2 Ekim 2009 Cuma

arkadaşlık ile ilgili hikaye

arkadaşlık ile ilgili hikaye

Kötü karakterli bir genç varmış. Bir gün babası ona çivilerle dolu bir torba vermiş. " arkadaşların ile tartışıp kavga ettiğin

zaman her sefer bu tahta perdeye bir çivi çak" demiş. Genç, birinci (ilk) günde tahta perdeye 37 çivi çakmış. Sonraki haftalarda kendi kendine kontrol etmeye çalışmış ve geçen her gün

daha az çivi çakmış.

Nihayet bir gün gelmiş ki hiç çivi çakmamış. Babasına gidip söylemiş. Babası onu yeniden tahta perdenin önüne götürmüs. Gence "bugünden başlayarak tartışmayıp kavga etmediğin her gün için
tahta perdelerden bir çivi çıkar, sök" demiş.

Günler geçmiş. Bir gün
gelmiş ki her çivi çıkarılmış. Babası ona "aferin iyi davrandın
ama bu tahta perdeye dikkatli bak. Artık çok delik var.
Artık geçmişteki gibi güzel olmayacak" demiş.
Arkadaşlarla tartışıp kavga edildiği zaman
kötü kelimeler söylenilir. Her kötü kelime bir yara (delik) bırakır.
Arkadaşına bin defa kendisini affettiğini söyleyebilirsin ama bu delik aynen
kalacak (kapanmayacak).

Bir arkadaş ender bir mücevher gibidir. Seni güldürür, yüreklendirir
sen ihtiyaç duyduğunda yardımcı olur, seni dinler sana yüreğini açar"
demiş.

25 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel bir bilgi ama bazı kelimeler düzgün değil ama yazan kimse teşşekkür ederim gizli seven hasrrtghgh

Kübra Aslantürk dedi ki...

Arkadaşlık

İki arkadaş varmış. Bunlar hastanede aynı odada kalıyorlarmış. Duvar dibinde yatanın adı Hande, pencere kenarında yatanın adı Müge imiş. Hande kıskanç, bencil biriymiş. Müge ise arkadaşının mutlu olması için elinden gelen her şeyi yapan biriymiş. Müge sabahtan akşama kadar pencerenin ardında ne gördüyse Hande’ye anlatırmış. Hande ise onu çok kıskanırmış. Yine bir sabah Müge Hande’ye dışarıda olan her şeyi anlatıyormuş.

Müge:
-Bugün deniz çok durgun. Parkta iki tane çocuk var. Oyuncaklarıyla oynuyorlar. Salıncaklara oturdular. Sohbet ediyorlar. Baloncu geldi. Balonlar ne kadar güzel. Rengarenk. Ben en çok kırmızı rengini sevdim. Hande sen hangi rengi seviyorsun, diye sordu.

Hande:
-Ben hiçbir rengi sevmiyorum, dedi.

Müge:
-Neden öyle diyorsun ki. Renkler çok güzel.. Bak pembe, mavi, sarı, turuncu, yeşil balonlar var, dedi.

Hande:
-Tabi sen her şeyi görüyorsun. Ben burada duvardan başka hiçbir şey görmüyorum, dedi.

Müge:
-Biliyorum sen orada duvardan başka hiçbir şey görmüyorsun ama ben de senden farklı hiçbirşey görmüyorum, dedi.

Hande:
-Hep öyledir zaten. Sabahtan akşama kadar bana dışarı da ne olduysa anlatıyorsun, dedi.

Müge:
-Tamam, senin yatağını buraya geçirsinler. Sen bana anlat ne görüyorsan, dedi.

Hande’nin inadı tuttuğu için “hayır” dedi. Akşam olmuştu. Yemeklerini konuşmadan yediler.

Hande sessizliği bozarak:
-Hadi dışarı da ne görüyorsan anlat bana, dedi.

Müge:
-Gökyüzü çok güzel. Yıldızlar ışıl ışıl. Park çok sessiz bu sefer. Hiç kimse yok, dedi.

Müge derin derin nefes almaya başladı. Kriz geçiriyordu. Hande fark etmişti. Doktora haber
verip vermemekte kararsızdı. Eger o düğmeye basarsa pencere kıyısındaki yatak onun olmayacaktı. Doktora haber vermezse tek arakadaşı olan Müge’yi kaybedicekti. Hande düğmeye basmamayı tercih etti. Ertesi gün Hande’nin yatağını pencere kıyısına taşıdılar.
Hande sevinçliydi. Artık dışarısını görebilecekti. Hevesle dışarıya baktı. Gördüğü tek şey “Dalları budanmamış ağaçlar ve simsiyah bir duvar” olmuştu.

Yazan: Kübra.

Adsız dedi ki...

gerçekten sana cok tesekkür ederim bana cok yardımcı oldun |>seni çok seviyorum|>

Adsız dedi ki...

hayatımdak ien güzel ders veren hikayeydi :)

Adsız dedi ki...

bencede öyleuseprov

Adsız dedi ki...

bence güzel benim işime yaradı

Adsız dedi ki...

Ben en yakın arkadaşım Esra için bir hikaye arıyorum . Bana kısa ve anlamlı bir hikaye werebilir misiniz ? Arıyorum ancakhiç bulamıyorum ...

Adsız dedi ki...

Merhaba ! Ben Esin En yakın Arkim yani -Kardeşim gibi sevdiğim dostum . Ona doğum günü için bir hikaye yazmak istiyorum kısa ve güzel bir hikaye yazar mısınız ?

Adsız dedi ki...

çok hoş olmuş

Adsız dedi ki...

çok hoş olmuş

Adsız dedi ki...

bence güzel olmamış.

Adsız dedi ki...

bence güzel olmamış.

Adsız dedi ki...

ben hiç beğenmedim.

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş çok ama çok beğndim çok işime yaradı ama sonu mutlu sonla bitmeliydi..

Adsız dedi ki...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy 100 aldım

Adsız dedi ki...

kız öldü mü

Adsız dedi ki...

kız öldü mü

Adsız dedi ki...

kız öldü evet

Adsız dedi ki...

evet öldü

Adsız dedi ki...

what

Adsız dedi ki...

what

Unknown dedi ki...

kübra yalan atma onu sen yazmadın o hikayeyi bende okudum heral bizi salak sanma yazarı başkası

Adsız dedi ki...

çok güzel bir hikaye ödevim içinde çok iyi oldu

Adsız dedi ki...

evet kübra biz ne salağız nede mal hiç değilse senin gibi hayvan değiliz. Bize hikaye kitaplarından okuduğun hikayeleri anlatma .

Adsız dedi ki...

evet kübra biz ne salağız nede mal hiç değilse senin gibi hayvan değiliz. Bize hikaye kitaplarından okuduğun hikayeleri anlatma .