7 Ocak 2014 Salı

Boşaltım sistemi hastalıkları ve tedavi yöntemleri NELERDİR?




Boşaltım Sisteminin Sağlığı
Böbreğin çalışmaması durumunda kanda biriken atıklar hayatı, tehlikeye sokar. Böbreği çalışmayan insanların kanı diyaliz makinesinden geçirilerek süzülür.
Üşütmek, temizliğe dikkat etmemek ve boğaz enfeksiyonları böbrek hastalıklarına sebep olabilir.
Böbreğin yapı birimi olan nefronların iltihaplanması nefrit hastalığına yol açar. Böbreklerde havuzcuk içinde minerallerin tortu oluşturmasıyla böbrek taşı meydana gelir. Aşırı tuzlu besinler alınması böbrek taşı oluşumuna sebep olabilir.



Boşaltım Sistemi Sağlığının Korunması Için;
Bol sıvı alınmalıdır.
Aşırı tuzlu ve baharatlı besinlerden kaçınılmalıdır.
Alkol içilmemelidir.
Boğaz enfeksiyonları ve diş tedavileri gecikmeden yapılmalıdır.

Boşaltım Sistemi Hastalıklarının Tedavisi nasıl yapılır?
Genel olarak dikkat edilmesi gereken kurallar vardır. Bunlar;

  • İdrar yollarını ve böbrekleri soğuğa karşı korumak,
  • Temizliğe gereken önemi göstermek,
  • Günde en az 2-3 litre su içmek şeklinde maddelendirilir.

Diğer yönden boşaltım sistemi hastalıklarının tedavisi mutlaka bir doktor kontrolünde yapılmalıdır.
Genelde boşaltım sistemi hastalıklarının tedavisi ilaçla yapılmaktadır. İltihap söktürücü ilaçların yanında mutlaka ağrı kesici ilaçlar alınır. Eğer kum taş gibi nedenlerle boşaltım sistemi hastalıkları meydana gelmiş ise tedavi biraz daha zorlaşır. Kum ve taş gibi faktörlerin mutlaka vücuttan uzaklaştırılması gerekir. Bunun için
1. İlk olarak kişiye perhiz uygulanır. Özellikle böbreğin süzme sorunlarında, kişinin bazı besinleri kesinlikle tüketmemesi gerekir. Bunların hangi besinler olduğunu doktor belirler.
2. İlaç kullanılır.
3. Lazer veya ses dalgalarıyla taş kırılır. Kumun düşmesine yardımcı olunabilir.
4. Açık ameliyat yoluyla taş bulunduğu boşaltım sistemi organından alınır.
5. Alternatif olarak şifalı bitkilerden yararlanılabilir.

Hiç yorum yok: