Sayfalar

11 Mart 2010 Perşembe

İyi bir reklamın özellikleri nelerdir

REKLAMIN ÖZELLİKLERİ


Reklamların , özellikle kurumsal ve marka reklamlarının , başlıca özellikleri şunlardır.

Yapılabilme özelliği: Satıcı mesajının sık tekrarlanmasına , rakiplerin mesajlarıyla karşılaştırma yapmaya olanak vermesi , satıcının gücü hakkında pozitif izlenimler vermesi.

Geniş kitlelere sunulabilen özelliği (büyük kitlelere seslenebilme gücü. Coğrafi bakımdan dağınık , çok sayıda tüketiciye ucuz olarak erişmenin etkin yollarından biridir.)

Kamuoyu önünde sunuşun yarattığı meşruluk izlenimi ve ürünleri standart olmaya zorlaması.

Daha geniş ifade gücü (baskı , ses ve renklerin sanatsal kullanımına , dramatik etkin ve canlı sunuşa yatkınlık.)


Gayri şahsilik ( Reklamın yüz yüze olmaması muhatap ta baskı duygusunu ortadan kaldırır. Tek yönlüdür.)

Reklam bir ürün için uzun vadeli imaj veya çabuk satış tepkisi yaratmak gibi amaçlarda kullanılabilir.




REKLAMIN ÜSTÜNLÜKLERİ NELERDİR

Reklamın başlıca üstünlükleri şunlardır;

1-Kamuya açık bir iletişim aracıdır. Bu yapısıyla reklam, mala bir tür yasallık kazandırır. Alıcıların satın alma güdüleri kamuca izlenebilir,kavranabilir.

2-Yangın bir araçtır. İleti tekrar edilebilir. Rakiplerin iletileri de algılanıp karşılaştırma yapılabilir.

3-Basım, ses ve renk sanatı kullanılarak işletme ve mallar çekici duruma sokulabilir.

Reklam açık yaygın ve anlamlı bir çabadır; ama kişisel satışın zorlayıcılığına sahip değildir. Reklam izleyenler, dikkat etmek yada karşılık vermek zorunluluğu duymazlar. Reklam , tek yönlüdür, karşılıklı konuşma yoktur; bu nedenle, daha güçlü ve daha az esnektir.





REKLAMIN AMAÇLARI NELERDİR

Reklamın temel amacı, malların ve hizmetlerin satışını etkilemektedir. Gerçekte bu amaç çok geneldir. Bu genel amacın yanısıra özel amaçlar da gözönünde tutulursa, reklam kampanyaları çok daha etkili olur. Böylece pazarlama yöneticisi reklam yapmakla neyi vurgulamak istediğini açıkça belirtmeye zorlanır. Ayrıca, reklam kampanyasının biçimlendirilmesi kolaylaşır.


Başlıca özellikleri şunlardır;

1-Kişisel satış programını desteklemek.

2-Satışçıların ulaşamadığı kişilere ulaşmak.

3-Aracılarla ilişkileri geliştirmek.

4-Yeni bir pazara girmek yada yeni bir tüketici grubunu işletmeye çekmek.

5-Yeni bir mal pazara sunmak.

6-Malın satışını arttırmak.

7-Sanayi dalının satışlarını geliştirmek.

8-Ön kanılara karşı durmak

9-İşletmenin saygınlığını sağlamak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder