10 Aralık 2013 Salı

Sevgili öğretmenim dinleme metninin etkinlikleri bilim ve kültür yayınları 2.sınıf

ETKİNLİKLER                                                                              

Başlıktan yararlanarak dinleyeceğiniz metnin içeriğini tahmin ediniz.
Metnin içeriği öğretmenin çocuklar üzerinde  bıraktığı izler öğretmenin önemidir.

Dinlediklerinizi zihninizde canlandırınız.Aşağıdaki cevaplara uygun sorular yazınız.
*Soru:Birlikte ne söyledik?
*Cevap:Birlikte şarkı söyledik.
*Soru:Dün nerede küçük bir bebektim?
*Cevap:Dün annemin kucağında küçük bir bebektim.
*Soru:Birlikte ne zaman bayram yaptık?
*Cevap:23 Nisanlarda birlikte bayram yaptık.
*Soru:Niçin çok çalışacağız?
*Cevap:Yurdumuzu kalkındırmak için çok çalışacağız.
*Soru:Taşa kim şekil verir?
*Cevap:Yontucu taşa şekil verir.

*Öğretmenimize ve Atatürk'e layık olabilmek için neler yapıyorsunuz? Duygu ve düşüncelerinizi yazarak anlatınız.
  Öğretmenimize ve Atatürk'e layık olabilmek için derslerimize çok çalışıyor ve ödevlerimizi yapıyoruz.
Aşağıdaki cümlelerin( )işaretli yerlerine nokta,virgül ve soru işaretlerinden uygun birini koyunuz.

  Dün daha küçücük bir çocuktum(. )Annem babam( ­,)teyzem beni okula götürdüler(.)Önce öğretmenimden korktum(.)Sonra onu sevdim(.) Öğretmeni sevmeyen Var mı(?)

Öğrenciler öğretmenin önerilerine uyarlar.Bu konuda siz eler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi nedenleriyle yazın.

                              ÖĞRETMENİM VE UYARILARI
Bizler daha küçük çocuklarız.Çoğu şeyi bilmiyoruz.Doğrunun ne olduğunu ve yanlış hakkında hiç bilgimiz yok.İşte bu yüzden öğretmenimizin uyarılarını dikkate almalıyız.Öğretmenimizin uyarılarına uyarsak daha başarılı oluruz.Çünkü öğretmenler çok şeyi bilir ve okumayı ve yazmayı da bize öğretendir.Eğer öğretmenin uyarılarına uyarsak derslerimizde başarılı oluruz. İler ki sınıfları kolayca geçer iyi bir insan oluruz.Çünkü öğretmenler güzel öğütler verirler.

Hayatımız okul ekibi

Hiç yorum yok: