2009-2010 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YEŞİLBAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
2. SINIFLAR YIL SONU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı Tarihi : 15/06/2010
Toplantı Yeri : Öğretmenler odası
Toplantı Saati : 13.00
Toplantı No : 3
Toplantıya katılanlar : Hanife İRİ 2/A Sınıf Öğretmeni
Fatma OSANMAZ 2/B Sınıf Öğretmeni
Nilüfer ÇELEBİ 2/C Sınıf Öğretmeni
Nurcan ULUGÖL 2/D Sınıf Öğretmeni
GÜNDEM:
1.Açılış. 2.Gündem maddelerinin okunması. 3.Birinci dönem ve ikinci dönem zümre öğretmenler kurulu kararlarının okunup değerlendirilmesi. 4.2009-2010 eğitim öğretim yılının genel değerlendirilmesi. 5.Müfredat programının uygulanmasına yönelik çalışmalarının değerlendirilmesi. 6.Uygulamada karşılaşılan güçlükler. 7.Ölçme ve değerlendirmede izlenilen yöntemler. 8.Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi. 9.Dilek ve temenniler. 10.Kapanış.
ALINAN KARARLAR
1.İkinci Sınıf Zümre öğretmenler Kurulu 15-06-2010 salı günü saat 13:00 da zümre başkanı Nurcan ULUGÖL başkanlığında öğretmenler odasında toplandı.Toplantının açılışı yapıldı. Gündemin görüşülmesine başlandı.
2.Toplantının gündem maddeleri zümre başkanı Nurcan ULUGÖL tarafından okundu..
3. Başkan birinci dönem ve ikinci dönem zümre öğretmenler kurulu kararlarını okudu. Zümre öğretmenleri alınan kararların tamamına uyulduğunu belittiler.
4. 2/A sınıfı öğretmeni Hanife İRİ yıl içerisindeki çalışmalar programa uygun olarak yürütülmüştür. Verilmek istenen konular amacına uygun olarak verilmiş ve gerekli başarı sağlanmıştır dedi.
2/B sınıfı öğretmeni Fatma OSANMAZ sınıfında aksayan bir durum olmadığını söyledi. Öğrencilerde yaşının gerektirdiği hareketlilik,arkadaşlar arasında kavga gibi durumlarla karşılaşılmakta olduğunu söyledi. Bazı öğrencilerin yazılarının düzeltilmesi için yazma çalışmaları yapıldığını belirtti.Sınıftaki başarı durumunun istenen seviyede olduğunu ifade etti.
2/C sınıfı öğretmeni Nilüfer ÇELEBİ birinci dönemde bazı öğrencilerde okuma probleminin giderildiği ancak yazmaya karşı öğrencinin direnç göstermesi nedeniyle istenilen düzeyde olmadığını,matematik dersinde bu öğrencilerle birerli ve ikişerli ritmik sayma yapıldığı, dört işlem becerilerini geliştirici çalışmalar yapıldığını,öğrencinin dikkat ve algısının çok dağınık olması nedeniyle ilgisinin çekilemediği,hemen hemen her ders birkaç kere ders dışına çıkma isteğinin olması ders ortamını da bozduğunu söyledi. Sınıftaki başarı durumu olması gereken seviyededir dedi.
Yapılan değerlendirmeler sonucunda dönem sonu itibari ile genel anlamda bir aksaklık yaşanmadığı görüldü.Zümre başkanı Nurcan ULUGÖL zümre öğretmenler olarak sık sık görüşülerek konu paralelliğinin de beraberlik sağlandığını ifade etti.
2/D sınıfı öğretmeni Nurcan ULUGÖL Muhammet Aydın’ın matematik dersinde seviyenin altında olduğunu Türkçe dersinde okumasının iyi olmasına karşılık anlama, yorumlama, yazı ve noktalamada eksiklerinin olduğunu söyledi. Yine Umut Şahin adlı öğrencinin sınıf seviyesinin altında olduğunu söyledi.
5.Müfredat programının uygulanmasında her hangi bir zorlukla karşılaşılmadı.
Hanife İRİ söz alarak: Ders kitaplarında bazı olumsuzluklarla karşılaşıldığını söyledi.Türkçe Kitabındaki ilk metnin çok uzun olduğunu ayrıca çalışma kitabındaki etkinliklerin sınıf seviyesinin üzerinde olduğunu söyledi.Halbuki ilk okuma metinlerinin ve onlara bağlı etkinliklerin sene başına göre basit ve kısa olmasının öğrencileri motive edeceğini söyledi.
Fatma OSANMAZ ise:Matematik programında ünite konularını destekleyen görsellerle öğrencinin dikkatinin çekildiği,kazanımların günlük hayatla ilişkilendirildiği ancak soyut kavramların kavratılmasında zorlanıldığını söyledi.Konu anlatımında kullanılacak araç gereçlerin çevreden kolay bulunamadığını,performans ölçme değerlendirmede çok fazla fotokopi gerektiğini söyledi.Ayrıca ölçme değerlendirme test tekniklerinin daha fazla olması gerektiğini ve konu anlatımının içerik bakımından yetersiz olduğunu ekledi.
Nilüfer ÇELEBİ ise: Öğrenme alanlarının, ünitelerin ve kazanımların hem kendi aralarında hem de diğer derslerle bütünlük oluşturduğunu, çalışma kitaplarında istenilen pek çok gereç evde de bulunmayabiliyor. Hayatın içinden örnekler verilirken verilen konular bazı ailelerde yaşanmayan örnekler olduğu için o öğrencilerde soyut kavramlar oluşmaktadır.
Öğrenci çalışma kitabındaki etkinliklerin biraz sadeleştirilmesi gerekir.Ayrıntıların çokluğu asıl amacı gölgeleyerek etkinliği yaparken çocuğun sıkılmasına neden oluyor.
Araç ve gereç ile yapılan etkinlikler çok zaman alıyor .Görsellerin altındaki metinler çok az olup anlamada ve yorumlamada zorluk çekilmektedir.
Değerlendirme formlarının öğrenci sayısınca olmayışı kırtasiye külfetini de beraberinde getirmektedir.Bu formların öğrenci kitaplarının sonlarına eklenmesi sorunu çözecektir ve zamandan tasarruf edilecektir.
Nurcan ULUGÖL ise: Beden eğitimi müfredatındaki kazanımları uygularken bulunulan ortamlar, çevre ve hava şartlarının programın uygulanabilirliğini azaltmaktadır. Sınıf içinde her türlü yöntem ve tekniğin uygulanabilir olmaması.Okul koşullarında her türlü araç ve gerece ulaşılamaması gibi sorunlarla karşılaşılmaktadır dedi.
Görsel Sanatlar müfredatı için:Yapılacak etkinliklerle ilgili materyallerin zamanında temin edilememesi veya hiç temin edilememesi,s ınıf,okul ve çevrenin etkinlik yapılmasına uygun olmaması,sınıf içinde görsel sunu uygulanmasında zamanın yetersiz gelmesi.sınıfta fazla gürültüye sebep olmakta,disiplin sağlanamamaktadır.
Materyal ve araç gerecin yetersizliği dersi etkiler. Ölçme değerlendirme araçlarını sayısı çok fazladır.Kesin ifadeleri kapsamamaktadır.Ölçme değerlendirme araçlarının muğlak ifadelerden arındırılması gerekmektedir dedi.
6. Derslerin işlenişinde önemli güçlüklerle karşılaşılmamıştır.Ancak bazı öğrenciler kitap, defter, cetvel, sözlük gibi araç ve gereçlerini getirmemeleri kendilerini etkilemiştir.Bu gibi durumlarda öğretmen tarafından o eksikler giderilmeye çalışılmıştır. Sınıflarımızda bilgisayar ,projeksiyon gibi teknolojik araçlardan yaralanılmaktadır.
7.Zümre Başkanı Nurcan ULUGÖL her dönem ve her ders için yeterli etkinlik ve çalışmaların yaptırıldığını ve değerlendirildiğini söyledi. Sınıf içi ders etkinliklerine katılımın üçer notla değerlendirildiğini söyledi.
8. 2/B sınıfı öğretmeni Fatma OSANMAZ öğrencilerin son aylarda argo ve küfürlü sözlerin kullanıldığını fark ettim dedi. Bu gibi davranış bozuklarının giderilmesi için veli ve öğrencilerle görüşmeler yaptığına söyledi.
2/C Sınıfı öğretmeni Nilüfer ÇELEBİ yıl içerisinde bazı öğrencilerin tüm uyarılara ve bu davranışların olumsuz davranışlar olduklarının söylenmesine rağmen arkadaşlarının eşyalarını izinsiz aldıkları gözlemlenmiştir.Bu olumsuz davranışların giderilmesi için veli ve öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır.
2/A sınıfı öğretmeni Hanife İRİ sınıfında herhangi bir davranış bozukluğu gözlemlemediğini söyledi
9.Toplantıya katılan tüm öğretmenlerin iyi dilekleriyle toplantı bitirildi.
10. Zümre Başkanı Nurcan ULUGÖL toplantıyı kapattı.
Hanife İRİ Fatma OSANMAZ
2/A Sınıf Öğretmeni 2/B Sınıf Öğretmeni
Nilüfer ÇELEBİ Nurcan ULUGÖL
2/C Sınıf Öğretmeni 2/D Sınıf Öğretmeni
İNCELENDİ
../06/2010
Ramazan ÖZEL
Okul Müdürü
KAYNAK: EGİTİMNEFERİ.COM
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder