"- Telefonunuzu en çok dört kere çaldırın ve gülümseyerek açın. Tebessümle beraber harekete geçecek, yüz kaslarınız ses tonunuzu etkileyecek, kulağa daha olumlu gelmesini sağlayacaktır
- Arayan sizseniz, öncelikle kendinizi tanıtın. Karşınızdakinin durumunu konuşmak için uygun olup olmadığını öğrenin
- Çalan telefonu açtığınızda 'buyrun' demek, kuru bir 'alo'dan daha çok kulağa hoş gelecektir
- Diğer kişinin söyledikleri ve ihtiyaçlarını anlamak için çaba gösterin
- Suskunluk en iyi cevap olduğu için, susup dinleyin. İyi bir sebep olmadıkça, diğer kişinin sözünü kesmeyin
- Telefon hattının diğer ucundaki kişi ve yanınızdakilerle aynı anda konuşmamaya özen gösterin
- Gereksiz sözlerle konuşmayı uzatmayın
- Telefon defteriniz telefonun yanında olsun
- Telefon mesajlarının bırakıldığı bir yer oluşturun
- Polis, itfaiye, ambulans gibi önemli telefon numaralarını, açıkça görünebilecek bir yerde bulundurun
- Bir topluluk içerisinde otururken çalan cep telefonunuzla yüksek sesle konuşmak hem yanınızdaki insanlara, hem de çevrede oturanlara saygısızlık olacaktır. Buna dikkat edin
- Direkt telefon alıcısına doğru öksürmeyin, hapşırmayın, burnunuzu silmeyin. Özür dileyip başınızı çevirerek, bu ihtiyacınızı gidermeniz en doğru davranış olacaktır
- Konuşmayı adeta bir sözlü el sıkışma şeklinde bitirmeye gayret edin".
KAYNAK İ.H.A
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder