26 Şubat 2013 Salı

Musluklu Su Bidonu,5.sınıf dinleme metni soruları ve cevapları

                                 Musluklu Su Bidonu

Çocukluğum Adıyaman’ın ücra bir köyünde geçti. Ben küçük bir çocukken köy çeşmesine bir hayli uzakta, iki göz bir evde yaşıyormuşuz.

O yıllarda annem bin bir zorlukla çeşmeden su taşırmış. Su kabının üstüne koyduğu, her zaman dolu olan bir tasla yıkarmış ellerini. Sonra yemeğini o suyla pişirir, temizliğini o suyla yaparmış. Yani sizin anlayacağınız, insanın en temel gereksinimi olan el yıkamak bile çok zahmetliymiş. O günleri düşününce “Zavallı anneciğim!” diyorum. Temizlikle uğraşırken ne sıkıntılar çekmiş kim bilir!


Bir gün babam, bir misafirlikte, altına musluk monte edilmiş bir naylon bidon görmüş. Hiç zaman kaybetmeden bir tane de bize almış. Annem bidonu gördüğünde öyle sevinmiş, öyle sevinmiş ki o günü bana şöyle anlatmıştı: “Ben yıllardır bir ev sahibi olmanın hayali ile yaşadım evladım. Ama o musluklu bidonun alındığı günkü sevincim, ev sahibi olduğum günkü sevincimden fazlaydı.”


Annem o bidon sayesinde ellerini çok rahat yıkadığı için, inanılmaz derecede mutlu olduğunu söylerdi.


Günümüzde bu zorluklar çoğu insan için geride kaldı. Dünya, çok hızlı bir biçimde değişip gelişiyor. Farkında olmadığımız o kadar çok gelişme var ki… İnsanların bütün bu yeniliklere rağmen mutluluğu çok zor elde etmeleri ne büyük bir çelişki?


Fatih Karatepe (Bütün Dünya)


Metinle İlgili Sorular
1. Sizce çocuğun annesi bin bir zorlukla ne yapıyor?
Çocuğun annesi binbir zorlukla çeşmeden su taşırmış.

2. Sizce anne su bidonunu görünce ne yapmıştır?
Anne bu subidonunu görünce şaşırmış ne işe yaradığını anlayamamış ve içine su konulduğunda musluktan su akınca çok sevinmiştir.

3. Ellerini çok rahat yıkadığı için annesi neler hissediyor?
Ellerini çok rahat yıkadığı için, inanılmaz derecede mutluluk hissediyor. 

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hikeyenin geçtiği yer nere

Unknown dedi ki...

Hikayenin geçtiği yer: Adıyamanın Ücra bir köyü