19 Aralık 2013 Perşembe

Horoz ile Tilki 2. sınıflar dinleme metni


                                                   HOROZ İLE TİLKİ
Akıllı bir horoz,bir ağacın dalında nöbet tutuyormuş.av peşinde koşan bir tilki,ağacın altına gelmiş:
-Horoz kardeş,artık hayvanlar arasında barış oldu.Sana müjde getirdim.Aşağı in de bunu kutlayalım.Kucaklaşıp öpüşelim.Sizinkilere de söyle, sevinsinler.Haydi oyalanma.Çok işim var.Gidip diğer tavuklara da haberi ileteceğim.Haydi in aşağıda doya doya gözlerinden öpeyim.
Horoz aşağı doğru eğilerek:
-Tilki kardeş, bundan daha güzel bir haber olamaz.Bu haberin,beni son derece sevindirdi.Üstelik bunu senden öğrenmek, beni daha mutlu etti.Bak,iki tazı da karşıdan geliyor.Onlar da müjdeci anlaşılan.Ben ineyim de hep birlikte barışı kutlayalım,dedi.
Tilki:
-Hoşçakal,dedi telaşla.Benim çok işim var.Dönüşte hep birlikte barışı kutlarız.
  Bu sözlerinden sonra koştu kayboldu.
  Yaşlı horoz, tilkiyi alt etmişti.Onun arkasından kıs kıs güldü.
                                                                                                        La Fontaine(La Fonten)
                                                                                                    La Fontain'den Seçmeler.
                                                                                                    (Düzenleme yapılmıştır)
kaynakbilm ve kültür yayınları ltd.şti.                                                                                                      

Hiç yorum yok: