21 Aralık 2008 Pazar

ZÜMRE TOPLANTISI

100.YIL İLKÖĞRETİM OKULU
2008-2009 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 2. SINIFLAR SENE BAŞI ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI

Toplantı Tarihi : 10/09/2008
Toplantı Yeri : 2/B Sınıfı
Toplantı Saati : 12:00
Toplantı No : 1
Toplantıya katılanlar : Kazım PINAR( Okul Müdürü) ,Filiz ADIŞEN (2/A Sınıfı Öğretmeni), Elif ŞEKER ÇAKIR (2/B Sınıfı Öğretmeni), Eren ERGÜRHAN (2/C Sınıfı Öğretmeni)
GÜNDEM
1.Açılış
2.Zümre başkanının seçilmesi.
3.Bir önceki yılın zümre öğretmenler kurulu kararlarının okunup değerlendirilmesi.
4.Eğitim-öğretim programlarının incelenmesi. “Ünitelendirilmiş Yıllık Planlar” ile “Günlük Planların” düzenlenmesi.
5. Okuma durumlarının ölçülmesi
6.Kutlanacak belirli gün ve haftalar.
7.2008-2009 Öğretim yılında kullanılacak yardımcı ders araç ve gereçleri ile kitaplar.
8.İlköğretim Kurumlarının öğretim programları ile ders kitaplarında yer alması gereken “Atatürkçülük” konularının kabulüne yönelik 2504 sayılı Tebliğler Dergisinin incelenmesi ve Atatürkçülük konularının planda gösterilmesi.
9.Ölçme değerlendirmede birlik ve beraberliği sağlayacak görüş ve kararların alınması.
10.Öğrencilerin çevre özellikleri, sağlığı ve beslenmeleri.
11.Okul-öğretmen-veli ilişkileri.
12.Öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanması için yapılacak çalışmalar, sınıf kitaplığının oluşturulması.
13.Güzel okuma ve güzel yazma yarışmalarının düzenlenmesi.
14.Uygulamalarda karşılaşılan güçlükler ile ilgisi dağınık, uyum güçlüğü gibi problemleri gözlenen öğrencilerin durumları.
15.Performans ve proje görevleri.
16.Öğretim metotlarının tespiti ve dersi derste öğretme ilkesinin esas olarak alınması.
17.Tebliğler dergisinin ve teknolojik gelişmelerin takip edilerek derslere yönelik gelişmelerin izlenmesi.
18.Dilek ve Temenniler.
GÜNDEMİN GÖRÜŞÜLMESİ

1. Açılış
100.Yıl İlköğretim Okulu 2. sınıf zümre öğretmenler kurulu İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin ilgili maddesi gereğince yukarıda yeri, zamanı ve saati belirtilmiş olan toplantıyı yapmak üzere zümre başkanı Filiz ADIŞEN başkanlığında toplandı. Başkan, faydalı olması dileğiyle toplantıyı açtı.
2.Zümre başkanının seçilmesi.
2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında 100.Yıl İlköğretim Okulu 2. sınıflar zümre başkanlığına 2/A sınıf öğretmeni Filiz ADIŞEN getirildi.
3. Bir önceki yılın zümre öğretmenler kurulu kararlarının okunup değerlendirilmesi.
Başkan bir önceki yılın zümre Öğretmenler Kurulu kararlarını okudu. Alınan kararlar kısaca değerlendirildi.
4.Eğitim-öğretim programlarının incelenmesi. “Ünitelendirilmiş Yıllık Planlar” ile “Günlük Planların” düzenlenmesi.
Ünitelendirilmiş Yıllık Planların yapılmasında bilgisayar, internet vb teknolojilerden yararlanılabileceği ancak program çerçevesinde kalınılacağı, planlar yapılırken çevre şartları, öğrenci seviyelerinin dikkate alınması gerektiği, 2104, 2212, 2433 sayılı tebliğler dergilerinin incelenmesi, 2484 sayılı tebliğler dergisinde yer alan Hayat Bilgisi tema sürelerinin alınması, amaç ve davranışların öğrenciye kavratılması gerektiği Okul müdürü Kazım PINAR tarafından söylendi. Derslerin işlenişi sırasında anlatım, soru-cevap, deney, gözlem, inceleme, bireysel ve birlikte çalışma, tümevarım, tümdengelim, gösterip yaptırma, rol yapma, araştırma, gezi gibi yöntem ve tekniklerden yararlanmanın yanında çağdaş öğretim metotlarından olan beyin fırtınası, kubaşık öğrenme gibi yöntemlerinde derslerin işlenişi sırasında uygulanmasının faydalı olacağı söylendi.
5. Okuma durumlarının ölçülmesi
Türkçe dersi ile ilgili olarak 2-B sınıf öğretmeni Elif ŞEKER ÇAKIR okulların açıldığı ilk hafta okuma durumlarının tespit edilerek okuma seviyesi gerileyen öğrenciler için ek çalışmalar yapılarak sınıf seviyesine ulaştırılabileceğini belirtti. Bazı öğrencilerin yaz tatilinde tekrar yapmamalarından dolayı okuma ve yazmayı unutmuş olarak gelebileceğini, eğer sınıfımızda böyle öğrenciler olursa ve bu öğrencilerin üzerinde ilk günden itibaren durulursa bu problemin aşılabileceğini kaydetti. İlk haftalarda okuma ve yazma çalışmalarına ağırlık verilerek ve yazı düzenine de dikkat edilerek çalışma yapılmasına karar verildi. İlerleyen zamanlarda özellikle imla kuralları üzerinde dikkatle durulacağı, bu şekilde yazma çalışmalarının da düzene gireceği belirtildi. Türkçe dersinde yapılacak çalışmaların diğer derslerle de ilişkilendirilerek pekiştirilmesinin daha yararlı olacağı söylendi. Türkçe ders kitabındaki okuma metinlerinin uzun olması nedeniyle yazma ödevi verilmesi yerine anlatım ve yorumlama çalışmasının daha ağırlıklı olmasının daha yararlı olacağı söylendi. Anahtar kelimelerle hikaye oluşturma çalışmalarına da yer verilerek hayal güçlerinin geliştirilmesi ve pekiştirilmesinin yararlı olacağı kararına varıldı. Ayrıca dikte çalışmalarının artırılmasına, boş zamanlarında günlük, anı, hikaye çalışmalarına özendirici ve teşvik edici etkinlikler yapılmasına karar verildi.
Hayat Bilgisi dersinde teknolojik araçlardan ( bilgisayar, projeksiyon ) yararlanmanın daha faydalı olacağı, hazırlanan görsel sunularla pekiştirme çalışmalarının yapılabileceği, konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkilendirilerek çevre şartları da göz önüne alınarak işlenmesinin daha etkili olacağı söylendi. Anlayarak öğrenmenin sağlanması için dramatizasyonlara daha çok yer verilmesinin yararlı olacağı kanısına varıldı. Sadece kitaba bağlı kalarak değil kendi yorumlama güçlerinin de gelişmesini sağlayacak etkinliklere ağırlık verilmesinin yararlı olacağı söylendi.
Matematik dersinde somutlaştırmaya daha fazla yer vermenin, gerektiğinde görsel sunulardan yararlanmanın etkili olacağı, dikkatleri çekmek için oyunlarla dramatize ederek işlenmesinin daha yararlı olacağını 2-C Eren ERGÜRHAN sınıf öğretmeni söyledi. Bununla birlikte etkinliklerinde sık sık yapılmasının yararlı olacağını söyledi. Geometrik şekillerin modellerle ve somut örneklerle anlatılmasının daha etkili olacağını belirtti. Resim derslerinden de faydalanılarak bu konunun pekiştirilmesinin uygun olacağını söyledi.
6.Kutlanacak belirli gün ve haftalar
2/A sınıf öğretmeni Filiz ADIŞEN Belirli gün ve haftaların zamanında ve planlamaya göre işlenerek, diğer sınıflarla da birlik sağlanarak kutlanması gerektiğini belirtti. Belirli gün ve haftaların denk geldiği günlerde derslerde o günün anlam ve önemi üzerinde durularak, hazırlanan etkinliklerin sınıf panosunda sergilenmesi kararı alındı.
7.2008-2009 Öğretim yılında kullanılacak yardımcı ders araç ve gereçleri ile kitaplar
Yardımcı ders araç-gereçlerle, kitapların velilerle görüşülerek temin yoluna gidilmesi kararlaştırıldı.
8.İlköğretim Kurumlarının öğretim programları ile ders kitaplarında yer alması gereken “Atatürkçülük” konularının kabulüne yönelik 2504 sayılı Tebliğler Dergisinin incelenmesi ve Atatürkçülük konularının planda gösterilmesi
Okul Müdürü Kazım PINAR Atatürkçülük konularıyla ilgili olarak 2504 sayılı tebliğler dergisinin incelenip Atatürkçülük konularının planlarda gösterilerek konulara paralel olarak işlenmesi gerektiğini söyledi.
9.Ölçme değerlendirmede birlik ve beraberliği sağlayacak görüş ve kararların alınması
Ölçme Araçları
Hayat Bilgisi, Türkçe ve Matematik derslerinde kazanımlar, ilgili yönetmelik doğrultusunda; derecelendirme ölçekleri, öğrenci ürün dosyası, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, doğru-yanlış ve klasik yazılı gibi ölçme araçlarıyla ölçülmektedir. Hangi ders için hangi ölçme aracının kullanılacağına zümre öğretmenleri karar vermektedir. Bu karar sürecinde, hedeflenen kazanımların niteliği, kazanımın düzeyi ve ölçülmek istenen davranışlar esas alınmaktadır.
10.Öğrencilerin çevre özellikleri, sağlığı ve beslenmeleri
2/B sınıf öğretmeni Elif ŞEKER ÇAKIR öğrenci sağlığı ve beslenmeleri için her türlü çalışmanın yapılmasına, yapılacak veli toplantılarında ailelerin bilinçlendirilmesine, dengeli beslenmenin öneminin anlatılmasının yanı sıra ağız ve diş sağlığı konusunda hassasiyet gösterilmesine, öğrencilerin görme ve işitme kusurlarının olup olmadığının gözlenmesine varsa rahatsızlığı olan öğrencilerin ilgili kuruluşa yönlendirilmesi ve takip edilmesi gerektiğini söyledi.
11.Okul-öğretmen-veli ilişkileri
Eren ERGÜRHAN, Veli toplantılarının öğretmence belirlenen tarihlerde yapılması, böylece iletişim kurulmasının ve öğrenci ile ilgili bilgilerin güncelleştirilmesinin faydalı olacağını söyledi. Gerek görüldükçe veli toplantılarının yapılmasına karar verildi. Okul – öğretmen – veli işbirliğinin daha sağlam olabilmesi için toplantılara sık sık yer verilmesi gerektiği söylendi. Bu toplantılarda velilere öğrencilerin performansları hakkında eksik görülen durumları ile ilgili bilgi verilmesi kararı alındı. Öğrencinin kendi beğendiği etkinlikleri dosyasına koymasına karar verildi.
12.Öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanması için yapılacak çalışmalar, sınıf kitaplığının oluşturulması
Elif ŞEKER ÇAKIR; öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırılması için sınıf kitaplıklarının zenginleştirilmesi, bunun için okul idaresi ve velilerle işbirliği içine gidilmesi ve sınıf kitaplık çizelgelerinin tutularak öğrenciler arası yarış ortamının yaratılmasının uygun olacağını söyledi.
Filiz ADIŞEN; okuma saatlerinin yapılması ve bu okuma saatleri içinde yarışmalar düzenlenip teşvik edilmesi ve ödüllendirmelerin yapılması önerisini sundu. Oy birliğiyle kabul edildi.
Eren ERGÜRHAN; öğrenci seviyesine uygun masal, öykü, şiir, fıkra, bilmece, bulmaca, resimli kitaplar, dergiler vb kaynakların velilerle iş birliği yapılarak sınıf kitaplıklarına kazandırılması gerektiğini belirtti.
13.Güzel okuma ve güzel yazma yarışmalarının düzenlenmesi
Kazım pınar; sınıf öğretmenlerinin belirleyeceği uygun zamanlarda öğrencilerin okuma zevkine varmaları ve kendilerine güven duygularının gelişmesini sağlamak, başarıyla övünmelerine imkan tanımak amacıyla; mevcut duruma göre sınıf içi veya sınıflar arası okuma, güzel yazı yazma ve bilgi yarışmaları düzenlenmesine imkân sağlanmasını söyledi.
14.Uygulamalarda karşılaşılan güçlükler ile ilgisi dağınık, uyum güçlüğü gibi problemleri gözlenen öğrencilerin durumları
Eren ERGÜRHAN; sınıf etkinliklerinde geride kalan öğrencilerin bu başarısızlıklarının nedenlerinin araştırılmasına, nedenlerinin ortaya çıkarılması ve giderilmesi için öğretmenlerin birbirleriyle iş birliği içinde bulunmaları gerektiğini belirtti.
15.Performans ve proje görevleri
Elif ŞEKER ÇAKIR; Proje ve performans konularının üniteye göre seçilmesi ve öğrencilerin rahatlıkla yapabilecekleri, zevk alacakları tarzda olmasına, etkinliklerle yardımlaşarak yapmayı öğrenmeleri için bu tür konulara ağırlık verilmesi kararı alındı. Proje ve performans seçilirken ünite konularına uygun olarak seçilmesinin ve ünite sonu değerlendirmesi olarak alınması kararı verildi. Sürelerinin ne kadar olacağının ödevin seviyesine göre öğretmen inisiyatifine bırakılmasına karar verildi. Daha çok okulda yapılabilecek performans görevlerinin seçilmesi gereği vurgulandı. Zümre öğretmenleri yapılacak çalışmaları ortaklaşa planlayarak çalışmaların yapılması gerektiği söylendi ve kabul edildi. Derslerle ilgili tutulması gereken gözlem formlarının azaltılması gereği kararlaştırıldı. Tema sonunda tema ile ilgili bir formun hazırlanması kabul edildi.
16.Öğretim metotlarının tespiti ve dersi derste öğretme ilkesinin esas olarak alınması.
Ders bazında yöntem ve tekniklerin daha öncede belirtildiği gibi belirlenmesine geçildi. Türkçe dersinde betimleme, okuma, tartışma, soru-cevap, drama, anlatım, ikna etme, beyin fırtınası, kavram haritası vb. yöntemlerle metin işleme basamakları da göz önünde bulundurularak dersin işlenmesi gerektiğini Eren ERGÜRHAN belirtti. Bunun üzerine Türkçe dersinin bu şekilde işlenmesi kararı alındı. Etkinliklerin yapılması aşamasında da yapılandırıcı eğitimin gereği olan öğrencinin bilgiyi yapılandırabilmesi için gerekli fırsat ve ortamın öğretmen tarafından sağlanması kararı alındı.
Matematik dersi konusunda Filiz ADIŞEN söz alarak öğrencilere matematik dersini sevdirmek gibi büyük bir sorumluluğumuz olduğunu ve yeni programında bu amaca yönelik olarak hazırlandığını belirtti. Derslerin işlenişi sırasında konuların oyunlarla daha eğlenceli hale getirilerek işlenmesinin hem öğrencinin konuyu kavramasını, hem de dersi sevmesini sağlayacağı belirtildi. Bu derste yapılacak proje çalışmalarının, katlama ve yapıştırma tekniklerinin oyun, akıl yürütme gibi yöntemlerle daha etkili olacağı görüşüne varıldı.
Hayat Bilgisi dersinde uygulanacak yöntem ve tekniklerinde neler olacağı tekrar edildi. Beyin fırtınası, gösteri, soru-cevap, rol yapma, drama, yaratıcı drama, benzetim, gözlemleme, betimleme, eğitsen oyunlar olarak belirlendi.
Türkçe dersinde metin işlenirken bir konunun bir hafta süresince dağılımını yaparak, diğer derslerle bağlantı kurarak işlenmesi, metinlerin uzun olması nedeniyle genellikle anlatım çalışmalarına ağırlık verilmesinin daha uygun olacağı Elif ŞEKER ÇAKIR tarafından belirtildi. Ayrıca diğer derslerle bağlantı kurulmasına ve kelime dağarcığını geliştirici etkinliklere mutlaka her derste yer verilmesi, sözlük kullanımını öğreterek kelimeleri nasıl arayacakları konusunda bilgi verilmesi,fihrist kullanılması kararı alındı. Rastgele seçilmiş anahtar kelimelerden hikaye yazımına sık sık yer vermenin yararlı olacağı söylendi.

17.Tebliğler dergisinin ve teknolojik gelişmelerin takip edilerek derslere yönelik gelişmelerin izlenmesi.
Tebliğler dergisinin ve teknolojik gelişmelerin takip edilmesi kararı zümre olarak alındı. Derslere yönelik etkinliklerin internetten yararlanılarak ve düzeltmelerinin yapılarak kullanılması kararı verildi.

18.Dilek ve Temenniler
Zümre başkanı Filiz ADIŞEN , 2008-2009 öğretim yılının tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize hayırlı olmasını temenni ederek toplantıyı bitirmiştir.
ALINAN KARARLAR

1.2008-2009 öğretim yılında 2. sınıf zümre başkanlığına Filiz ADIŞEN’in getirilmesine,
2. Ünitelendirilmiş yıllık ve günlük planların yeni müfredata göre yapılması, kılavuz kitabında olan yıllık planının çoğaltıp idareye onaylattırılarak dosyaya konmasına,diğer derslerin planlarının hazırlanmasına yetiştirilemeyen konuların bir sonraki güne aktarılması ve planlarda belirtilmesine,
3. Türkçe dersinde okuma yazma çalışmalarına ilk haftalarda daha çok ağırlık verilmesine, geri kalan öğrencilerle ek etkinliklerin yapılması ve diğer öğrencilere yetiştirilmesine,
4. Belirli gün ve haftaların yapılan planlamaya göre takip edilmesi, zümrelerle işbirliği yapılarak kutlanması konusunda görüş birliği sağlandı. Belirli gün ve haftalar ile ilgili çalışmaların okul panosunda sergilenmesine,
5. İlköğretim Kurumlarının öğretim programları ile ders kitaplarında yer alması gereken “Atatürkçülük” konularının kabulüne yönelik 2504 sayılı Tebliğler Dergisinin incelenmesi ve Atatürkçülük konularının planda gösterilmesine ve konulara paralel olarak Atatürkçülük konularının işlenmesine,
6. İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflarda sınav olmadığı için öğrencilerin değerlendirilmesinin ders içi performans, ürün dosyası, proje ve performans görevleri ile yapılmasına,buna ilave olarak değerlendirmenin etkinliklerle de ölçülmesine,
7.Öğrenci sağlığı ve beslenmeleri için her türlü çalışmanın yapılmasına, yapılacak veli toplantılarında ailelerin bilinçlendirilmesine, dengeli beslenmenin öneminin anlatılmasının yanı sıra ağız ve diş sağlığı konusunda hassasiyet gösterilmesine, öğrencilerin görme ve işitme kusurlarının olup olmadığının gözlenmesine varsa rahatsızlığı olan öğrencilerin ilgili kuruluşa yönlendirilmesi ve takip edilmesine,
8. Veli toplantılarına gerektikçe yer vererek öğrencilerin durumlarının yakından takip edilmesi için velilere bilgi verilmesi ve okul-öğretmen-veli iş birliğinin sağlanmasına,
9. Öğrencilerdeki okuma alışkanlıklarının geliştirilmesi için sınıf kitaplarının artırılmasına, bunun için okul idaresi ve velilerden destek alınmasına, her sınıf için kitaplık çizelgesi yapıp sınıf kitaplık defteri tutarak öğrenciler arasında rekabet ortamı yaratılmasına,
10. Sınıf öğretmenlerinin belirleyeceği uygun zamanlarda öğrencilerin okuma zevkine varmaları ve kendilerine güven duygularının gelişmesini sağlamak, başarıyla övünmelerine imkan tanımak amacıyla; mevcut duruma göre sınıf içi veya sınıflar arası okuma, güzel yazı yazma yarışmalarının düzenlenmesine,
11. Sınıf etkinliklerinde geride kalan öğrencilerin bu başarısızlıklarının nedenlerinin araştırılmasına, nedenlerinin ortaya çıkarılması ve giderilmesi için öğretmenlerin birbirleriyle iş birliği içinde bulunmalarına,
12. Proje ve performans görevlerinin ünite konularına göre seçilmesi ve bu etkinliklerle paylaşmayı, yardımlaşmayı öğrenecekleri için her derste yer verilmesine,
13. Öğrenci gözlem ve değerlendirme formlarından gerekli görülenlerin düzenli olarak işlenmesi ve bu şekilde öğrencilerin daha rahat izlenmesi sağlanacağı için bu uygulamanın yapılmasına,
14. Derslerde uygulanacak öğretim metotları belirlendi. Klasik öğrenme metotlarının yanında beyin fırtınası, kubaşık öğrenme gibi çağdaş öğretim metotlarına yer verilmesine,
15. Matematik derslerinde somutlaştırmaya yer vermeye, görsel sunulardan yararlanmaya, oyunlarla dramatize edilerek eğlenceli hale getirilmesine,
16. Hayat Bilgisi dersinde teknolojik araçlardan ( bilgisayar, projeksiyon ) sık sık yararlanılmasına, görsel sunuların hazırlanarak öğrencilere gösterilmesine,
17. Türkçe derslerinde anahtar kelimelerle çalışmaya sık sık yer verilmesine ve dikte çalışmalarının yapılmasına,
18. Sınıfa alınacak araç gereçlerle öğrencilerin alacakları araç gereçlerin velilerle görüşülerek tespitinin yapılarak liste halinde verilmesine,
19. Tüm derslerin birbirleriyle ilişkilendirilerek pekiştirilmesinin yararlı olacağına,
20. Öğrencilerin düzenli bir şekilde okula devalarının sağlanması için gerekli önlemlerin alınmasına,
21. Tebliğler dergisi ve teknolojik gelişmelerin yakından takip edilmesine,
22.Çalışma programı hazırlayarak konuların tüm şubelerde aynı zamanda işlenmesinin sağlanmasına, oy birliğiyle karar verilmiştir.


İş bu alınan kararlar tarafımızdan imza altına alınmıştır.


Filiz ADIŞEN Elif ŞEKER ÇAKIR Eren ERGÜRHAN
2/A Sınıf Öğrt. 2/B Sınıf Öğrt. 2-C Sınıf Öğrt.





UYGUNDUR
10/09/2008
Kazım PINAR
Okulu Müdürü

Hiç yorum yok: