9 Şubat 2009 Pazartesi

TELEFON DA KONUŞMA KURALLARI (ÖDEV)

"- Telefonunuzu en çok dört kere çaldırın ve gülümseyerek açın. Tebessümle beraber harekete geçecek, yüz kaslarınız ses tonunuzu etkileyecek, kulağa daha olumlu gelmesini sağlayacaktır

- Arayan sizseniz, öncelikle kendinizi tanıtın. Karşınızdakinin durumunu konuşmak için uygun olup olmadığını öğrenin

- Çalan telefonu açtığınızda 'buyrun' demek, kuru bir 'alo'dan daha çok kulağa hoş gelecektir

- Diğer kişinin söyledikleri ve ihtiyaçlarını anlamak için çaba gösterin

- Suskunluk en iyi cevap olduğu için, susup dinleyin. İyi bir sebep olmadıkça, diğer kişinin sözünü kesmeyin

- Telefon hattının diğer ucundaki kişi ve yanınızdakilerle aynı anda konuşmamaya özen gösterin

- Gereksiz sözlerle konuşmayı uzatmayın

- Telefon defteriniz telefonun yanında olsun

- Telefon mesajlarının bırakıldığı bir yer oluşturun

- Polis, itfaiye, ambulans gibi önemli telefon numaralarını, açıkça görünebilecek bir yerde bulundurun

- Bir topluluk içerisinde otururken çalan cep telefonunuzla yüksek sesle konuşmak hem yanınızdaki insanlara, hem de çevrede oturanlara saygısızlık olacaktır. Buna dikkat edin

- Direkt telefon alıcısına doğru öksürmeyin, hapşırmayın, burnunuzu silmeyin. Özür dileyip başınızı çevirerek, bu ihtiyacınızı gidermeniz en doğru davranış olacaktır

- Konuşmayı adeta bir sözlü el sıkışma şeklinde bitirmeye gayret edin".

KAYNAK İ.H.A

Hiç yorum yok: