5.SINIF KURS PLANI (II.DÖNEM)
2012-2013 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ...................ORTAOKULU
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ 5.SINIF II.DÖNEM KURS PLANI
HAFTA
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
YÖNTEM -TEKNİKLER
|
1HAFTA
(2DERS)
11-15
ŞUBAT
|
Yaşamımızda Elektrik
|
Basit bir elektrik devresindeki pil, ampul, bağlantı kablosu ve anahtarı sembolik olarak gösterir.
Devre elemanlarının sembolik gösterimlerinin, devre şeması çizimlerinde kullanıldığını fark eder.
Devre elemanlarının sembolik gösterimlerinin bilimsel iletişim açısından önemini kavrar.
Çalışan bir elektrik devresi şeması çizer.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2HAFTA
(2+2)DERS
18ŞUBAT-
1MART
|
Güneş, Dünya ve Ay’ın şekil ve büyüklükleri
|
Güneş, Dünya ve Ay’ın şeklini karşılaştırır.
Geçmişte insanların, Dünya, Güneş ve Ay’ın şekliyle ilgili çeşitli görüşler ileri sürdüklerinin farkına varır
Güneş, Dünya ve Ay’ı büyüklüklerine göre sıralar
Cisimlerin uzaklaştıkça daha küçük görüldükleri çıkarımını yapar
Güneş’in Dünya’ya göre, Ay’dan daha uzak olduğu sonucunu çıkarır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
4-8MART
|
Dünya’nın hareketleri
|
Dünya’nın kendi etrafında döndüğünü ifade eder.
Dünya’nın kendi etrafında bir tam dönüşünü tamamladığı sürenin, bir gün olarak kabul edildiğini ifade eder.
Güneş’in gökyüzünde gün boyunca hareket ediyor gözükmesini, Dünya’nın kendi etrafındaki dönme hareketiyle açıklar .
Dünya’nın kendi etrafında dönerken aynı zamanda Güneş etrafında da dolandığını ifade eder.
Dünya’nın Güneş etrafında bir tam dolanımını tamamladığı sürenin, bir yıl olarak kabul edildiğini belirtir
|
Anlatım
Soru-Cevap Test
|
1HAFTA
(2DERS)
11-15
MART
|
Ay’ın hareketleri
|
Ay’ın kendi etrafında dönerken aynı zamanda da Dünya etrafında dolandığını ifade eder.
Dünya’dan bakıldığında Ay’ın daima aynı yüzünün gözlendiğini açıklar
Ay’ın evrelerini belirli aralıklarla gözlemler ve gözlem sonuçlarını kaydeder özlemlerine dayanarak Ay’ın evrelerinin düzenli olarak tekrar eden bir doğa olayı olduğu sonucunu çıkarır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
18-22
MART
|
Canlıların sınıflandırılması
|
Gözlemleri sonucunda yakın ve uzak çevresinde yaşayan çeşitli canlılara örnekler verir .
Canlıları benzerlik ve farklılıklarına göre bitkiler, hayvanlar, mantarlar ve mikroskobik canlılar olarak sınıflandırır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
Bitkilerin sınıflandırılması
|
Gözlemleri sonucunda çevresindeki bitkilerin benzerlik ve farklılıklarını listeler .
Gözlemleri sonucunda bitkileri çiçekli ve çiçeksiz bitkiler olarak sınıflandırır ve örnekler verir.
|
Anlatım
Soru-Cevap
| |
1HAFTA
(2DERS)
25-29
MART
|
Çiçekli bir bitkinin kısımları
|
Çiçekli bir bitki üzerinde bitkinin kısımlarını gösterir, çizer
Kök, gövde ve yaprakların bazı görevlerini deney yaparak test eder
Çiçekli bir bitkinin kısımlarının
görevlerini açıklar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
1-5
NİSAN
|
Hayvanların sınıflandırılması
|
Gözlemleri sonucunda çevresindeki hayvanları benzerlik ve farklılıklarına göre listeler
Hayvanları bir omurgaya sahip olup/olmaması açısından omurgalı ve omurgasız olarak sınıflandırır
Omurgalı hayvanları memeliler, kuşlar, sürüngenler, kurbağalar ve balıklar olarak sınıflandırır
Omurgalı hayvan sınıflarının genel özelliklerini açıklar.
Görünüşleri ve hareketleri birbirine benzediği halde aynı sınıfta yer almayan omurgalı hayvanlara örnekler verir.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
8-12
NİSAN
|
Mantarların özellikleri
|
. Mantar ve çiçekli bir bitkiyi karşılaştırarak farklılıklarını belirtir.
Gözlemleri sonucunda mantar çeşitlerine örnekler verir
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2HAFTA
(2+2)DERS
15-26
NİSAN
|
Mikroskobik canlıların özellikleri
Çevredeki yaşam alanları ve burada yaşayan canlılar
|
Gözlemleri sonucunda farklı yaşam alanlarında bulunan canlılara örnekler verir
Çevredeki bir yaşam alanına uyum sağlayabilecek bitki ve hayvanları tahmin eder
Canlıların içinde yaşadığı ortama uyum sağladığını fark eder.
. Gözlemlediği bir yaşam alanındaki canlıların beslenmelerindeki benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
6-10MAYIS
|
İnsanın çevreye etkisi
|
İnsan etkisi ile çevrenin nasıl değiştiğini araştırır
İnsan etkisi ile nesli tükenen veya tükenme tehlikesinde olan bitki ve hayvanlara örnekler verir
Yakın çevresinde, çevreyi bozabilecek davranışlarda bulunanları uyarır
Atatürk’ün çevre bilincinin geliştirilmesi ile ilgili sözlerine örnekler verir.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2 HAFTA
(2+2DERS)
13-24
MAYIS
|
Işığın yayılmasıyla
|
Bir kaynaktan çıkan ışığın, doğrular boyunca yayıldığını fark eder
Bir kaynaktan çıkan ışığın, bir engelle karşılaşmadığı sürece her yönde yayılabileceğini belirtir
. Işığın iki nokta arasında izlediği yolu, ışınlar çizerek gösterir
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
3 HAFTA
(2+2+2)DERS
27MAYIS-
14HAZİRAN
|
Bütün Konular
Genel Tekrar
|
Öğrendiklerini ifade edebilme
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder