nesneleri omuz üzerinden 67 m’den uzağa atması beklenmelidir.
Bu düzeyde nesnelerin istenilen hedefe atılmasından çok hareketin yapılma şekli (formubkz. öğrenme anahtarı) daha önemlidir. Topu olduğu yerde sektirme etkinliklerinde öğrenciden 78 sektirme yapılması istenebilir.

3
18-22 Kasım
5
6. Nesne kontrolü gereken hareketleri alan
farkındalığı, efor ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.

“Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler” kartlarındaki (sarı, 1826 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır. Yakalama (20. kart), ayakla vurma (21. kart), raketle vurma
(25. kart) etkinliklerine öncelik verilmelidir.

Oyunlar: Havuç, Yerdeki Yuvarlak, Elma vb.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilerden vücut parçalarını kullanarak çeşitli nesneleri (fasulye torbası, top, kutu, silindir vb.) tutması ve taşıması istenmelidir. Ellerini ve ayaklarını kullanarak topu düz, dairesel, zikzak (engeller arasında); şeklinde yavaş tempoda sürmesi sağlanmalıdır.
Benzer çalışmaların daha büyük ve ağır nesnelerle eş ve grup ile yapılması istenebilir.







AY
HAFTA
TARİH
SAAT
KAZANIMLAR
ETKİNLİKLER
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
AÇIKLAMALAR
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
KASIM
4
25-29 Kasım
5
7.İki ve daha fazla hareket becerisini birleştirerek artan doğrulukta uygular.

“Birleştirilmiş Hareketler” kartlarındaki (sarı, 2733 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır. Kuyruk yakalama/top toplama oyunu (27.kart), hedef oyunları (29. Kart) ve atmavurma oyunlarından (30. kart) öncelikle yararlanılmalıdır.

Oyunlar: Yedi, Sebzeler ve Meyveler, Dört Kere Zıpla Üç Kere El Çırp vb.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Bu kazanım için yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketlerin en az ikisini birleştirecekleri etkinliklerin yapılması sağlanmalı ve bu etkinliklerde hareketlerin yapılış şekline (formuna) dikkat edilmelidir. Bu tür çalışmalarda hareketlerin birleştirilerek kesintiye uğramadan, (akıcılık) bozulmadan uygulanması sağlanmalıdır.
Oyun ve Fiziki Etkinlik Değerlendirme Formu
       Gözlem
ARALIK
1
2-6 Aralık 2013
5
8. Verilen ritim ve müziğe uygun bireysel ve grupla nesneli/ nesnesiz dans eder.

“Dans Ediyorum” kartlarındaki (mor, 1, 2 ve 3. kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır. Adımlar kartına (1. kart) öncelikle yer verilmeli ve dans kartlarındaki etkinlikler çeşitli ekipmanlarla yapılmalıdır.

Oyunlar: Çizgiyi Aş Aya Ulaş, Eski Minder vb.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri

Öğrencilerden farklı ritimleri yorumlayarak bunlara göre hareket etmeleri istenmelidir. Hareketler arasında müziğe uygun yumuşak geçişler/bağlantılar yapılmalıdır. Öğrenciler 3/4, 4/4 basit ritimli; iki ya da daha fazla arkadaşı ile dans adımlarını uygulamalıdırlar.
2
9-13 Aralık 2013
5
9. Temel ve birleştirilmiş
Hareket becerilerini içeren eşli ve küçük gruplarda basit kurallı oyunlar oynar.
“Birleştirilmiş Hareketler” kartlarındaki (sarı27 ve 33 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır.

Oyunlar: Bayrak Verme Oyunu, Köpek Balığı İle Karabatak, Tünel Yarışı, Renk Oyunu, Dev Misket Oyunu vb.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
İki veya üç temel hareket becerisinin birleşimini içeren basit kurallı oyunlar, öğrenciler ve öğretmen tarafından oluşturularak eşli ve küçük gruplar halinde uygulanmalıdır.


3
16-20 Aralık 2013
5
10. Temel hareket becerilerini uygularken tekniğe ait dikkat edilmesi gereken özellikleri söyler.

Tüm sarı kartlarının “Öğrenme
Anahtarı” bölümlerinden yararlanılmalıdır.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrenciden temel hareket becerilerini uygularken hareketin niteliğini artırmaya yönelik bilgileri söylemeleri istenir. Örneğin; öğrenciye kavisli bir yolda hızlı ve güvenli koşmak için nelere dikkat etmesi gerektiği sorulabilir.

4
23-27 Aralık 2013
5
11.Vücut bölümlerinin ve tamamının hareketlerini açıklar.

“Yer Değiştirme Hareketleri” yürüme (2. kart) ve yuvarlanma (7.kart) kartlarından öncelikli olarak yararlanılmalıdır.

Oyunlar: Vücudumuz, Dediğimi Yap vb.


Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilerden vücut bölümlerini tanıma, vücut bölümlerinin ve vücudun tamamının yapacağı hareketleri açıklamaları beklenmelidir. Öğrencilerin vücut bölümleri ile vücut bölümlerinin yapabildiği hareketler arasındaki ilişkiyi uygulayarak kavramaları önemlidir. Örneğin; koşarken el bileklerini çevirmesi, koşarken kollarını önden geriye rotasyon yaptırması vb.






AY
HAFTA
TARİH
SAAT
KAZANIMLAR
ETKİNLİKLER /
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
AÇIKLAMALAR
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
OCAK
1
30 Aralık 2013
- 3-Ocak 2014
5
12. Efor kavramına göre vücudunun nasıl hareket edeceğini açıklar.

“Birleştirilmiş Hareketler” kartlarındaki (sarı, 2733 arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır. Bayrak yarışı oyunları ve hedef oyunları (2829. kartlar) kartları “efor” kavramının içeriğini yansıtmaktadır.

Oyunlar: Aç Kuşlar, Dünya ve Uzay, Boncuk Toplama vb.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Efor, (çaba) vücudun nasıl hareket edeceğini tanımlar. Öğrencilerin eforu oluşturan zaman, kuvvet (güç), tempo ve akıcılık kavramlarını daha kolay anlamaları için etkinliklerde çeşitli (yavaş-hızlı, güçlü-güçsüz, serbest-zorunlu vb.) yönergeler verilerek bu kavramlara uygun nasıl hareket edeceklerini göstermeleri ve açıklamaları istenmelidir. Yapılacak etkinliklerde önce vücudun parçalarını, daha sonra bütününü kullanacağı etkinlikler seçilerek uygulanmalıdır.

2
6-10 Ocak 2014
5
13.Oyunda basit stratejileri ve taktikleri oyun kuralları doğrultusunda kullanır.

“Birleştirilmiş Hareketler” kartlarının (sarı, 2733. kartlar) çeşitlendirme bölümlerinden yararlanılmalıdır.

Oyunlar: Çömel Kurtul, Bum Oyunu, İp Tutma Oyunu, Elden Ele Top Kimde?, Kurdeleyi Kim Yakalayacak?, Köprü Nöbetçisi, Dağları Aşalım vb.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilere oyun kuralları basit olarak anlatıldıktan ve uygulamalı olarak gösterildikten sonra, sorularla kuralları anlayıp anlamadıkları kontrol edilmelidir.
Daha sonra kurallar doğrultusunda öğrencilerden oyunlara ait basit stratejiler (görev, mekan vb. ile ilgili) oluşturmaları ve bunları arkadaşları ile paylaşmaları istenmelidir.
3
13-17 Ocak 2014
5
14.Sağlıklı olmak ve sağlığını geliştirmek için oyunlara ve fiziki etkinliklere neden katılması gerektiğini açıklar.

“Sağlık Anlayışı I ve II” sarı kartlardan yararlanılmalıdır.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilere büyümelerinde, olgunlaşmalarında, zihinsel gelişimlerinde ve sosyalleşmelerinde oyun ve fiziki etkinliklere katılmanın önemli olduğu fark ettirilmelidir.

4
20 - 24 Ocak 2014
5
15. Fiziksel uygunluğu oluşturan kavramları açıklar.

 “Fiziksel Etkinlik Piramidi” kartından yararlanılmalıdır.

Oyunlar: Hızlıyım-Yavaşım, İpin Altından Geç vb.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluğu oluşturan kavramlar: “vücut kompozisyonu” (boy vücut ağırlığı ilişkisi), “kalpdolaşım sistemi dayanıklığı” (aerobik dayanıklılık),“kas dayanıklığı ve kuvveti” ve “esneklik”tir. Öğrencilere fiziksel uygunluğu oluşturan kavramları kendi ifadeleriyle açıklamaları için sorular sorulmalıdır.
1. DÖNEM SONU VE YARIYIL TATİLİ: 27 OCAK -07 ŞUBAT 2014
ŞUBAT
1
10-14 Şubat 2014
5
16. Çeşitli oyun ve fiziki etkinlikler ile fiziksel uygunluk boyutlarını ilişkilendirir.


Oyunlar: Stafet Yarışları,
İstasyon Çalışmaları vb.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilerin katıldığı oyun ve fiziki etkinliklerle, bu etkinlikler sırasında kullanılan, sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk kavramları arasında ilişki kurulmalı ve öğrencilerin bunları kavraması sağlanmalıdır.






AY
HAFTA
TARİH
SAAT
KAZANIMLAR
ETKİNLİKLER
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
AÇIKLAMALAR
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
ŞUBAT
2
17-21 Şubat 2014
5
17. Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken sağlığını korumak için dikkat etmesi gereken unsurları açıklar.

“Sağlık Anlayışı I ve II” (sarı) kartlarından yararlanılmalıdır.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Oyun ve fiziki etkinliklerde ısınma soğuma, beslenme ve temizlik (hijyen) konularının önemine dikkat çekilmeli ve öğrencilerin bu kavramları açıklamaları sağlanmalıdır.

Oyun ve Fiziki
 Etkinlik Değerlendirme Formu
     Gözlem









3
24-28 Şubat 2014
5
18.Oyun ve fiziki etkinliğe katılımda kendisi için güvenlik riski oluşturan unsurları açıklar.

Tüm sarı kartların “Güvenlik ve Ekipman” bölümlerinden yararlanılmalıdır.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilere oyun ve fiziki etkinliklerde güvenlik önlemlerinin “neden?” önemli olduğu ve etkinlikler sırasında “nelerin?” güvenlik riski oluşturduğu hakkında tartışma ortamı yaratılmalıdır.

MART
1
3-7 Mart 2014
5
19. Çevresindeki imkânları kullanarak oyun ve fiziki etkinliklere düzenli olarak katılır.

Tüm sarı kartlardaki fiziki etkinlikler ve önceki kazanımlarda önerilen oyunlardan yararlanılmalıdır.

Etkinlikler: Bisiklete Binme, Paten Kayma, Yürüyüş Yapma, Yüzme vb.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Oyun ve fiziki etkinlik dersindeki uygulamalar sonucunda öğrencilerde sadece okulda değil, okul dışında da çevresindeki imkânları kullanarak (bisiklete binme, bahçede oyun oynama, yürüyüş yapma, yüzme vb.) düzenli fiziksel etkinliğe katılma alışkanlığı teşvik edilmelidir.

2
10-14 Mart 2014
5
3
17-21 Mart 2014
5




20. Fiziksel uygunluğunu destekleyici oyun ve fiziki etkinliklere katılır.

Birleştirilmiş Hareketler” (sarı, 2733 arasındaki kartlar) kartlarından yararlanılmalıdır. Bayrak yarışı oyunları, hedef oyunları (2829. kartlar) kartları fiziksel uygunluğu destekleyen içeriği yansıtmaktadır.

Oyunlar: İstasyon
Çalışmaları vb.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilerin kalpdolaşım sistemi dayanıklılığı (örneğin hızlı yürüyüş, koşu, bisiklet sürme vb.), kas kuvveti ve dayanıklılığı (örneğin mekik, şınav, sıçrama vb.) ve esneklik (özellikle oturuzan esnetme vb.) özelliklerini geliştirici etkinliklerin tamamının oyun ve fiziki etkinliklerin içeriğinde olması sağlanmalıdır.
4
24-28 Mart 2014
5



AY
HAFTA
TARİH
SAAT
KAZANIMLAR
ETKİNLİKLER
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
AÇIKLAMALAR
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
NİSAN
1
31 Mart- 4 Nisan 2014
5
21. Oyun ve fiziki etkinliklerde güvenlik riski oluşturmayan davranışlar sergiler.

Tüm sarı kart grubunun “Güvenlik ve Ekipman” bölümlerinden yararlanılmalıdır.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrenciler oyun ve fiziki etkinlik için belirlenmiş alanda çalışmaya özendirilmelidirler. Etkinliklerde kendilerine ve etkinlik amacına uygun ekipman kullanmaya yönlendirilmelidirler. Kendine ve arkadaşlarına zarar vermeden oyun ve fiziki etkinliklere katılmalıdırlar. Yaralanma, çarpışma, düşme, kanama vb. durumlarla karşılaştıklarında bir yetişkinden yardım istemeleri konusunda bilgilendirilmelidirler.
Oyun ve Fiziki
 Etkinlik Değerlendirme Formu
     Gözlem









2

7-11 Nisan 2014
5
23. Kültürümüze ait basit ritimli dans adımlarını küçük grupla yapar.

“Kültürümüz Tanıyorum” (mor, Halk dansları 13. kartlar) kartları incelenmelidir. Kafkas Halk Dansı (1.Kart) kartı ile başlanmalıdır. Kol ve bacak koordinasyonu algılama öncelikli olmalıdır.


Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri


Öğrencilerden verilen ritim veya ezgileri yansıtma(taklit etme) yöntemiyle tekrarlamaları istenmelidir. Ritim ve ezgi örnekleri kaset ya da cd’ den dinletilmelidir. Daha sonra küçük gruplarda çalışmalar yaptırılmalıdır.

3
14-18 Nisan 2014
5
4
21-25 Nisan 2014
5
22. Milli bayramlar/ belirli gün ve haftaların kutlanışına rontlar, halk dansları, oyun ve dans etkinlikleri yoluyla isteyerek katılır.
Tüm sarı kartlardaki fiziki etkinlikler ve önceki kazanımlarda önerilen oyunlardan yararlanılmalıdır.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilerin belirli gün ve haftalarla ilgili rontlar, halk dansları, oyun ve dans etkinliklerine katılmaları için gerekli yönlendirmeler yapmalıdır. Katıldığı veya izlediği bu etkinliklerle ilgili olarak “Başka nelere yer verilmesini isterdiniz?” sorusu yöneltilebilir. Öğrencilerin görevli veya izleyici olarak katıldıkları bu etkinlikler hakkında hissettikleri duygu ve düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanmalıdır.
5
28 Nisan -02 Mayıs 2014
5
24. Eşli ve küçük gruplarla geleneksel çocuk oyunlarımızı oynar.

“Etkin KatılımGeleneksel Çocuk Oyunları” (mor) kartlarından yararlanılmalıdır. Yedi kale (kule) (1.kart ) kartı öncelikle uygulanmalıdır.

Oyunlar: Benim Bir
Bebeğim Var, Beş Taş vb.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Öğrencilere, kültürümüzden geleneksel çocuk oyunları (özelikle yöresel oyunlar) sunulmalıdır. Öğrencilerden seçilen oyuna uygun oyun alanı ile ilgili gerekli düzenlemeleri yapmaları ve oynamaları istenmelidir.

MAYIS




MAYIS
1
5-9 Mayıs 2014




AY
HAFTA
TARİH
SAAT
KAZANIMLAR
ETKİNLİKLER
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
AÇIKLAMALAR
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
MAYIS
2
12-16 Mayıs 2014

25. Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar.
Tüm sarı kartlardaki fiziki
Etkinliklerden yararlanılmalıdır.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Her öğrencinin oyun ve fiziki etkinliklerde farklı üstün yönleri, geliştirilmesi gereken özellikleri, başarıları olduğunu kavrayacağı bir öğrenme ortamı hazırlanmalıdır. Öğrencilerin etkinlikler değiştikçe benzerlik ve farklılıkların da değiştiğini hissetmeleri ve bunları açıklamaları sağlanmalıdır.

Oyun ve Fiziki
Etkinlik Değerlendirme Formu
Gözlem
3
19-23 Mayıs 2014

26. Oyun ve fiziki etkinliklerde farklılıklara karşı anlayış ve hoşgörü gösterir.

Tüm sarı kartlardaki “Çeşitlendirme” bölümlerinden yararlanılmalıdır.

Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri

Oyun ve fiziki etkinliklerin öğrencilerin gelişim özellikleriyle uyumlu olması önemlidir. Öğrencilerin geliştirilmesi gereken yönlerinden çok, yeterli olan yönlerini ön plana çıkarmak gerekmektedir. Öğrencilerin, farklılıkları oyun ve fiziki etkinlikler içinde hissetmeleri sağlanmalıdır. Bu durumun doğal olduğunu anlamaları, hoşgörü ve saygı göstermeleri sağlanmalıdır.
4
26-30 Mayıs 2014

27.Oyun ve fiziki etkinliklerde işbirliğine dayalı davranışlar gösterir.

“Etkin KatılımAçık Alan Oyunları” (mor kart grubu) kartlarından yararlanılmalıdır. İşbirliği yapalım (1. kart) etkinliği öncelikli olarak kullanılmalıdır.

Oyunlar: Kin Tutmaz Gezen Yüzük, Kıskanç Tavuklar, Çöp Toplama vb.
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
Oyun ve fiziki etkinlikler sırasında işbirliği yapmanın hedeflere ulaşmadaki önemi vurgulanmalıdır. Eşli veya küçük gruplarla yapılan etkinlik ve
oyunlarda gruptaki her öğrencinin grubun ortak amaçları doğrultusunda etkin katılım ve çaba göstermesi sağlanmalıdır. Eşli ve küçük grup ile oynadıkları oyunlarda her öğrenci kendi rol ve sorumluluğunu en
iyi şekilde yerine getirerek gruba katkı sağlamalıdır.

HAZİRAN
1
2-6 Haziran 2014

28. Doğada oyun ve fiziki etkinliklere katılırken çevreye duyarlık gösterir.

Doğada (okul bahçesi vb) gerçekleştirilen tüm etkinliklerden yararlanılmalıdır.
Oyunlar/fiziki etkinlikler: İstop, Saklambaç, Uçurtma Uçurma, Doğada Yürüyüş vb.

Öğrencilerin kendi çevrelerini, doğanın dengelerini, doğanın getirilerini ve doğayı korumak için yapılması gerekenleri öğrenmelerini sağlamak için çevreyi gözlemlemeleri sağlanmalıdır. Doğa; küçük yaştaki öğrenciler için eğlence dolu, heyecanlı ve gelişmelerini sağlayıcı bir ortam olduğu için, ona sahip çıkmanın heyecanı öğrencilere yaşatılmalıdır.

2
9-13 Haziran 2013

29. Aktif ve sağlıklı yaşam davranışı
geliştirmek için çeşitli ekipman ve teknolojileri tanır.

“Sağlık Anlayışı I ve II” (sarı) kartlarından yararlanılmalıdır.


Oyun ve fiziki etkinlik alanı düzenlenirken kullanılacak ekipmanlar öğrenci ile birlikte belirlenmeli ve hazırlanmalıdır. Öğrencinin aktif ve sağlıklı yaşam için hareket etmenin, beslenmenin önemini teknolojiden (televizyon, radyo, bilgisayar, yazılı materyaller vb.) faydalanarak fark etmesi ve bu bilgileri arkadaşları ile paylaşmaları sağlanmalıdır.




2. SINIF KAZANIM LİSTESİ

1. Yer değiştirme hareketlerini artan bir doğrulukla yapar.
2. Yer değiştirme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
3. Dengeleme hareketlerini artan bir doğrulukla yapar.
4. Dengeleme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
5. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri artan bir doğrulukla yapar.
6. Nesne kontrolü gereken hareketleri alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
7. İki ve daha fazla hareket becerisini birleştirerek artan doğrulukta uygular.
8. Verilen ritim ve müziğe uygun bireysel ve grupla nesneli/nesnesiz dans eder.
9. Temel ve birleştirilmiş hareket becerilerini içeren eşli ve küçük gruplarda basit kurallı oyunlar oynar.
10. Temel hareket becerilerini uygularken tekniğe ait dikkat edilmesi gereken özellikleri söyler.
11. Vücut bölümlerinin ve tamamının hareketlerini açıklar.
12. Efor kavramına göre vücudunun nasıl hareket edeceğini açıklar.
13. Oyunda basit stratejileri ve taktikleri oyun kuralları doğrultusunda kullanır.
14. Sağlıklı olmak ve sağlığını geliştirmek için oyunlara ve fiziki etkinliklere neden katılması gerektiğini açıklar.
15. Fiziksel uygunluğu oluşturan kavramları açıklar.
16. Çeşitli oyun ve fiziki etkinlikler ile fiziksel uygunluk boyutlarını ilişkilendirir.
17. Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken sağlığını korumak için dikkat etmesi gereken unsurları açıklar.
18. Oyun ve fiziki etkinliğe katılımda kendisi için güvenlik riski oluşturan unsurları açıklar.
19. Çevresindeki imkanları kullanarak oyun ve fiziki etkinliklere düzenli olarak katılır.
20. Fiziksel uygunluğunu destekleyici oyun ve fiziki etkinliklere katılır.
21. Oyun ve fiziki etkinliklerde güvenlik riski oluşturmayan davranışlar sergiler.
22. Milli bayramlar/ belirli gün ve haftaların kutlanışına rontlar, halk dansları, oyun ve dans etkinlikleri yoluyla isteyerek katılır.
23. Kültürümüze ait basit ritimli dans adımlarını küçük grupla yapar.
24. Eşli ve küçük gruplarla geleneksel çocuk oyunlarımızı oynar.
25. Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar.
26. Oyun ve fiziki etkinliklerde farklılıklara karşı anlayış ve hoşgörü gösterir.
27. Oyun ve fiziki etkinliklerde işbirliğine dayalı davranışlar gösterir.
28. Doğada oyun ve fiziki etkinliklere katılırken çevreye duyarlık gösterir.
29. Aktif ve sağlıklı yaşam davranışı geliştirmek için çeşitli ekipman ve teknolojileri tanır.

                               

Metin Kutusu: www.egitimhane.com
 

Hiç yorum yok: