9 Nisan 2013 Salı

2012-2013 EĞİTİM YILI 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI İLE İLGİLİ KUTLAMA PROGRAMI, PROGRAM AKIŞI



1. AÇILIŞ

A: Sayın …………. ,
Bu yıl … yıldönümünü büyük bir coşkuyla kutladığımız, ‘23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ’ kutlama törenimize hoş geldiniz.

- KUTLAMA PROGRAMINI ARZ EDİYORUM
1) Protokol üyelerinin halkımızın ve öğrencilerin bayramını kutlaması ,
2) İstiklal Marşı ,
3) …………’nın Günün Anlam ve Önemini belirten konuşması ,
4) ………. Belediye Bandosunun Gösterisi
5) ………… Halk Oyunları Gösterisi
6) Merkez İlköğretim Okulları Öğrencilerin şiirkeri ,
7) Merkez İlköğretim Okulları Öğrencilerin oyunları ,
8) ……… Halk Oyunları Gösterisi
9) ……… Öğrencilerinin hazırladığı Final Tablosu ,
10) Okulların Geçit Resmi Töreni

2. BAYRAM KUTLAMASI
- Sayın ………….. halkımızın ve öğrencilerin bayramını kutlayacaklardır ARZ EDERİM .

3. İSTİKLAL MARŞI
Şimdi , …….. Müzik Öğretmeni ……….. yönetiminde İstiklal Marşı okunacaktır.

4. GÜNÜN ANLAM VE ÖNEMİ
 ‘Attığın her adımı biliyorum
Yarın daha güzel daha aydınlık !
Nasıl durabilirim , Mustafa Kemal sesleniyor
Uzattım ellerimi varıyorum.

Yürüyorum, yılmadan yürüyorum
- Karşıda bir ışık bir ümit yolu -
İşte, ışıklar içinde büyüyen
Mustafa Kemal’i görüyorum.

-Şimdi , günün anlam ve önemini belirten konuşmasını yapmak üzere , ………… Okulu Müdürü , sayın ……..’yı kürsüye davet ediyorum.

5. ŞİİR: ………. SINIF

OYUN: ……… Belediye Bandosu

A: Öğrencilerimize ve Müdürümüze teşekkür ediyoruz.

“Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir. Ben ulusumun ve en büyük atalarımın en değerli mirası olan bağımsızlık aşkı ile dolu bir adamım.”
Şimdi …….. sınıf öğrencilerinden, ……..’yı “Bizim Bayramımız” adlı şiirle dinliyoruz. Ardından ……Belediye Bandosunun gösterisini izleyeceğiz.

6. ŞİİR: ……. ANASINIFI
OYUN: ……... ANASINIFI

H: Öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
“Egemenlik hiçbir mana, hiçbir şekil ve hiçbir renkte ve belirtide ortaklık kabul edemez. Bir ülkeyi ele geçirmek ve o ülkede yaşayanlara egemen olmak için yeterli değildir. Bir milletin ruhu ele geçirilmedikçe, bir milletin direnç ve isteği kırılmadıkça, o millete egemen olma imkanı yoktur.”

- Şimdi önce ……… anasınıfı öğrencilerinden “23 Nisan” isimli şiiri dinleyeceğiz , ardından ….. Anasınıfı öğrencilerinin hazırladığı gösteriyi izleyeceğiz.

7. ŞİİR: …….. SINIF
OYUN: ……... HALK OYUNLARI

A: Öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.

“Hiç şüphe yok, devletimizin ebedi müddet yaşaması için, memleketimizin kuvvetlenmesi için, milletimizin refah ve mutluluğu için. Hayatımız namusumuz, şerefimiz, geleceğimiz için ve bütün kutsal kavramlarımız ve nihayet her şeyimiz için mutlaka, en kıskanç hislerimizle, bütün uyanıklığımızla, ve bütün kuvvetimizle hakimiyet-i milliyemizi muhafaza ve müdafa edeceğiz.”

“ Hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir.”

- …... sınıf öğrencilerinden; “Yaşasın 23 Nisan” adlı şiiri dinleyeceğiz, ardından ……… öğrencilerinin hazırladığı Halk oyunlarını izleyeceğiz.

8. ŞİİR:…….. ANASINIFI
OYUN: …….. ANASINIFı

H: “Sizin yaşınızda olmak ne iyi çocuklar,
Ne iyi, asıp düşünceyi bulutlara,
Hür kelebekler gibi
Sizin elleriniz ne ince çocuklar, ne ince.
Solmasın sevinciniz deli bir rüzgar değince.
Yalnız sizin sevginiz gerçek çocuklar, yalnız sizin.
Sizde mavisi, sizde rüzgarı,
Gök ve denizin”

- Şimdi ….. Anasınıfı öğrencilerinden ‘23 Nisan’ adlı şiiri dinleyeceğiz, ardından …. anasınıfı öğrencileri hazırladıkları gösteriyi sunacaklar.

9. ŞİİR: ……... SINIF
YARIŞMA: …….. SINIF – dalgalı top
OYUN: …. SINIF

A: “Bayrağın altında yürüyen yiğit
Bastığın toprağı tanıyor musun?
Altında yatıyor binlerce şehit,
Onların sesini duyuyor musun?”

- Şimdi …… Sınıf öğrencilerinden; …… ‘ 23 nisan Bayramı’ isimli şiirini okuyacak ardından ………. Sınıf öğrencilerinin dalgalı top yarışmasını ve yine ……… sınıf öğrencilerinin hazırladığı gösteriyi izleyeceğiz.

10. ŞİİR: …….. SINIF
YARIŞMA: ……... SINIF –çuval yarışması
OYUN: ……... SINIF

H: “Çocuklar şarkı söylerken
Kanatlanır gökyüzüne
Melek olur
Çocuklar şarkı söylerken
Bulut olur gökkuşağı olur
Deniz olur.”

Şimdi ……… İlköğretim okulu …. sınıf öğrencilerinden, ……..’ın “ 23 Nisan” adlı şiirini dinleyeceğiz, ardından ……... sınıf öğrencilerinin “çuval” yarışmasını ve ……... sınıf öğrencilerinin hazırladığı gösteriyi izleyeceğiz.

11. ŞİİR: …….. SINIF
YARIŞMA: …….. sınıf – patates yarışması
OYUN: ……... SINIF

A: “23 Nisan, Türkiye milli tarihinin dönüm noktasıdır. Bütün bir düşmanlık dünyasına karşı ayağa kalkan Türkiye halkının, Türkiye Büyük Millet Meclisini meydana getirmek hususunda gösterdiği harikayı ifade eder.
Türk çocuğu atasının güvenine layık olmak amacı ile bu kutsal emaneti nesilden nesile devrederek yüceltecektir.”

- Şimdi, …. Sınıf öğrencilerinden; …..’ü ‘ Çocuk Bayramı’ adlı şiirle dinliyoruz. Ardından …... Sınıf öğrencilerinin patates yarışmasını ve yine …. sınıf öğrencilerinin hazırladığı gösteriyi izleyeceğiz.

12. ŞİİR: ….. SINIF
OYUN: ……... SINIF

H: “Çocuklar şarkı söylerken
Sarı saçlı, mavi gözlü bebek olur
Çocuklar şarkı söylerken
Pırıl pırıl saydam kanatlı
Kelebek olur”

Şimdi ….. sınıf öğrencilerinden, …….’ü “23 Nisan” adlı şiiriyle dinleyeceğiz, sonra da …. sınıf öğrencilerinin hazırladığı gösteriyi izleyeceğiz.

13. ŞİİR: ……. SINIF
YARIŞMA: …….. sınıf – ayakla şişe dikme

A “Milli hakimiyet, milletin namusudur, haysiyetidir, şerefidir.”
“Hürriyetin de eşitliğin de adaletin de dayanağı milli hakimiyettir.”
- ….. sınıf öğrencilerinden Hande Öğütücü’yü “23 Nisan” adlı şiirle dinleyeceğiz, daha sonra da ….. Sınıf öğrencilerinin hazırladığı “ayakla şişe dikme” yarışmasını izleyeceğiz.

14. ŞİİR: ….. . SINIF
YARIŞMA: …... sınıf – top taşıma
OYUN: ….. SINIF

D. “Gözleri hep ilerde, başları hep yukarı,
Nasıl çağlarsa dağda bütün heybetiyle su,
Koşuyor zaferlere doğru gençlik ordusu,
Gökte yanan güneşi koparıp tan yerinden,
Elimizde meşale gibi taşımaktayız
Bütün varlığımızla şimdi biz ayaktayız.”

- ….. sınıf öğrencilerinden; …… ’23 Nisan’ adlı şiirini okuyacak, ardından ….. sınıf öğrencilerinin “top taşıma” yarışmasını ve ….. sınıf öğrencilerinin hazırladığı gösteriyi izleyeceğiz.

15.ŞİİR: …... SINIF
GÖSTERİ: ……. SINIF

H: Öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
“Türk tarihinde 23 Nisan’ın ayrı bir yeri ve önemi vardır. 23 Nisan, artık hasta yıkıldı öldü zannedilen bir milletin el ele, sırt sırta, gönül gönüle vererek, Atatürk’ün önderliğinde ilk Türkiye Büyük Millet Meclisini Topladığı kutlu gündür.”

Şimdi, ….. sınıf öğrencilerinden ……’i “23 nisan Bayramı” adlı şiirle dinliyoruz, Ardından …. sınıf öğrencilerinin hazırladığı gösteriyi izleyeceğiz.

16. ŞİİR: …... SINIF
YARIŞMA: …… – halat çekme yarışması
GÖSTERİ: …. HALK OYUNLARI

D. “ Türk milletinin geleceği, bugünkü çocuklarının doğru görüşü ve yorulmak istidadında olmayan çalışma azmiyle büyük ve parlak olacaktır.
Çocuklarını, sağlıklı ve bilgili yetiştiremeyen uluslar temeli çürük binalar gibi çabuk yıkılırlar.”

Şimdi ….. sınıf öğrencilerinden, ……. “23 Nisan” isimli şiirini okuyacak, ardından da ……. sınıf öğrencilerinin “halat çekme” yarışmasını ve yine …….. öğrencilerinin hazırladığı, Adıyaman Yöresine ait halk oyunlarını izleyeceğiz.

17. ŞİİR: …... SINIF
GÖSTERİ: …… FİNAL TABLOSU

H. “Milli hakimiyet öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. Milletin esirliği üzerine kurulmuş müesseseler her tarafta yıkılmaya mahkumdur.
Hakimiyet-i milliye Milletin namusudur, haysiyetidir, şerefidir.”
Şimdi, …….. sınıf öğrencilerinden ….. “Bayrak” isimli şiirini okuyacak daha sonra da …… öğrencilerinin hazırladığı Final Tablosunu izleyeceğiz.

18. RESMİ GEÇİT TÖRENİ

D: Sayın ………….., şimdi Şimdi Resmi Geçit Töreni yapılacaktır. Geçit töreninde sırasıyla;

- Bayrak ve Flamalar
- Folklor Öğrenci Grubu
- B.İ.O. Öğrenci Grubu
- F.İ.O. Öğrenci Grubu

18. KAPANIŞ
H: Sayın ……………; 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI ….. YILDÖNÜMÜ KUTLAMA PROGRAMI BURADA SONA ERMİŞTTİR.

ARZEDERİZ

Hiç yorum yok: