|
AY
|
HAFTA
|
TARİH
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİK
|
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE
TEKNİKLERİ
|
AÇIKLAMALAR
|
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
|
|
EYLÜL
|
4
|
16-20
Eylül
2013
|
5
|
1.Yer değiştirme hareketlerini artan
bir doğrulukla yapar.
|
Yer Değiştirme Hareketleri”
Kartlarındaki (sarı, 3‐8
arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır.
Koşma kartı ile (3. kart) başlanarak sıra
olmaksızın diğer kartlardaki etkinlikler yeri geldiğinde kullanılabilir.
Oyunlar:
Sıranı Bul, Müzikli Yer Kapmaca, Seken Yılan, Tanışma Dansı, Aç Fil, Mısır
Patlatma, Oyuncak Oyunu, Kıvrımlı Koşu vb.
|
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
|
“Kartlarda verilmiş olan “öğrenme
anahtarı” etkinliklerde öğrencilere geri bildirim verirken kullanılmalıdır.
Etkinliklere kısa mesafe ve yavaş
tempoda yer değiştirme hareketleri ile başlanmalı, daha sonra mesafe ve hız
kademeli şekilde artırılmalıdır.
|
Oyun
ve Fiziki Etkinlik
Değerlendirme
Formu
Gözlem
|
|
5
|
23-27
Eylül
2013
|
5
|
||||||
|
EKİM
|
1
|
30
Eylül-
4
Ekim 2013
|
5
|
2.Yer
değiştirme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini
kullanarak yapar.
|
“Yer
Değiştirme Hareketleri” kartlarındaki (sarı, 3‐8 arasındaki kartlar) etkinlikler
kullanılmalıdır.
Galop–kayma
kartı (6.kart) ile uygulamalara başlanıp diğer kartlardaki etkinlikler yeri geldiğinde
kullanılmalıdır.
Oyunlar: Bak Gör Uygula,
Hey
Dansı, Bakkallar‐Manavlar‐
Balıkçılar,
Uzak‐Yakın, Elma
Toplama,
Günaydın, Sekerek Yer
Kapmaca,
Kuzular Yarışması vb.
|
Yaparak
yaşayarak, anlatım, gösteri
|
Farklı
ebatlarda oyun alanları kullanılarak öğrencilerin kişisel ve genel alanını öğrenmesi
sağlanmalıdır. Yer değiştirme hareketlerinin yönü, seviyesi ve hızı
değiştirilerek bireysel, eşli ve grupla yapabilecekleri etkinlikler
düzenlenmelidir.
Atlama
ve sıçrama hareketlerinde öğrencinin seviyesine uygun olarak düşük ve orta
seviyede engeller ve alan seçilmelidir.
|
|
|
2
|
7-11
Ekim
2013
|
5
|
||||||
|
4
|
21-25 Ekim 2013
|
5
|
3.
Dengeleme hareketlerini artan bir doğrulukla yapar.
|
“Dengeleme
Hareketleri” kartlarındaki (sarı, 9‐17 arasındaki kartlar)
etkinlikler kullanılmalıdır.
Dengeleme
hareketleri kart grubundan ağırlık aktarımı (12.kart) ve statik‐dinamik
(15.kart) denge kartlarıyla uygulanmaya başlanmalı ve diğer kartlardaki
etkinlikler yeri geldiğinde kullanılmalıdır.
Oyunlar: Sek Sek, Don Çözül, 8‐4‐2
Oyunu, Hasta İyileşti, Tıp Oyunu, Çürük Yumurta, Asiye As, Oynayan Minder,
Tilki Kapanı vb.
|
Yaparak
yaşayarak, anlatım, gösteri
|
Kartlarda
verilmiş olan “öğrenme anahtarı” öğrencilere geribildirim verirken
etkinliklerde kullanılmalıdır.
Öğrencilerin
dinamik ve statik dengeleme hareketlerini daha koordineli ve istenilen
şekilde (uygun formda) yapmaları sağlanmalıdır.
|
|
AY
|
HAFTA
|
TARİH
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİK
|
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
AÇIKLAMALAR
|
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
|
|
|
5
|
28
Ekim -1 Kasım
2013
|
5
|
22.
Milli bayramlar/ belirli gün ve haftaların
Kutlanışına
rontlar, halk dansları, oyun ve dans etkinlikleri yoluyla isteyerek katılır.
|
Tüm
sarı kartlardaki fiziki etkinlikler ve önceki kazanımlarda önerilen oyunlardan
yararlanılmalıdır.
|
Yaparak
yaşayarak, anlatım, gösteri
|
Öğrencilerin
belirli gün ve haftalarla ilgili rontlar, halk dansları, oyun ve dans
etkinliklerine katılmaları için gerekli yönlendirmeler yapmalıdır.
Katıldığı
veya izlediği bu etkinliklerle ilgili olarak “Başka nelere yer verilmesini
isterdiniz?” sorusu yöneltilebilir. Öğrencilerin görevli veya izleyici olarak
katıldıkları bu etkinlikler hakkında hissettikleri duygu ve düşüncelerini
arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanmalıdır.
|
Oyun ve Fiziki Etkinlik
Değerlendirme Formu
Gözlem
|
|
KASIM
|
1
|
4-8 Kasım
|
5
|
4.Dengeleme hareketlerini vücut, alan
farkındalığı ve hareket
İlişkilerini kullanarak yapar.
|
“Dengeleme Hareketleri” kartlarındaki
(sarı, 9‐17 arasındaki kartlar) etkinlikler
kullanılmalıdır. Eğilme (9. kart), başlama–durma (14. kart) ve statik‐dinamik
denge (15. kart) kartlarıyla etkinliklere başlanabilir. Sıra olmadan diğer
kartlardaki etkinlikler yeri geldiğinde kullanılabilir.
Oyunlar:
Horoz Dövüşü, Ayak Ayak Yürüme, Fırıldak Oyunu, İstasyon vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilerden vücudunu kullanarak
çeşitli yönlere (öne, geriye, sağa, sola) eğilme hareketlerini bireysel ve
eşli olarak yapmaları istenmelidir.
Yerde ve eğimli düzlemde öne ve
geriye tek ve bağlantılı yuvarlanmalar yaptırılabilir.
Verilen çeşitli uyarılar ile (düdük,
el vurma, tef, zil, bayrak vb.) farklı yönlere ve farklı tempolarda, yer
değiştirirken başlama ve durmayı geliştiren çalışmalar yaptırılmalıdır.
|
|
|
2
|
11-15 Kasım
|
5
|
5.
Nesne kontrolü gerektiren hareketleri artan bir doğrulukla yapar.
|
“Nesne Kontrolü Gerektiren
Hareketler” kartlarındaki (sarı, 18‐26
arasındaki kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır. Atma‐tutma
(19. kart) ve yakalama (20. kart) etkinlikleri ile başlanabilir. Diğer
kartlardan yeri geldiğinde yararlanılmalıdır.
Oyunlar:
Alanında Top Bırakma, Resmi Vur Sayıyı Al, Uzağa Fırlat, Üstünden Altından,
Elden Ele Eşya Verme, Çocuktum Büyüdüm Öğretmen Oldum vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Nesnelerin
(fasulye torbası, farklı ebatlarda toplar, kutular vb.) vücudun çeşitli
bölümleri kullanılarak kontrol edilebileceği bireysel ve eşli etkinlikler
düzenlenmelidir.
Öğrenciden
hafif ve küçük ebatlardaki nesneleri omuz üzerinden 6‐7 m’den uzağa atması
beklenmelidir.
Bu
düzeyde nesnelerin istenilen hedefe atılmasından çok hareketin yapılma şekli
(formu‐bkz. öğrenme anahtarı) daha önemlidir.
Topu olduğu yerde sektirme etkinliklerinde öğrenciden 7‐8 sektirme yapılması
istenebilir.
|
||
|
3
|
18-22 Kasım
|
5
|
6.
Nesne kontrolü gereken hareketleri alan
farkındalığı,
efor ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
|
“Nesne
Kontrolü Gerektiren Hareketler” kartlarındaki (sarı, 18‐26 arasındaki kartlar) etkinlikler
kullanılmalıdır. Yakalama (20. kart), ayakla vurma (21. kart), raketle vurma
(25.
kart) etkinliklerine öncelik verilmelidir.
Oyunlar: Havuç, Yerdeki Yuvarlak, Elma
vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilerden
vücut parçalarını kullanarak çeşitli nesneleri (fasulye torbası, top, kutu,
silindir vb.) tutması ve taşıması istenmelidir. Ellerini ve ayaklarını
kullanarak topu düz, dairesel, zikzak (engeller arasında); şeklinde yavaş
tempoda sürmesi sağlanmalıdır.
Benzer
çalışmaların daha büyük ve ağır nesnelerle eş ve grup ile yapılması
istenebilir.
|
AY
|
HAFTA
|
TARİH
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER
|
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
AÇIKLAMALAR
|
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
|
|
KASIM
|
4
|
25-29 Kasım
|
5
|
7.İki ve
daha fazla hareket becerisini birleştirerek artan doğrulukta uygular.
|
“Birleştirilmiş
Hareketler” kartlarındaki (sarı, 27‐33 arasındaki kartlar) etkinlikler
kullanılmalıdır. Kuyruk yakalama/top toplama oyunu (27.kart), hedef oyunları
(29. Kart) ve atma‐vurma
oyunlarından (30. kart) öncelikle yararlanılmalıdır.
Oyunlar: Yedi, Sebzeler ve Meyveler,
Dört Kere Zıpla Üç Kere El Çırp vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Bu
kazanım için yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren
hareketlerin en az ikisini birleştirecekleri etkinliklerin yapılması
sağlanmalı ve bu etkinliklerde hareketlerin yapılış şekline (formuna) dikkat
edilmelidir. Bu tür çalışmalarda hareketlerin birleştirilerek kesintiye
uğramadan, (akıcılık) bozulmadan uygulanması sağlanmalıdır.
|
Oyun ve Fiziki Etkinlik
Değerlendirme Formu
Gözlem
|
|
ARALIK
|
1
|
2-6 Aralık 2013
|
5
|
8.
Verilen ritim ve müziğe uygun bireysel ve grupla nesneli/ nesnesiz dans eder.
|
“Dans
Ediyorum” kartlarındaki (mor, 1, 2 ve 3. kartlar) etkinlikler kullanılmalıdır.
Adımlar kartına (1. kart) öncelikle yer verilmeli ve dans kartlarındaki
etkinlikler çeşitli ekipmanlarla yapılmalıdır.
Oyunlar: Çizgiyi Aş Aya Ulaş, Eski
Minder vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilerden
farklı ritimleri yorumlayarak bunlara göre hareket etmeleri istenmelidir. Hareketler
arasında müziğe uygun yumuşak geçişler/bağlantılar yapılmalıdır. Öğrenciler
3/4, 4/4 basit ritimli; iki ya da daha fazla arkadaşı ile dans adımlarını
uygulamalıdırlar.
|
|
|
2
|
9-13 Aralık 2013
|
5
|
9.
Temel ve birleştirilmiş
Hareket
becerilerini içeren eşli ve küçük gruplarda basit kurallı oyunlar oynar.
|
“Birleştirilmiş
Hareketler” kartlarındaki (sarı‐27 ve 33 arasındaki kartlar) etkinlikler
kullanılmalıdır.
Oyunlar: Bayrak Verme Oyunu, Köpek
Balığı İle Karabatak, Tünel Yarışı, Renk Oyunu, Dev Misket Oyunu vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
İki
veya üç temel hareket becerisinin birleşimini içeren basit kurallı oyunlar,
öğrenciler ve öğretmen tarafından oluşturularak eşli ve küçük gruplar halinde
uygulanmalıdır.
|
||
|
3
|
16-20 Aralık 2013
|
5
|
10. Temel hareket becerilerini
uygularken tekniğe ait dikkat edilmesi gereken özellikleri söyler.
|
Tüm sarı kartlarının “Öğrenme
Anahtarı” bölümlerinden yararlanılmalıdır.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrenciden temel hareket becerilerini
uygularken hareketin niteliğini artırmaya yönelik bilgileri söylemeleri
istenir. Örneğin; öğrenciye kavisli bir yolda hızlı ve güvenli koşmak için
nelere dikkat etmesi gerektiği sorulabilir.
|
||
|
4
|
23-27 Aralık 2013
|
5
|
11.Vücut bölümlerinin ve tamamının
hareketlerini açıklar.
|
“Yer Değiştirme Hareketleri” yürüme
(2. kart) ve yuvarlanma (7.kart) kartlarından öncelikli olarak yararlanılmalıdır.
Oyunlar:
Vücudumuz, Dediğimi Yap vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilerden vücut bölümlerini
tanıma, vücut bölümlerinin ve vücudun tamamının yapacağı hareketleri
açıklamaları beklenmelidir. Öğrencilerin vücut bölümleri ile vücut
bölümlerinin yapabildiği hareketler arasındaki ilişkiyi uygulayarak
kavramaları önemlidir. Örneğin; koşarken el bileklerini çevirmesi, koşarken
kollarını önden geriye rotasyon yaptırması vb.
|
AY
|
HAFTA
|
TARİH
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER /
|
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
AÇIKLAMALAR
|
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
|
|
OCAK
|
1
|
30 Aralık 2013
- 3-Ocak 2014
|
5
|
12. Efor kavramına göre vücudunun
nasıl hareket edeceğini açıklar.
|
“Birleştirilmiş Hareketler”
kartlarındaki (sarı, 27‐33 arasındaki kartlar) etkinlikler
kullanılmalıdır. Bayrak yarışı oyunları ve hedef oyunları (28‐29.
kartlar) kartları “efor” kavramının içeriğini yansıtmaktadır.
Oyunlar:
Aç Kuşlar, Dünya ve Uzay, Boncuk Toplama vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Efor, (çaba) vücudun nasıl hareket
edeceğini tanımlar. Öğrencilerin eforu oluşturan zaman, kuvvet (güç), tempo
ve akıcılık kavramlarını daha kolay anlamaları için etkinliklerde çeşitli
(yavaş-hızlı,
güçlü-güçsüz, serbest-zorunlu
vb.) yönergeler verilerek bu kavramlara uygun nasıl hareket edeceklerini
göstermeleri ve açıklamaları istenmelidir. Yapılacak etkinliklerde önce
vücudun parçalarını, daha sonra bütününü kullanacağı etkinlikler seçilerek
uygulanmalıdır.
|
|
|
2
|
6-10 Ocak 2014
|
5
|
13.Oyunda basit stratejileri ve
taktikleri oyun kuralları doğrultusunda kullanır.
|
“Birleştirilmiş Hareketler”
kartlarının (sarı, 27‐33. kartlar) çeşitlendirme
bölümlerinden yararlanılmalıdır.
Oyunlar:
Çömel Kurtul, Bum Oyunu, İp Tutma Oyunu, Elden Ele Top Kimde?, Kurdeleyi Kim
Yakalayacak?, Köprü Nöbetçisi, Dağları Aşalım vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilere oyun kuralları basit
olarak anlatıldıktan ve uygulamalı olarak gösterildikten sonra, sorularla
kuralları anlayıp anlamadıkları kontrol edilmelidir.
Daha sonra kurallar doğrultusunda
öğrencilerden oyunlara ait basit stratejiler (görev, mekan vb. ile ilgili)
oluşturmaları ve bunları arkadaşları ile paylaşmaları istenmelidir.
|
||
|
3
|
13-17 Ocak 2014
|
5
|
14.Sağlıklı olmak ve sağlığını
geliştirmek için oyunlara ve fiziki etkinliklere neden katılması gerektiğini
açıklar.
|
“Sağlık
Anlayışı I ve II” sarı kartlardan yararlanılmalıdır.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilere büyümelerinde,
olgunlaşmalarında, zihinsel gelişimlerinde ve sosyalleşmelerinde oyun ve
fiziki etkinliklere katılmanın önemli olduğu fark ettirilmelidir.
|
||
|
4
|
20 - 24 Ocak 2014
|
5
|
15. Fiziksel uygunluğu oluşturan
kavramları açıklar.
|
“Fiziksel Etkinlik Piramidi” kartından
yararlanılmalıdır.
Oyunlar:
Hızlıyım-Yavaşım,
İpin Altından Geç vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluğu
oluşturan kavramlar: “vücut kompozisyonu” (boy vücut ağırlığı ilişkisi),
“kalp‐dolaşım
sistemi dayanıklığı” (aerobik dayanıklılık),“kas dayanıklığı ve kuvveti” ve
“esneklik”tir. Öğrencilere fiziksel uygunluğu oluşturan kavramları kendi
ifadeleriyle açıklamaları için sorular sorulmalıdır.
|
||
|
1. DÖNEM SONU VE YARIYIL TATİLİ: 27 OCAK -07 ŞUBAT 2014
|
||||||||
|
ŞUBAT
|
1
|
10-14 Şubat 2014
|
5
|
16.
Çeşitli oyun ve fiziki etkinlikler ile fiziksel uygunluk boyutlarını
ilişkilendirir.
|
Oyunlar: Stafet Yarışları,
İstasyon
Çalışmaları vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilerin
katıldığı oyun ve fiziki etkinliklerle, bu etkinlikler sırasında kullanılan,
sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk kavramları arasında ilişki kurulmalı ve
öğrencilerin bunları kavraması sağlanmalıdır.
|
|
|
AY
|
HAFTA
|
TARİH
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER
|
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
AÇIKLAMALAR
|
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
|
|
ŞUBAT
|
2
|
17-21 Şubat 2014
|
5
|
17. Oyun ve fiziki etkinliklere
katılırken sağlığını korumak için dikkat etmesi gereken unsurları açıklar.
|
“Sağlık Anlayışı I ve II” (sarı)
kartlarından yararlanılmalıdır.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Oyun ve fiziki etkinliklerde ısınma
soğuma, beslenme ve temizlik (hijyen) konularının önemine dikkat çekilmeli ve
öğrencilerin bu kavramları açıklamaları sağlanmalıdır.
|
Oyun ve Fiziki
Etkinlik Değerlendirme Formu
Gözlem
|
|
3
|
24-28 Şubat 2014
|
5
|
18.Oyun ve fiziki etkinliğe katılımda
kendisi için güvenlik riski oluşturan unsurları açıklar.
|
Tüm sarı kartların “Güvenlik ve
Ekipman” bölümlerinden yararlanılmalıdır.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilere oyun ve fiziki etkinliklerde
güvenlik önlemlerinin “neden?” önemli olduğu ve etkinlikler sırasında
“nelerin?” güvenlik riski oluşturduğu hakkında tartışma ortamı
yaratılmalıdır.
|
||
|
MART
|
1
|
3-7 Mart 2014
|
5
|
19. Çevresindeki imkânları kullanarak
oyun ve fiziki etkinliklere düzenli olarak katılır.
|
Tüm sarı kartlardaki fiziki
etkinlikler ve önceki kazanımlarda önerilen oyunlardan yararlanılmalıdır.
Etkinlikler:
Bisiklete Binme, Paten Kayma, Yürüyüş Yapma, Yüzme vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Oyun ve fiziki etkinlik dersindeki
uygulamalar sonucunda öğrencilerde sadece okulda değil, okul dışında da
çevresindeki imkânları kullanarak (bisiklete binme, bahçede oyun oynama,
yürüyüş yapma, yüzme vb.) düzenli fiziksel etkinliğe katılma alışkanlığı
teşvik edilmelidir.
|
|
|
2
|
10-14 Mart 2014
|
5
|
||||||
|
3
|
17-21 Mart 2014
|
5
|
20. Fiziksel uygunluğunu destekleyici
oyun ve fiziki etkinliklere katılır.
|
Birleştirilmiş Hareketler” (sarı, 27‐33
arasındaki kartlar) kartlarından yararlanılmalıdır. Bayrak yarışı oyunları,
hedef oyunları (28‐29. kartlar) kartları fiziksel
uygunluğu destekleyen içeriği yansıtmaktadır.
Oyunlar:
İstasyon
Çalışmaları vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilerin kalp‐dolaşım
sistemi dayanıklılığı (örneğin hızlı yürüyüş, koşu, bisiklet sürme vb.), kas
kuvveti ve dayanıklılığı (örneğin mekik, şınav, sıçrama vb.) ve esneklik
(özellikle oturuzan esnetme vb.) özelliklerini geliştirici etkinliklerin
tamamının oyun ve fiziki etkinliklerin içeriğinde olması sağlanmalıdır.
|
||
|
4
|
24-28 Mart 2014
|
5
|
|
AY
|
HAFTA
|
TARİH
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER
|
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
AÇIKLAMALAR
|
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
|
|
NİSAN
|
1
|
31 Mart- 4 Nisan 2014
|
5
|
21.
Oyun ve fiziki etkinliklerde güvenlik riski oluşturmayan davranışlar
sergiler.
|
Tüm
sarı kart grubunun “Güvenlik ve Ekipman” bölümlerinden yararlanılmalıdır.
|
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
|
Öğrenciler
oyun ve fiziki etkinlik için belirlenmiş alanda çalışmaya
özendirilmelidirler. Etkinliklerde kendilerine ve etkinlik amacına uygun
ekipman kullanmaya yönlendirilmelidirler. Kendine ve arkadaşlarına zarar
vermeden oyun ve fiziki etkinliklere katılmalıdırlar. Yaralanma, çarpışma,
düşme, kanama vb. durumlarla karşılaştıklarında bir yetişkinden yardım
istemeleri konusunda bilgilendirilmelidirler.
|
Oyun ve Fiziki
Etkinlik Değerlendirme Formu
Gözlem
|
|
2
|
7-11 Nisan 2014
|
5
|
23.
Kültürümüze ait basit ritimli dans adımlarını küçük grupla yapar.
|
“Kültürümüz
Tanıyorum” (mor, Halk dansları 1‐3. kartlar) kartları incelenmelidir. Kafkas Halk
Dansı (1.Kart) kartı ile başlanmalıdır. Kol ve bacak koordinasyonu algılama
öncelikli olmalıdır.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilerden
verilen ritim veya ezgileri yansıtma(taklit etme) yöntemiyle tekrarlamaları
istenmelidir. Ritim ve ezgi örnekleri kaset ya da cd’ den dinletilmelidir.
Daha sonra küçük gruplarda çalışmalar yaptırılmalıdır.
|
||
|
3
|
14-18 Nisan 2014
|
5
|
||||||
|
4
|
21-25 Nisan 2014
|
5
|
22.
Milli bayramlar/ belirli gün ve haftaların kutlanışına rontlar, halk
dansları, oyun ve dans etkinlikleri yoluyla isteyerek katılır.
|
Tüm
sarı kartlardaki fiziki etkinlikler ve önceki kazanımlarda önerilen
oyunlardan yararlanılmalıdır.
|
Yaparak
yaşayarak, anlatım, gösteri
|
Öğrencilerin
belirli gün ve haftalarla ilgili rontlar, halk dansları, oyun ve dans
etkinliklerine katılmaları için gerekli yönlendirmeler yapmalıdır. Katıldığı
veya izlediği bu etkinliklerle ilgili olarak “Başka nelere yer verilmesini
isterdiniz?” sorusu yöneltilebilir. Öğrencilerin görevli veya izleyici olarak
katıldıkları bu etkinlikler hakkında hissettikleri duygu ve düşüncelerini
arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanmalıdır.
|
||
|
5
|
28 Nisan -02 Mayıs 2014
|
5
|
24.
Eşli ve küçük gruplarla geleneksel çocuk oyunlarımızı oynar.
|
“Etkin
Katılım‐Geleneksel Çocuk Oyunları” (mor) kartlarından
yararlanılmalıdır. Yedi kale (kule) (1.kart ) kartı öncelikle uygulanmalıdır.
Oyunlar: Benim Bir
Bebeğim
Var, Beş Taş vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Öğrencilere,
kültürümüzden geleneksel çocuk oyunları (özelikle yöresel oyunlar)
sunulmalıdır. Öğrencilerden seçilen oyuna uygun oyun alanı ile ilgili gerekli
düzenlemeleri yapmaları ve oynamaları istenmelidir.
|
||
|
MAYIS
MAYIS
|
1
|
5-9 Mayıs 2014
|
|
AY
|
HAFTA
|
TARİH
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER
|
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
AÇIKLAMALAR
|
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
|
|
MAYIS
|
2
|
12-16 Mayıs 2014
|
|
25.
Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki benzerlik ve
farklılıkları açıklar.
|
Tüm
sarı kartlardaki fiziki
Etkinliklerden
yararlanılmalıdır.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Her
öğrencinin oyun ve fiziki etkinliklerde farklı üstün yönleri, geliştirilmesi
gereken özellikleri, başarıları olduğunu kavrayacağı bir öğrenme ortamı
hazırlanmalıdır. Öğrencilerin etkinlikler değiştikçe benzerlik ve
farklılıkların da değiştiğini hissetmeleri ve bunları açıklamaları
sağlanmalıdır.
|
Oyun ve Fiziki
Etkinlik Değerlendirme Formu
Gözlem
|
|
3
|
19-23 Mayıs 2014
|
|
26.
Oyun ve fiziki etkinliklerde farklılıklara karşı anlayış ve hoşgörü gösterir.
|
Tüm
sarı kartlardaki “Çeşitlendirme” bölümlerinden yararlanılmalıdır.
|
Yaparak yaşayarak, anlatım, gösteri
|
Oyun ve
fiziki etkinliklerin öğrencilerin gelişim özellikleriyle uyumlu olması
önemlidir. Öğrencilerin geliştirilmesi gereken yönlerinden çok, yeterli olan
yönlerini ön plana çıkarmak gerekmektedir. Öğrencilerin, farklılıkları oyun
ve fiziki etkinlikler içinde hissetmeleri sağlanmalıdır. Bu durumun doğal
olduğunu anlamaları, hoşgörü ve saygı göstermeleri sağlanmalıdır.
|
||
|
4
|
26-30 Mayıs 2014
|
|
27.Oyun
ve fiziki etkinliklerde işbirliğine dayalı davranışlar gösterir.
|
“Etkin
Katılım‐Açık Alan Oyunları” (mor kart grubu) kartlarından
yararlanılmalıdır. İşbirliği yapalım (1. kart) etkinliği öncelikli olarak
kullanılmalıdır.
Oyunlar: Kin Tutmaz Gezen Yüzük, Kıskanç
Tavuklar, Çöp Toplama vb.
|
Yaparak yaşayarak,
anlatım, gösteri
|
Oyun ve
fiziki etkinlikler sırasında işbirliği yapmanın hedeflere ulaşmadaki önemi
vurgulanmalıdır. Eşli veya küçük gruplarla yapılan etkinlik ve
oyunlarda
gruptaki her öğrencinin grubun ortak amaçları doğrultusunda etkin katılım ve
çaba göstermesi sağlanmalıdır. Eşli ve küçük grup ile oynadıkları oyunlarda
her öğrenci kendi rol ve sorumluluğunu en
iyi
şekilde yerine getirerek gruba katkı sağlamalıdır.
|
||
|
HAZİRAN
|
1
|
2-6 Haziran 2014
|
|
28.
Doğada oyun ve fiziki etkinliklere katılırken çevreye duyarlık gösterir.
|
Doğada
(okul bahçesi vb) gerçekleştirilen tüm etkinliklerden yararlanılmalıdır.
Oyunlar/fiziki etkinlikler: İstop, Saklambaç, Uçurtma
Uçurma, Doğada Yürüyüş vb.
|
|
Öğrencilerin
kendi çevrelerini, doğanın dengelerini, doğanın getirilerini ve doğayı
korumak için yapılması gerekenleri öğrenmelerini sağlamak için çevreyi
gözlemlemeleri sağlanmalıdır. Doğa; küçük yaştaki öğrenciler için eğlence
dolu, heyecanlı ve gelişmelerini sağlayıcı bir ortam olduğu için, ona sahip
çıkmanın heyecanı öğrencilere yaşatılmalıdır.
|
|
|
2
|
9-13 Haziran 2013
|
|
29.
Aktif ve sağlıklı yaşam davranışı
geliştirmek
için çeşitli ekipman ve teknolojileri tanır.
|
“Sağlık
Anlayışı I ve II” (sarı) kartlarından yararlanılmalıdır.
|
|
Oyun ve
fiziki etkinlik alanı düzenlenirken kullanılacak ekipmanlar öğrenci ile
birlikte belirlenmeli ve hazırlanmalıdır. Öğrencinin aktif ve sağlıklı yaşam
için hareket etmenin, beslenmenin önemini teknolojiden (televizyon, radyo,
bilgisayar, yazılı materyaller vb.) faydalanarak fark etmesi ve bu bilgileri
arkadaşları ile paylaşmaları sağlanmalıdır.
|
2.
SINIF KAZANIM LİSTESİ
1. Yer
değiştirme hareketlerini artan bir doğrulukla yapar.
2. Yer
değiştirme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini
kullanarak yapar.
3.
Dengeleme hareketlerini artan bir doğrulukla yapar.
4. Dengeleme
hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak
yapar.
5. Nesne
kontrolü gerektiren hareketleri artan bir doğrulukla yapar.
6. Nesne
kontrolü gereken hareketleri alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkilerini
kullanarak yapar.
7. İki
ve daha fazla hareket becerisini birleştirerek artan doğrulukta uygular.
8.
Verilen ritim ve müziğe uygun bireysel ve grupla nesneli/nesnesiz dans eder.
9. Temel
ve birleştirilmiş hareket becerilerini içeren eşli ve küçük gruplarda basit
kurallı oyunlar oynar.
10.
Temel hareket becerilerini uygularken tekniğe ait dikkat edilmesi gereken
özellikleri söyler.
11.
Vücut bölümlerinin ve tamamının hareketlerini açıklar.
12. Efor
kavramına göre vücudunun nasıl hareket edeceğini açıklar.
13.
Oyunda basit stratejileri ve taktikleri oyun kuralları doğrultusunda kullanır.
14.
Sağlıklı olmak ve sağlığını geliştirmek için oyunlara ve fiziki etkinliklere
neden katılması gerektiğini açıklar.
15.
Fiziksel uygunluğu oluşturan kavramları açıklar.
16.
Çeşitli oyun ve fiziki etkinlikler ile fiziksel uygunluk boyutlarını
ilişkilendirir.
17. Oyun
ve fiziki etkinliklere katılırken sağlığını korumak için dikkat etmesi gereken
unsurları açıklar.
18. Oyun
ve fiziki etkinliğe katılımda kendisi için güvenlik riski oluşturan unsurları
açıklar.
19.
Çevresindeki imkanları kullanarak oyun ve fiziki etkinliklere düzenli olarak
katılır.
20.
Fiziksel uygunluğunu destekleyici oyun ve fiziki etkinliklere katılır.
21. Oyun
ve fiziki etkinliklerde güvenlik riski oluşturmayan davranışlar sergiler.
22.
Milli bayramlar/ belirli gün ve haftaların kutlanışına rontlar, halk dansları,
oyun ve dans etkinlikleri yoluyla isteyerek katılır.
23.
Kültürümüze ait basit ritimli dans adımlarını küçük grupla yapar.
24. Eşli
ve küçük gruplarla geleneksel çocuk oyunlarımızı oynar.
25. Oyun
ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki benzerlik ve
farklılıkları açıklar.
26. Oyun
ve fiziki etkinliklerde farklılıklara karşı anlayış ve hoşgörü gösterir.
27. Oyun
ve fiziki etkinliklerde işbirliğine dayalı davranışlar gösterir.
28.
Doğada oyun ve fiziki etkinliklere katılırken çevreye duyarlık gösterir.
29.
Aktif ve sağlıklı yaşam davranışı geliştirmek için çeşitli ekipman ve
teknolojileri tanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder