9 Nisan 2013 Salı

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI İLE İLGİLİ KUTLAMA PROGRAMI, PROGRAM AKIŞI




E: Sayın  Belediye Başkanım ,Sayın Müdürüm, Değerli Öğretmenlerim,Değerli Aslancami Halkı  ve sevgili öğrenci arkadaşlarımız;

T: Hepiniz 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı  programımıza hoş geldiniz !!!
Atatürk, çocukları çok seven, onlara değer ve önem veren bir liderdi. Cumhurbaşkanlığı sırasında da gittiği yerlerde okulları ziyaret eder, çocuklarla yakından ilgilenirdi. Ülkenin gelişip yükselmesinin çocukların iyi şekilde yetiştirilmesiyle sağlanabileceğine inanırdı. Bu nedenle de dünyada hiçbir millette olmayan bu bayramı biz çocuklara armağan etti. Bunun için mutluluyuz, gururluyuz…

E:
KUTLAMA PROGRAMINI ARZ EDİYORUM.
1-Saygı duruşu
2-İstiklal Marşı
3-Günün anlam ve önemini belirten konuşmalar
4-Solo Türküler
5-Şiirler
6-Yarışmalar
7-Ront gösterisi
8-Müzikli Oyunlar
9-Piyesler
10-Ödül Töreni

T:  Şimdi sizleri, Ulu Önder Atatürk ve bizlere bu vatanı armağan eden binlerce adsız kahramanımız adına bir dakikalık saygı duruşuna davet ediyoruz. Hemen ardından İstiklal Marşı’mız söylenecektir.
*Dikkat
İstiklal Marşı
*Teşekkür ederiz....
E: Şimdi günün anlam ve önemini belirten konuşmasını yapmak üzere ………….’i  buraya davet ediyorum.

*………e bu anlamlı konuşmasından dolayı teşekkür ettikten sonra şimdi de ………….ı konuşmasını yapmak üzere buraya davet ediyorum.

*…………..a teşekkür ediyoruz.

T: Bayrak bizim bağımsızlığımızın sembolü. Bayrak şehit kanlarıyla oluşmuş kutsal bir varlık. Bayrağı Türk milleti kadar hak eden başka bir millet yoktur. Bayrağımız üzerine yazılmış yüzlerce şiirden belki de en güzelini Bayrak adlı şiiri ……. sınıfından ……… seslendirecek.

E: Atatürk Diyor ki;  “Türk çocuğu atalarını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.”

T: Öyleyse şimdi Türk çocuğunun ataları neler yapmış bir bakıyoruz. ……. sınıf arkadaşlarımızın hazırlamış olduğu piyesi hep birlikte izliyoruz.

E: Arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Bu arada halat çekme yarışması için arkadaşlarımızın sabırsızlandığını görüyoruz. Onları daha fazla bekletmeden meydana alıyoruz ve bu çekişmeli yarışmayı izliyoruz.

T:  Her bayramda olduğu gibi bu bayramda da bolca şiirimiz var. İşte onlardan ikisi… Daha bu yıl okula başlamış olan iki kardeşimiz geliyor mikrofona...  ……………’in 23 Nisan adlı şiirinden hemen sonra yine aynı sınıftan ………’in şiirini dinleyeceğiz. Umarım onlardan kuvvetli alkışlarınızı esirgemezsiniz.

E:  Küçük kardeşimizi uğurladıktan sonra şimdi de sırayı ….. sınıfın hazırlamış olduğu “Ne Mutlu Türküm Diyene” adlı oratoryo alıyor.

T:  Atatürk diyor ki: “Ben sporcunun zeki, çevik ve ahlaklısını severim. “

E:  Bizim sporcularımız da zeki, ahlaklı ama bakalım ne kadar çevik… Şimdi ne kadar çevik olduklarını göreceğiz. Top saydırma yarışması için yarışmacıları alana alıyoruz.

T:  Demek ki bizim sporcularımız çevikmiş. Programımızın bu aşamasında biraz eğlence diyoruz ve ... sınıfın hazırladığı müzikli oyunu izliyoruz.

E:  Vatan bize kutsal emanettir. Bu vatan nasıl kutsal oldu diye soranlara cevap ….. sınıfından arkadaşımız …………’dan geliyor. “Bu Vatan Kimin” adlı şiiri okumak üzere arkadaşımızı mikrofona davet ediyoruz.

T: Bu anlamlı şiirin ardından mini bir konser dinleyeceğiz. Okulumuz Çocuk Şarkıları Korosunun vereceği mini konseri hep birlikte dinliyoruz.

T: Küçük kardeşlerimizi uğurladıktan sonra bir şiir daha dinleyeceğiz….sınıf arkadaşlarımızdan ………’ü  23 Nisan adlı şiiri okuması için mikrofona davet ediyoruz.

E: Arkadaşımıza teşekkür ediyoruz. Konuk okulumuzu müzikli oyunlarını sergilemek üzere bir daha alana alıyoruz.

T: Şimdi de konuk okulumuz öğrencisi ………..’ı 23 Nisan adlı şiirde dinliyoruz.

E: Yine eğlence zamanı geldi. Sıradaki yarışmamız Balon Patlatma Yarışması… Görevli arkadaşlar yerlerini almaya başladılar bile… İzliyoruz…

T:  Bizim için harcanan
     Boşa gitmez bu emek,
     Çünkü her Türk çocuğu
     Bir 23 Nisan demek...

E: Sırada …. sınıf öğrencilerinin hazırladığı folklor gösterisinin 1. bölümü var.  Arkadaşlarımızın gösterilerini zevkle izliyoruz.

T: Arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Yine bir şiir, yine küçük bir kardeşimiz… …. sınıfından ……….  Çocuk Bayramı adlı şiiri seslendirecek.

T  Küçük kardeşimize teşekkür ediyoruz. Okulumuz izcilik grubu bizim için müzikli bir oyun hazırlamış. Dilerseniz şimdi de bu oyunu izleyelim.

E:  Gülüyor gözlerinin içi,
         Gülüyor,
         Gökler, denizler kadar mavi.
         Diyor ki: "Çocuklar, ben verdim size
         Bayramların en güzelini"

T: Yine bir şiir var sırada… ….. sınıftan ……… bizlere  “Hoş geldin 23 Nisan” adlı şiiri okuyacak. Kendisini mikrofona davet ediyoruz.

E: Arkadaşımıza teşekkür ediyoruz. Programımızda yine bir konser olacak şimdi. Okul koromuz yerlerine alıyor ve bu güzel konseri dinliyoruz.

T: Okul koromuza teşekkür ediyoruz ve müziğe hiç ara vermeden …... sınıfın hazırladığı ve az önce 1. bölümünü izlediğimiz folklor gösterisinin 2. bölümüyle sizleri baş başa bırakıyoruz.

E: Programımızın sonlarına doğru yaklaştığımız şu sıralarda kalan birkaç şiirden birini daha dinlemek üzere ….. sınıfından ………’ı 23 Nisan adlı şiiri okumak üzere mikrofona alıyoruz.

T: Seneler kutlu bana,
           Aylar umutlu bana.
          Her an haykırıyorum :
          Türk'üm ne mutlu bana.

E: …. sınıfının hazırlamış olduğu Öğretmen – Veli oyununda sıra… Bakalım öğretmenle veli arasında neler yaşanıyor.

T: Arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Yine eğlenceli bir yarışmamız var. Yumurta taşıma yarışması

E: Atatürk Diyor Ki: “Bağımsızlıktan yoksun bir ulus, uygar insanlık karşısında uşak olmaktan kurtulamaz. Bilelim ki, millî benliğini bilmeyen milletler başka milletlerin avıdır.”

T: Yine …. sınıftan küçük kardeşlerimiz bir gösteri hazırladılar. Şimdi “Gel Sen de Şarkı Söyle” adlı gösteriyi izleyeceğiz. Biraz kuvvetli bir alkışla küçük kardeşlerimizi yerlerine alıyoruz.

T: Atatürk Diyor ki: Ben yaşayabilmek için, kesin olarak bağımsız bir ulusun evladı kalmalıyım. Bu yüzden ulusal bağımsızlık bence bir hayat sorunudur.
Yâ istiklâl, ya ölüm.

E: Karadenizli Temeli tanımayanınız yoktur da bakalım bizim Temel’in ne gibi maceraları var… …. sınıfından arkadaşlarımız temel oyunuyla karşınızda…

T: Eğlenceli bir müzikli oyunda …. sınıfını izliyoruz.

E: Programımızın son yarışmasına geldik. Hepinizin bildiği Çuval Yarışı… Yarışmacıları yerlerine alıyoruz.

T:  Atatürk Diyor ki: “Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.”

E: Asker Koşması adlı şiirde … sınıfından …………’yı dinliyoruz.

T: Arkadaşımıza teşekkür ediyoruz. Programımızın sonunda …. sınıfının tüm velilere bir mesajı olacak galiba… Can kulağıyla dinliyoruz….

T: Programımızın son şiirini ………. İlköğretim Okulu öğrencisi ……………’den dinleyeceğiz. Arkadaşımızı 23 Nisan Bayramı Diyor ki adlı şiirde hep birlikte dinliyoruz.

E: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Programımız burada sona ermiştir. Bu coşkuyu bizlerle paylaştığınız için okulumuz adına sizlere teşekkür ediyoruz.


Hiç yorum yok: