10 Kasım 2013 Pazar

sindirim sistemi ile ilgili şiirler



SİNDİRİM SİSTEMİ

Besinlerin kimyasal sindirimi

Ağızda başlar değişimi

Karbonhidratların sindirimi

Enzimler sayesinde gerçekleşti

Yutağa geldi besinler

Fazla durmadı gittiler

Yemek borusuna gelince

Kaslar iletti mideye

Devam ediyor mide de kimyasal sindirime

Mide asidi ve enzimler

Yardım etti değişime

İnce bağırsağa gelince

Yağlar başladı sindirilmeye

Karbonhidratın son verdi

Kimyasal sindirimine

Besinler geldi kalın bağırsağa

Fazla kalamadılar burada

Anüs isteyince besinleri

Bağırsak gönderdi atıkları

Bana geldi atıklar

Değişime uğramadılar

Zararlı olduğunu öğrenince

Uzaklaştırdım vücuttan

YAZAN : İLKNUR YILDIRIM HACI HASAN BAŞER İÖO




SİNDİRİM

Sindirimim başlar ağızdan

İnerim yavaş yavaş yutaktan

Yemek borusu içinde

Düştüm küçük bir borudan



Geldim birden mideye

Başladılar beni eritmeye

Çorba kıvamına gelince

Attılar beni inceye



Geldim şimdi ince yere

Başladılar beni emmeye

Emme işi bitince

Ayırdılar bizi ikiye

Abdullah yıldırım HACI HASAN BAŞER İÖO

SİNDİRİM SİSTEMİNİN SAĞLIĞI

Sindirim sisteminin sağlığını
Koruyalım bizde
Kendi iyiliğimiz için
Buna verelim önem

Sindirim sisteminin sağlığını
Bozan şeylere örnek
Verebilir misin sende?
Üç örnekte sen söyle

Hızlı yemek yemek
Çiğnemeden yutmak
Zarar veriyorsun kendine
sonucunu bildiğin halde

Düzenli beslenelim
Buna özen gösterelim
Sağlığımızı düşünelim
Hayatımızı düşünelim

Sindirim siteminin
Hastalıkları vardır
Ülser,reflü, gastrit
Bunlardan bazılarıdır

YAZAN: YasinYILDIZ Değirmenli İÖOAĞIZDA SİNDİRİM


Ağızdır besinleri parçalayan
Küçük parçalara ayıran
Tükrük bezi ile salgı yapan
Ağızdır bunları sağlayan


Karbonhidratın sindirimi
Burada başlatan
Parçaları yutağa taşıyan
Ağızdır bu görevi yapan


Emine BORLU 7/A
Değirmenli ATATÜRK İ.O



SİNDİRİM

Sindiririz besinleri
Elma, Armut ve benzeri
Ağızda başlar işlemleri
İnce bağırsakta biter iş

ESRA YILMAZ 7/A
Değirmenli Atatürk İ.O

AĞIZDA SİNDİRİM


Ağızdır besinleri parçalayan
Küçük parçalara ayıran
Tükrük bezi ile salgı yapan
Ağızdır bunları sağlayan


Karbonhidratın sindirimi
Burada başlatan
Parçaları yutağa taşıyan
Ağızdır bu görevi yapan


Emine BORLU 7/A
Değirmenli ATATÜRK İ.O



SİNDİRİM SİSTEMİ

Besinlerin kimyasal sindirimi

Ağızda başlar değişimi

Karbonhidratların sindirimi

Enzimler sayesinde gerçekleşti

Yutağa geldi besinler

Fazla durmadı gittiler

Yemek borusuna gelince

Kaslar iletti mideye

Devam ediyor mide de kimyasal sindirime

Mide asidi ve enzimler

Yardım etti değişime

İnce bağırsağa gelince

Yağlar başladı sindirilmeye

Karbonhidratın son verdi

Kimyasal sindirimine

Besinler geldi kalın bağırsağa

Fazla kalamadılar burada

Anüs isteyince besinleri

Bağırsak gönderdi atıkları

Bana geldi atıklar

Değişime uğramadılar

Zararlı olduğunu öğrenince

Uzaklaştırdım vücuttan


SİNDİRİM SİSTEMİ

Ağızda başlar sindirim
Besini parçalayarak yutağa gönderirim
Yutaktan yemek borusuna iletirim
Yemek borusundan mideye gönderirim
Midede olaylar olur
Besinler bulamaç olur
Besinler biraz sonra
Kendini ince bağırsakta bulur
Enzimler üzerlerine gelir
Besinler kana geçiverir
Kalın bağırsağa geçerler
Su ve mineraller emilirler
Sindirimin son kısmı burası
Artık dışarı çıkma zamanı

Yazan: Beyza Nur Güleç NADİR İÖO

Hiç yorum yok: