21 Ekim 2009 Çarşamba

ilköğretim 3.sınıf noktalama işaretleri testi

İLKÖĞRETİM 3. SINIF NOKTALAMA İŞARETLERİ TESTİ

1- Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna yanlış noktalama işareti konmuştur?

A) Büyüklerimize karşı saygılı olmalıyız.

B) Akşamları geç mi yatıyorsun!

C) Tüh, yine cüzdanımı düşürmüşüm!

D) Süleyman ne zaman gelecek?



2-“Et süt ve yumurta çok besleyicidir”. Cümlesinde hangi kelimeden sonra virgül ( , ) Konmalıdır?

A) Et B) Süt

C) Ve D) Çok



3- “İstanbul’a hiç gittin mi” cümlesinden sonra, hangi noktalama işareti konmalıdır?

A) ( . ) B) ( , )

C) ( ? ) D) ( ! )



4- Aşağıdaki cümlelerde, altı çizili kelimelerin hangisinden sonra kesme işareti konmaz?

A) Atatürk Selanik’te doğdu.

B) Cumhuriyet 1923’te ilan edildi.

C) Sel duvar’ı yıktı.

D) Zil 9.30’da çalacak.



5 - Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna nokta konmalıdır?

A) Futboldan çok hoşlanıyorum

B) Kaç kilo elma alacaksınız

C) Of, az daha çarpışıyorduk

D) Hangi takımı tutuyorsun



6- “Otobüslerde dolmuşlarda adım atacak yer yoktu.” Cümlesinde, hangi kelimeden sonra virgül konmalıdır?

A) Yer B) Adım

C) Otobüslerde D) Atacak



7- Aşağıdaki cümlelerin hangisinden sonra soru işareti konmalıdır?

A) Adam lokantaya girdi

B) Nasıl bir kitap istiyorsunuz

C) Derslerine hiç çalışmıyorsun

D) Sakın ha, yolda hiç top oynama



8- Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna soru işareti konmaz?

A) Akşamki filmi izledin mi

B) Ne kadar para harcadın

C) Mustafa birazdan gelir

D) Tanju kiminle konuşuyor



9- Aşağıdaki cümlelerin hangisinden sonra ünlem işareti konmalıdır?

A) Toplantı biraz önce bitti

B) Öf, oda çok pis kokuyor

C) Öğretmenimiz bizi çağırmış

D) Kim bana yardım edecek



10- Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna ünlem işareti konmaz?

A) İzmir’de kaç gün kalacaksın

B) Vah vah, çok yazık olmuş

C) Aman biraz acele et

D) Vay, demek sen de buradasın



11- Aşağıdaki cümlelerde, altı çizili kelimelerin hangisinde kesme işareti kullanılması yanlıştır?

A) İstanbul 1453’te alındı.

B) Turan seni kapı’da bekliyor.

C) Bu yaz Çanakkale’ye gideceğiz.

D) Otobüs 10.30’da gelecek.



12- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktalama işareti yanlış kullanılmıştır?

A) Çantamı sen mi aldın?

B) Hey, çabuk yanıma gel!

C) Burcu çiçekleri suluyor.

D) Eyvah, pantolonumu yaktım?

Hiç yorum yok: