18 Mart 2013 Pazartesi

7.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Sınav Soruları 2013


…………İLKÖĞRETİM OKULU 2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
2.DÖNEM FEN VE TEKNOLOJİ 1.SINAV SORULARI

AD - SOYAD:……………….......
SINIF - NO   :................................

Aşağıdaki cümlelerde doğru olanların karşısına D, yanlış olanların karşısına Y harfi yazınız.

1.Seri bağlı devrelerde elemanların üzerinden geçen akım miktarı eşittir……..

2.Paralel bağlı devrelerde gerilim miktarı eşittir…….

3.Seri bağlı devrelerde direnç sayısı arttıkça toplam direnç azalır……...

4.Yanmakta olan lambanın iki ucu arasına iletken kablo bağlanırsa lamba söner……

5.Bütün elementlerin sembolü tek harflidir…….

6.Sodyumun sembolü So ile gösterilir……..

7.Nötron ile elektronun kütleleri yaklaşık olarak birbirine eşittir……..

8.Atom çekirdeği proton ve nötrondan oluşur……..

9.Elektronlar atomun çekirdeğinde dolanır…….

10.Nötr atomlarda proton ve nötron sayıları eşittir…….


Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruları cevaplayalım…

1.Bir elektrik devresinde  Furkan, Mehmet ve Yusuf yüklerin hareketleri ile ilgili yorum yapmışlardır.

Furkan: Pil devrede elektrik akım üretir.
Mehmet: Gerilim birimi Volt'tur.
Yusuf: Akım ampermetre ile ölçülür. Birimi Ohm'dur


A) Mehmet ve Furkan                                    B) Mehmet ve Yusuf 
C) Furkan Ve Yusuf                                       D) Furkan, Mehmet ve Yusuf

2. I-  Ben elektrik enerjisi sağlarım. Yükleri hareket ettiririm.
    II- Devreden geçen akımı ölçerim beni devreye yanlış bağlama!!!
    III- İçimde direnç vardır akıma karşı direnirim.
Buna göre bu devre elemanlarının adları aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir.

A) pil, ampul, ampermetre                               B) direnç, pil, voltmetre 

C) pil, ampermetre, ampul                               D) voltmetre, pil, ampul 

3. Bilin bakalım ben kimim?
K - Ben havadan hafif bir gazım balonlar benim sayemde havada bir kuğu gibi süzülürler
L - Diş çürümelerini önlerim. Deodorant, buzdolabı ve klimalarda bulunurum..
M - Yaşam için çok gerekliyimdir. Tarımda gübre üretiminde kullanırsınız. Renksiz bir gazım


Yukarıda özellikleri verilen elementlerin isimlerini bulup doğru şıkkı işaretleyelim.
          K                  L                     M
A) hidrojen            bor                oksijen
B) helyum            lityum                azot
C) helyum             flor                   azot
D) hidrojen          neon                oksijen

4. Her elementin kendine ait sembolleri vardır. Ben de bunların hepsini biliyorum ve sizle paylaşmak istiyorum. Ne dersiniz:)
Ezgi bize elementlerin sembollerini doğru bir şekilde sıralamıştır. Sizce Ezgi hangi şıktaki sembolleri söylemiştir?

          kalsiyum                           potasyum                                    fosfor
A)      K                                           P                                               F
B)      Ca                                          P                                               K
C)      Ca                                          Po                                             P
D)      Ca                                          K                                              P

5.     Yaptığım çalışmalarda atomun protonu ve çekirdeği olduğunu keşfettim. Bunu yapmak isterdimJ
        Yukarıda acaba hangi bilim adamından bahsetmektedir?

A) Thomson                  B)    Bohr                 C) Dalton              D) Rutherford

6. Aşağıda verilen atomlardan hangisi karalı hale geçebilmek için katyon oluşturur?

A) 9F                             B) 16S                   C) 12Mg                   D) 18Ar

7. Aşağıda  verilen tabloda  X Y ve Z ye ait proton, elektron ve yük değerleri verilmiştir.buna göre a,b ve c değerleri hangi şıkta doğru olarak verilmiştir.


Proton sayısı
Elektron sayısı
yük
X
a
10
-2
Y
13
10
b
Z
11
c
+1







           a                                b                                  c
A)       8                              +3                                10
B)      12                             +3                                10
C)       8                               -3                                12
D)      12                              -3                                10

8. Hep kararsız bir atomdum ve sonunda karşıma benim gibi kararsız bir atom daha çıktı. Benim adım magnezyum, nötr durumda proton sayım 12’dir. Sizce karşıma aşağıdaki atomlardan hangisi çıkmış olabilir ve oluşturduğumuz bağın adını da söyleyebilir misiniz?

A)    18 Argon -----iyonik bağ
B)    11 Na  ………kovalent bağ
C)    11Na ………...iyonik bağ
D)    8O  …………iyonik bağ

9 .  Laboratuarda  elektrik devreleri kurduk. Devreye ampermetre, voltmetre, pil ve lambaları bağladık. Sizler de içerisinde seri ve paralel şekilde bağlanmış  3 lamba olan, ampermetre , voltmetre bulunan bir devre çizip lambaların parlaklıklarını sıralayabilir misiniz?

Hiç yorum yok: