9 Nisan 2013 Salı

İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ HAFTASI İLE İLGİLİ GÜZEL ŞİİRLER


İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ HAFTASI İLE İLGİLİ ŞİİRLER


BEN MADEN İŞÇİSİYİM

Ben yeraltı bataklığında maden işçisiyim.
Ekmeğim kömür karası ve ben tanınmaz haldeyim
Yüzüm gözüm pas içinde nefes alışlarım kapkara
Yüreğime oturan sevda değil kömür tozları

Benim bulutlarım öyle derin maviye çalmaz
güneşin parlak ışıkları benim karanlığımı aydınlatmaz
Çünkü ben maden işçisiyim.
Benim bedenim burda bir göçüğe emanet
Kimi zaman yaralı kimi zamanda cansız bedenımle
Buluşurum günyüzüyle
Güneşe hasretimi böyle gideririm
Çünkü ben maden işçisiyim.

Filiz Aktuna



BİR İŞÇİYİ GÜLDÜRMEK İSTERSEN

Göz kapakları düşer bir işçinin
gece vardiyasında.
Umudumun dalları kırılır
hayat ağacımda.

İşçi öyle yorgun, işçi öyle yılgın ki;
Emeği tüketmiş bedenini.
Usulca varırım yanına,
ordan burdan laflayıp,
öğrenirim gerçeği.
Bir çokları gibi
ikinci işte çalışıyormuş işçi.
Tuğla sarmış gündüz
hem de üç kamyon ardı ardına.

Bir işçiyi gülerken görmek isterseniz;
Çocuklarını sorun ana.
büyük olan dedi:
pek akıllı maşallah.
Öğretmeni çağırdı geçen gün,
Dersleri çok iyiymiş,
Sorduğu sorulara
ilk önce bizim oğlan
parmak kaldırıyormuş.
Mutlaka sonuna kadar okusun
dedi öğretmen,
Büyük adam olacak
dedi evladınız.

İşte bundanmış
Göz kapaklarının düşmesi,
Tek maaş asgari ücret yetmediğinden,
Gece gündüz çocukları için
tüketirmiş emeğini.

Ama şimdi gülüyor işçi.
Gözlerinin etrafında kır çiçekleri.
Sabahı eder artık,
Umudum geri geldi.

Adnan Şahin



BUNLAR BENİM İŞÇİLERİM

Bunlar benim işçilerim
Parmaklarım ter bedenim
Her şeyi onunla yerim
Parmaklarım onlar benim...

Çalışır etmez şikayet
Açar eli eder niyet
Her yerde var onun izi
Geçindirir onlar bizi...

İsterse olur canavar
Hatır gönül bilmez kırar
Şefkatlidir okşar seni
Belli olmaz sağı solu...

Gün boyu yoruldum demez
Yedirir onlar, bir şey yemez
Bedenine isyan etmez
Onlar benim parmaklarım...

İstersen tutar kalem
Asker isen verir selam
Eserler onların işi
Bunlar benim parmaklarım...

Ne güzel eser bu insan
Yaradana şükranım var
Dalma pisliğe böyle kal
Bunlar benim parmaklarım...

Hüseyin Aydoğan



İŞÇİ - İŞVEREN

İşveren şefkatli, himayeci,
Tıpkı kovandaki bir baş arı…
Amirdir, yönetir ana gibi,
Sonucu bal gibi bir başarı…

İşçiyse çalışkan, itaatkar,
Mutludur iyi iş çıkarınca…
Örneği yine bir hayvandandır;
Bak! ..Yuvadaki işçi karınca! ..

Ekrem Şama



İŞÇİLERİN AŞKI

Yolları tuzluyor işçiler
ellerinde kürekler

Hiç düşünürler mi
Başka bir yerde
başka başka işçiler
Tuz çıkarırlar madende
ellerinde kürekler

Biri zahmetle çıkarıyor
bir döküyor geri
Zahmet çekmeyelim diye
bizler

Murat Serdar



İŞÇİNİN FERYADI / HİCİV

İşçinin feryadı bu, alınsın kayda
Haftada biten maaş, alınır ayda
Yaşamayı unuttuk, bir kuru ekmek
Bu gidişle hayaldir, simitle çay’da

Birazcık zam istesen, derler ki hayda
Geceyi gündüzüne, katsan ne fayda
Sen işçisin, mahkûmsun, var mıdır çaren
Hadi, bul başkasını, işinden cay da

Farkı yok birbirinden, bayan da bay da
Ahlar vahlar hep sana, eyvah ta vay da
Ne yapsan faydası yok, sen bir işçisin
İstersen çalışma hiç, kendini yay da

Bu hicivler sanadır, zem de, alayda
Aslında hak ettiğin, ağır kalayda
Saygıda kusur etmek, bize yakışmaz
Emeğe saygı yoksa, emek ne fayda

Hakkını yiyenler, Yat, kat, saray da
Ömrünü çürütsen de, hakkın yok pay da
Kabirde bulursun sen, bil ki rahatı
Emekli hayaliyle, günleri say da

İşçiler hep denenir, sanki kobayda
Ekmek peşinde olur, kısrak ta tay da
Ahlar vahlar onadır, eyvah ta vay da
İşçinin feryadı bu, alınsın kayda

Sorumlu olursun hep, her bir olayda
Yedeklerinde bekler, yeni adayda
Ne bir güvencen vardır, ne itibarın
İşçinin feryadı bu, alınsın kayda

Refah Torlak



İŞÇİNİN PARASI

Ömrümün başlangıcını bitişine bağlayan
Yol mu bu dev vanalar.
Geçmişle birlikte yok olan,
savrulan gelecek,
gülümsüyor gelecek.
Ama yinede işçiyim,
yinede ellerim yorgun.

Para için herşey,para için bu günde
para eşittir namus,
para eşittir şeref,
para eşittir iyilikler ve güzellikler
para,para,daha çok para!
ama nasıl?
yüzsüzsen,şerefsizsen,
namussuzsan bile dedim ya
babalar babasısın işte paran varsa.

Orhan Karartı



İŞVEREN VİCDANIN RAHAT MI SÖYLE

İşverene ne ki ölen işçiden
Onbeş ytl yevmiye giden bütçeden
Vebal alacaksın havadaki serçeden
İşveren vijdanın rahat mı söyle

Yalısında oturmuş viskisini yudumlar
Hizmetinde acayip kılıklı garip adamlar
Maden çökmüş işci ölmüş umurundamı çocuklar
İş veren vijdanın rahat mı söyle

Karnı toktur acın halinden bilmez
İşçisi ölmüş,sakat kalmış gözleri görmez
Ekmek ne kadardır markette bilmez
İşveren vijdanın rahat mı söyle

İşveren sendikayı kendinden kurar
İspiyon etsin diye ajanlar atar
Sarı sendikadır patronu tutar
İşveren vijdanın rahatmı söyle

Sendika oturup sözleşme yapar
Sarı sendikalar İşçiyi satar
İşçi karşı gelse işinden atar
Sendikacı vijdanın rahat mı söyle

DÖNER ÖZEKE



KORUYUN İŞVERENİ

Önemlidir işveren
Olmasın sakın yeren
Sorumluyuz arkadaş
Bu işten ya sen ya ben
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni
İşçiyi çalıştırır
Allah'ım versin sabır
Zorluk ve sıkıntıyı
Yaşatmayıp hemen kır
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni
Onlar verir emeği
Coşturur bütün sağı
Maaşları verirler
Öne koyar yemeği
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni
Devletim kolaylık ver
Yüreklerde tutsun yer
İşleri görülürse
Coşar gider bütün er
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni
Dışarıya kaçmasın
Zehirleri içmesin
Perişan bir durumda
O kendinden geçmesin
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni
Kalkındırır Samsun'u
Sevmeliyiz biz onu
Sizlere seslenirim
Hâlledilsin bu konu
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni
Sakın ola yıpratma
Onu kenara atma
Sıkıntıya koyarak
Sakın altlara itme
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni
Kalkındırır Devleti
Hele de cemiyeti
Ortalardan kaldırır
Cehaleti illeti
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni
Asla görülmesin hor
Ne yapıyor hemen sor
Acılarda kalması
Bizleri acıya kor
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni
Seslenir Hasan Sancak
Şiir yazıyor ancak
Okursanız bunları
Verirsiniz bana hak
Koruyun işvereni
Yüceltir inan seni

Hasan Sancak

Hiç yorum yok: